DEN LILLA FALSKA TYPEN...

Hallo igen! Gammelgeten vid datan igen då husse pysslar med annat. Det falska lilla aset kanske jag kan tillägga. Han har börja titta efter ny hund igen... Sist han drog hem en valp så var jag tvungen att vara riktigt vrång mot honom och valpen. Till slut lämnade han den ifrån sig. Nu har jag hört han fixa och trixa med några unghundar. Inte bra! Jag är en ensamhund och skall så förbli. Den lilla falska typen, husse alltså, tror att jag inget förstår. När folk ringer och erbjuder honom bra unghundar och husse, den falska lilla pysen, pratar vänligt med dem och ställer motfrågor. Jag har inga planer på att pensionera mig om han nu tror att så är fallet..... Kampen och motståndet fortsätter kan jag lova.

Tyvärr kunde jag väl inte glänsa så mycket under sista passen. Det hade ju varit bra att visa husse att ingen annan get kan slå mina meriter. Denna gång fixade husse nästan allt jobb själv. Det var en rattfyllerist i bil, en biltjuv som satt kvar i bilen samt en inbrottstjuv som stannade då husse anmanade honom. Jag fick bara sitta bak i bilen och lida och ha trist. Inte kul!

Endast en gång kom mina tjänster till användning. Det var två förvirrade människor som bestämt sig för att plocka svamp. Då man gått vilse tidigare så bestämde man sig nu för att åka rakt ut i vilda skogen, men då med regeln att endast vara precis vid vägkanten och dess närområde.

Det tog inte länge förräns en av de förvirrade saknades i storskogen. Efter fyra timmar ringde man husse och mig varvid vi for ned till stora svampskogen. Husse mumlade något om att det kunde vara svårt att få upp ett spår efter så lång tid. Samt att det vid tillfället var väldigt varmt och fuktigt ute. Jag bestämde mig för att motbevisa den lilla besserwissen och fick ett bra spårupptag direkt.

Husse var grymt nöjd och pratade i positiva ordalag under resans gång. Gubben som nu var borta var 83 år gammal, han skulle enligt uppgift knappt kunna gå samt att han var rätt överviktig. Jo tjena! Efter en kilometer i skogen och då med en svamplockares typiska virrande, så började både husse och jag undra om gubben verkligen var så gammal som man sagt. Efter en stunds spårande till så uppgav man över radion att gubben kommit tillrätta och då ca 2 km från där vi var.

Det visade sig att gubben var i toppform och på strålande humör. Han tyckte det var kul att jag visade på vilka svampar han rört med händerna. Eftersom gubben nu var åter så fanns det ju ingen större mening med att jag och husse stampade på ute i skogen, så spårningen avbröts. Efter det blev det inga mer hundjobb...

Nåja! Det kommer fler pass så " I will be back ".

Tills dess får ni ha det så gott!

Arek

Kommentarer
Postat av: Alma

Hej Arek
Om nu husse vill byta ut dig vilket vi får hoppas att han inte gör det närmsta tiden. Så får vi hoppas att han inte faller i fällan och tar en såndär guldhamster utan håller sig till fina hundar av vår sort.
Kommentar till ditt inlägg i min gästbok:
Vi får ha vårt eget träningsläger när jag och husse kommer upp till er. Bara 1,5 mån kvar
Håll ut
Mvh Alma m familj


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback