HANDEN I KAKBURKEN....

Husse brukar ju ta med mig överallt så jag får ofta överhöra alla hans samtal och delta i hans små lekar. Under sista dagarna här så har vi tränat lite inför vårt årliga prov och det är alltid kul. Vid ett tillfälle överraskade dock figuranten mig och det gjorde mig grymt förbannad och då mest för att det var mitt eget fel. Det slutade med att figuranten slog mig i huvudet med skyddsärmen, men då tog det hus i hel--te. Jag gav tillbaka dubbelt upp och husse fick verkligen tala om för mig vad som gällde. Sen gjorde vi om momentet och denna gång var jag verkligen beredd.

Vi har även varit på ett stort tillslag. Planen var att vi skulle gå upp mycket tidigt för insatsen skulle starta redan i ottan. Husse nattade mig tidigt kvällen innan och sedan gick bebisen själv upp och lade sig. Om husse inte får sova sina timmar så blir han mycket kinkig, så det passade väl bra att han gick i säng i tid. Annars skulle väl det drabba mig dagen efter i form av onödigt skäll o gnäll. Men vad händer? - Husse blir dålig i kistan! Måste vandra runt och gå på toa i tid och otid. Sista gången jag hörde han spurta mot muggen var vid 02.00. Och vi som skulle upp kl 03.30 och då vara i form.

När husse gled ner för trappan för att tvätta ur tröttheten ur ögonen så kunde man inte annat än tycka synd om gubben. Inte ens med lacknafta hade man kunnat tvätta bort dom skuggorna under ögonen. Husse mumlade något om att han var smått orolig i magen, men att det nog skulle ordna sig.

Väl på plats på jobbet så gick väl allt bra förutom att det var mycket väntan innan det var dags för vår entré. Dit vi skulle tog det tid att åka och väl där var vi tvungna att ta det lite lugnt vid ingripandet. Detta då personerna där var att anses som farliga samt att dom hade ett antal väldigt fullvuxna aggressiva hundar som kunde springa lösa. Dessa hundar hade atackerat människor förut. En av de bitna låg efter två månader fortfarande kvar på intensiven...

Atacken mot stället gick bra och jag och husse var med och fångade in ett antal banditer. Efter det skulle vi söka efter vapen och knark. Vi fann dock inget, men vädret var i alla fall bra. Det mest spännande var nog när jag och husse rastade. Då for en råtta över vägen och min plan var ju att fånga den. Tyvärr avbröt husse leken precis när jag var på väg att vinna....

Husse har ju haft lite problem med bilen. Allt som kan gå sönder har verkligen gått sönder. Husses plan innan sommaren var att köpa en fyrhjuling. Det blev inget med det... Verkstadsbesök efter verkstadsbesök har avlöst varandra och husses plånbok har blivit tunnare och tunnare. I förrigår satt vi och fikade med en kamrat. Husse talade om att det nog inte fanns något kvar på bilen att byta ut, men då vi skulle åka hem från fiket så började bilen att segdra en hel del... Husse stannade till på verkstaden och det visade sig att kopplingen var helt slut.... 3500 kr till verkstaden så var problemet avlöst... Oturen grinar husse i ansiktet, men jag måste säga att han tar det rätt bra. På kvällen fick han dock någon form av flaschback och tog ut aggressiviteten på smågrabbarna i fotbollslaget.

Sambon kom spurtande och ombad husse att dämpa sig. Husse tog ut sin frustration på bollen då i stället. Tog upp den ocoh sparkade den allt vad han kunde ut mot skogen. Vad hände då? Jo husse sträckte sig i ryggen. (Sent ska syndaren vakna)

Frustrationen har växt på sig hos husse under veckan. Han har ju tjuvtränat lite golf och uppgav plötsligt att han även kunde sikta med golfklubborna. Han utmanade sambon och planen var att fullständigt förnedra henne. Han tog ut henne till golfbanan, bjöd henne på dricka och möjlighet till fika. Därefter ut till första utslaget. Någon måste dock ha förhäxat hans klubbor för herregud vad kass han var...

Husse fick storstryk!

I bilen hem snackade han om att busarna skulle få lida för detta på jobbet...

I går var det ju nattpass igen och husse är alltid lika laddad för detta. Väl på jobbet så visade det sig att ett känt lag från Stora staden fått spö i fotboll. Detta kunde inte de så kallade supportrarna ta utan vände då sin ilska mot polisen. Flaskor och glas haglade mot farbror blå. Husse blev kallade dit och vi fick delta i detta spektakel. Efter att 7 polishundar visat sina tänder så kunde ordningen återställas.

Natten var sedan väldigt lugn, men vi hade i alla fall ett kul jobb. Husse talade om för mig att vi skulle leta efter en kvinna som ville ta självmord. Ingen visste var hon var, men husse tog ut mig i natten för att om möjligt jag skulle känna vittringen efter henne.

Efter en liten promenad så kände jag kriminalitet i nosen. Jag drog iväg in i bostadsområdet, ivrigt påhejad av husse. Han var övertygad om att jag hittat kvinnan. Jag tog med husse in på en gata och ned mot en källare. Här såg husse att jag var mycket nära en människa. Bara för att jag lyfter lite på svansen och blir intensiv i mina rörelser säger han. Då husse kallade in mig till sidan så kom plötsligt en individ ut ur en källare på bostadshuset. Individen, som husse kallade honom, hade en bajonett och ett knogjärn i högsta hugg samt att han bar på två väskor med utputande gods. Individen blev aggressiv mot husse, men husse bara skrattade. Husse talade om för individen att han var en tjuv. Tjuven hyttade med sin stora kniv och började gå mot oss.

Då visade jag mina konster och individen blev mycket medgörlig. Efter att han säkrats upp och överlämnats till en annan polispatrull så gjorde jag och husse ett litet sök i källaren. Det visade sig att bajonettindividen brutit upp alla lägenhetsförråd och därifrån tillgripit gods.

Husse var grymt nöjd med mig och jollrade sedan hela vägen till bilen.

Tjyven då? Jo han fick så klart åka till finkan.

Men även vi har drabbats av tjuven. Då husse skulle lyssna på musik i sin fina Volvo så skrapade det bara i högtalarna. Då husse kikade ut så kunde han snabbt konstatera att antennen numera var försvunnen. Vem är så sniken att han snor en antenn för 30 spänn?

Nåja! Vad är 30 kr jämfört med de 3500 som kopplingen kostade.....

Må nu gott!

Polishunden Arek


Kommentarer
Postat av: Alma

Hej arek
Säg till husse att det blir billigare och skrota bilen. Vill han kan han köpa husses bil. Jag får plats så jag tror du, din gamle isbjörn, får nog också plats.
Ha det gott och var rädd om dig
Mvh Alma

Postat av: The Legend

Va???? Ingen fyrhjuling??
Vad ska jag nu göra? Har ingen avsikt att köpa en själv men tänkte snika körning genom den galne tränarkollegan. Hmm. Inte bra.
När det gäller bil vet jag att det på Blocket.se finns en gammal japansk svart pundarlåda som du getens husse kanske är intresserad av.
Sen, det är lika säkert att du får pisk, pisk, pisk i golf som att jorden är rund, Arek biter bus och att Ande ramlar på en träning. Basta.

2007-10-05 @ 20:32:15
Postat av: Ola S

Ni verkar duktiga på jobbet, båda 2. Fast om du sköter jobbet, så kan ju husse lära sig att meka bil själv istället ;) då skulle han spara en massa slantar..
och vaddå? en fyrhjuling? Var skulle då du din get fått åka tror du? Ställ husse mot väggen och kräv ett rakt svar.

2007-10-05 @ 21:34:38
URL: http://ola-stein.se
Postat av: Hundarna i schäferlyan.

Stackars dig geten, 66,66% av hundbeståndet bestämde sig för att sova i gästsängen i Hjo, mao Husse & matte och 2 schäfrar i 140 cm (djäklar vad matte är bra på att sparkas mellan varven)
kan varmt rekomendera sova dubbelsängen //Nelly!
Svinto hälsar till getens matte att coola killar jagar snorvalpar på mopeder istället för små skällande fluffbollar ;P

2007-10-06 @ 08:43:04
URL: http://working-gsd.se
Postat av: Peter

Vilken tur att husse har dig Arek, för annars hade han både fått storstryk hemma (ja i golf alltså, men kanske fysiskt också för den delen, vad vet jag vad vet jag) och på jobbet......för inte klarar han väl av att ta några busar själv antar jag!!!

2007-10-11 @ 23:46:22
URL: http://www.brukstorpets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback