PÅ RESANDE FOT...

Inte för att någon informerat mig, och framförallt inte husse! Det ryktas om att vi har semester och då alltså lagt arbete och träning åt sidan.... Tycker inte om ordet "semester" då detta har en tendens att förknippas med vila. Förstod att något var på gång då familjen började förbereda packning av den stora bilen samt även dess takbox. Vid ett par tillfällen har man lämnat av mig hos andra människor och denna gång tänkte jag inte låta detta hända. Lade mig 30 cm bakom husse under hela packningsakten och förhöll mig så ända tills hundburens lucka öppnades. - Snabbt in i buren för att ej riskera att lämnas kvar.

Färden gick till en båthamn där vi fick stå i en lång kö. Husse passade på att roa sig med att ta ut mig för allmän beskådan. Han ställde sig vid ett betongstaket och efter ett tag kom ett sällskap dit för att kolla in mig. Husse anmanade folket att akta sig vilket fick till följd att jag blev aggressiv och försökte komma åt familjerna.... Husse lät precis som då vi är på en domonstration eller större bråk vilket fick till föjd att jag blev arg på riktigt.

Familjerna som stod på andra sidan bjöd på fin show så dom blev riktigt rädda. Man backade och skrek av skräck vilket gjorde det ännu roligare. Skådespelet tog dock slut ganska snabbt och som tur var så kände husse alla familjemedlemmarna på andra sidan staketet, så det var inte så allvarligt menat... Husse är ibland en riktig lurifax, men kul var det....

Sen fick jag åka båt i flera timmar vilket inte var så roligt. När vi väl kom fram så visade det sig dock att tiden i bur var värd all möda. Huset där vi skulle bo var stort och så var även den fina tomten. Vi var över 20 personer som bodde i fyra stugor. Många var barn och detta brukar ju betyda mycket lek.

Veckan förflöt med lek, promanader, spårträning, skyddsträning samt skötsel av min klo. Den är fortfarande inte bra, men ändock mycket bättre. Vecka nummer två var inte lika rolig på denna ort. Det visade sig att husse, som även är fotbollstränare, nu skulle flytta ihop med sitt lag och delta i en cup. Nu hade plötsligt inte husse lika mycket tid över till mig. Visst fick jag lite långpromenader, något litet spår samt att jag fått kolla på ett par fotbollsmatcher, men det har inte alls varit så roligt som jag är van vid.

Efter 10 dagars resa så kom vi äntligten hem. Husse och jag gick på långpromenad i mörkret och han har under den promenade lovat att vi skall börja med träningen i morgon. Härligt! Jag har just nu väldans mycket endergi och kraft och den måste UT NU!!!!!

Det är fortfarande tre veckor kvar av semestern säger husse. Jag hoppas och tror att husse ej kan vara ledig så länge utan att vi avbryter semestern och tjuvstartar. Den som orkar läsa dessa berättelser gäller få se....

Ha nu en fortsatt god sommar!

Gammelgeten Arek


Kommentarer
Postat av: Magnus o Alma

Hej Arek
Vad härligt med semester. Man måste ha det med lite ibland även om man är polishund. Tänk på alla de brottslingar du kan fånga om du är utvilad.
Ha nu en skön semester och träna inte ihjäl dig så ses vi sista helgen i september. Då vi kommer upp och tränar med er.
Mvh Magnus o Alma

Postat av: The Legend

AREK, säg åt husse att jag äger honom i både minigolf och kubb. Nu har han utmanat mig på riktig golf och du och jag vet hur det går, eller hur.....

2007-07-03 @ 11:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback