ANTENNEN ÄR ÅTERFUNNEN...

Skrev ju om att även vi drabbats av tjuvens framfart. Detta genom att någon snott vår bilantenn. Det uppdagades genom att musiken plötsligt uteblev. Valet blev att köpa ny antenn eller lyssna på billjudet. Volvo 945 kan uppbringa ett antal oroväckande ljud varvid jag öppnade plånboken och införskaffade en ny antenn.

Har tyckt att stolen känts konstig sista dagarna. Tänker direkt på reparation eftersom allt gått sönder hittils på bilen. Undrade vad en ny stol kunde kosta, men tänkte att jag sitter kvar tills jag i stort sett ligger på golvet. I går visade det sig dock att läget blev akut. Kändes som om en vass stålbit borrade sig in under kalsongerna. Stannade bilen och funderade på att lägga ut ett mjukt föremål för att kunna åka vidare. Men hallå! Det var ju den stulna antennen som nu var återfunnen. Lite obehagligt att den anträffades i närhet av rektum, men ännu taskigare då jag anklagat tjuven för kriminalitet. Det var troligen efter sista verkstadsbesöket som Herr verktyg skruvat bort antennen. Varför vet jag inte då jag skulle byta koppling!!! Han kanske inte gillade musiken?

Då har jag två antenner! Kan vara bra att ha....

Vi har jobbat lite också och helgen har varit som galen. Så mycket knepiga människor, arga ungdomar och berusade helgflanörer var det länge sedan jag såg. Mycket våldsbrott, fula nedslagningar och otroligt mycket fylla. Längtar inte till den tiden då mina egna barn ska börja vandra runt på stan....  Känns som om det är otroligt tufft att vara ungdom just nu. Stor chans att råka ut för eländigheter...

Vad gäller getens insats denna helg så har den varit ganska sparsam. Han har fått hjälpa till att hålla ordningen då en folksamling kaxade upp sig mot polisen. Då geten visade tänderna så lugnade sig stämningen radikalt och poliserna på plats kunde gripa den person som skulle med.

Geten har även skrämt upp 3 inbrottstjuvar på ett högt staket. Vägrade komma ned om jag inte tog bort hunden... Dom hade gjort inbrott på ett bygge, flytt då polis kom till plats, men valt fel vägval. Grabbarna kom hoppande över staketen som värsta stavhopparna, såg polisbilen och påbörjade en flykt likt en 100 meterslöpare. Geten startade sitt skall och löpningen avtog. Därefter påbörjades flykten från Areks käkar genom att man klättrade fem meter upp på ett staket. Där avvaktade man gärna tills andra poliser kom till platsen.

Geten har även lyckats fint med sitt spårande. Ett par klottrare förstörde egendom och endast en kunde gripas av första polispatrullen. Arek tog upp ett fint spår efter den andra och efter ca 7-800 meters spårande i ett bostadsområdet så vann Hundenheten denna match också. Arek ställde sig bakom några buskar intill ett garage och började där att skälla an. Klottraren kom moloken ut med färg på alla fingrar. Ingen idé att neka då va??? Bra jobbat Arek!

Nämnde ju även lite om de berusade ungdomarna. Man samlas i flock och har klart svårt att uppföra sig. Det finns ofta en liten härförare som försöker dra igång de andra och då gärna med atacker mot polisen. I helgen slutade detta med att ett fleral av dessa blev tatuerade av polishundar. När ska dom lära sig.

I dessa flockar är det ofta någon som vill visa sitt längsta finger till polisen. Så även i helgen. Ett tiotal 20 åringar, berusade och stora i munnen, visade oss det fina fingret. Gapade och skränade tills polisbilens bromsljus tändes. Precis som i en tecknad film så var alla spårlöst borta. Det enda som syntes kvar var det rykande molnet efter flykten....

Nu är det bara en vecka kvar till Areks årliga prov. Vi får passa på att träna lite under denna vecka så att vi går igenom provet med godkänt betyg. Rapport kommer....

Husse

Kommentarer
Postat av: Madde

Smiter in från världsmetropolen Hjo! Kan konstatera att ni killar verkligen är korkadeoch okänsliga... Hur kunde du missat en anten i häcken :-|
En annan får rabis av hundhår i sängen och tycker det känns fördjävligt!

Postat av: Ola

Minsann?
En antenn i häcken?? Själv vill jag inte höra skitmusik, så jag är nöjd med att jag inte får ur tummen ur häcken.
Jobba lugnt & Ha det Bäst

2007-10-07 @ 22:18:21
URL: http://ola-stein.se
Postat av: Peter

Vilken kul och spännande blogg att läsa !
Måste säga att det finns hopp för samhället med såna här poliser och polishundar !

Keep up the good work !

2007-10-09 @ 20:01:56
URL: http://haringen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback