KAN DET VA DAGS NU?

Vet inte om jag ska känna lycka över att äntligen ha blivit av med den eller om jag mest ska känna sympati för den nye ägaren. I vilket fall som helst så är det gjort och "bytt är bytt" o "kommer aldrig mer tillbaka". När Husse åkte till jobbet i lördags så körde han ju så klart sin fina Volvo 945. Bilen inköpt för en ringa summa, men helvete vad den har kostat mig stålar efter det.... Så fort bilen kommit tillbaka från en reparation så har något nytt problem dykt upp. Har varje gång tänkt att nu måste det ha varit det sista felet som fanns att laga, men icke sa Nicke. När jag i fredags drog till jobbet så kände jag plötsligt att bilen drog rätt rejält till vänster.... Tyckte även att det kändes som om bilen vobblade lite mer än vanligt och en liten oro började spira i den späda hundförarkroppen.

Hade ingen lust att stå mitt på motorvägen med en bil som sagt upp sitt kontrakt. Provade att bromsa lite för att känna vad som hände och jag lovar att något hände.... Från att ha dragit vänster så for den väl höger och nästan ut över en hög hög bro. När armar och ben korrigerat Volvons överraskande "moves" så krävdes det ny Deo under armhålorna för att jämna ut den vätskebalans som lämnat kroppen i just armhålans körtlar. När jag kom fram till jobbet så parkerade jag bilen med en rätt så less stil. Typ! Järnet in, tvärbroms, ut ur bilen och med arga ögon stirra på framdelen. (Antog att det var där felet satt). Tyckte det luktade brand och började känna lite på bilens däck. Felet verkade sitta i vänster framdäck eftersom där var varmt så in åt helvete....

Orkade inte ta tag i problemet utan var så pass skicklig att jag sköt upp det till efter nattpasset. Rätt smart att behöva ta tag i problemet då! När man är som tröttast! Bilen överraskade Husse med att gå som en klocka hela vägen hem, men beslutet var redan taget. Bilen skulle säljas!

Annonsen in på lördag eftermiddag och redan söndag så ringde dess blivande looser. Stackaren kom och tittade på vita faran och blev väl smått förälskad. Kan i och för sig förstå honom då jag såg vilken bil han färdats i hitintills. Han köpte bilen utan att blinka och som en fin liten avskedsgest så fick han även med ett gäng fina sommardäck på fälg.... Har inte hört av honom sen dess.... Får väl hoppas att han kom hem och inte slutade med att köra ut över samma höga bro som jag var på väg att göra....

Nu ska Husse spara lite pengar och sedan köpa sig en fin bil igen...

Innan dess så är det dock dags att hämta hund igen. Ingen är väl överraskad över just det eftersom det är typ den åttonde hunden jag testar nu. Även denna ska va ett litet monster och enligt ägaren så klarar hon inte av honom på grund av hans entusiasm och livsglädje.... Hunden är förtestad av en polis och skall enligt honom vara extraordinär.... Har jag hört det förut?

I morgon åker jag på utflykt och tittar på honom. Passar han in i Husses zoo så ska jag hämta honom vecka 10. Innan dess är det ju sportlov och då tänkte Husse njuta utan ny hund. Planen är att Husse ska leka i snön, åka snowboard för första gången och kanske till och med dricka en öl....

För er som undrar lite om hunden jag ska hämta så är han 14 månader och självklart av rasen Schäfer. Hans far är polishund i Västerås och modern kommer från en kennel som heter Working Hero. Bara namnet gör ju att man får vibbar om att det kan bli bra.... I morgon får ni en rapport...

Må gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Louise

Stort lycka till med nya hunden, är det vad jag tror så kan det bli hur bra som helst......

2009-02-17 @ 21:34:20
Postat av: Sanna

Spännande med ny hund!



Som du kanske minns så havererade ju även min stolta Volvo i höstas (du har i alla fall kommenterat på bloggen vid den tidpunkten) och i mitt fall övergav jag Volvoägarskapet helt. Ersättaren blev en Skoda och jag kan varmt rekommendera märket. Jag valde av mindre modell men de har betydligt större och det finns gott om lastutrymme, prisvärda vad det gäller både inköp, service, försäkringar, skatt och bränsleförbrukning.

Det är inte det häftigaste märket men jag får pengar över på bankkontot varje månad som jag inte hade över med Volvon så jag är nöjd! =0>

Postat av: Peter

Jag antar att det är i Örebro som du ska hämta hunden. I så fall vet jag vad det är för hund. Har träffat honom ett antal gånger på klubben. Om det är så att det är den hunden du ska hämta så ska jag slå ett extra granskande öga på honom.

2009-02-18 @ 06:59:17
URL: http://www.brukstorpets.se
Postat av: Eva-Maria

Återigen håller vi tummarna för att du hittar rätt hund! Spännande att hanen denna gång är kullsyskon med våran lilla schäfers mamma, förra hunden du testade hade samma pappa - världen är inte stor =)

2009-02-18 @ 09:19:39
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Nini

Skoda is the way to go!! Mitt gröna monster ska fixas nu för en hejdlös summa pengar och då kommer den bli så fin igen =)



(tack som fasen för "självrisk" och "helförsäkring")

2009-02-19 @ 09:34:38
URL: http://badgirlnini.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback