FÖRARENS FEL...

Har funderat lite! Kom ganska snart till insikt om vems fel det var att uppvisningen igår blev lite sådär kaosartad... Kan nog f-n inte lägga skulden på hårbollen eftersom han inte hade en aning om att det var showtime under ordnade former. Jag har ju i alla fall vetat i två veckor att jag skulle visa upp fyrbentingen om än att jag missat att vi skulle visa hundenhetens krav och kunskaper på sina ekipage...

Planerade ihop ett program på typ tre sekunder som handlade om att områdets alla barn skulle få klappa min schakal. Arek är ju as-bra på att bara stå och bli klappad så där såg jag inga större problem. Att Husse glömt att det kan vara bra att vara kreatör till en plan B fanns ju inte ens i tombolan där jag sammanställde programpunkterna. Eftersom jag haft prövohundar i typ 3 år så har ju Areks dressyr blivit sådär lagom bortglömt. Har ju haft den vanliga vardagslydnaden och när han agerat motorsåg vid sina gripanden så har jag ju faktiskt fått loss honom utan några större bekymmer....

Att då helt plötsligt köra en uppvisning med krav, lydnad, bett och släppanden inför en fanatisk publik var ju liksom som att be om trubbel. Att jag då paniktränat en kvart innan uppvisningstiden och då med mattis i polisgaraget ändrar ju liksom inget som Arek sluppit i typ 3 år. Uppladdningen innan panikträningen var väl inte optimal eftersom Husses polisfordon blivit placerat mitt framför Stora Scenen. Här hölls tal, sång och uppträdanden. En halv miljard människor passerade även förbi Areks bur vilket ju gjorde att hårbollen gjorde sitt bästa för att städa runt eget hus. Han kastade sig mot gallret och försökte bita allt och alla som gick förbi....

Tog ut honom för att han skulle lugna sig. Precis då, bakom vår rygg, kör den lokala teatergruppen igång med sitt program på scenen. Det var någon form av drama med gap och skrik och trots att det var barngruppen som körde så var Arek på väg upp för att bringa ordning i leden. Efter att jag säkrat upp den tyska Tigern så kunde barnens skräckfyllda skrik av rädsla för Arek förbytas till den vanliga skönsången som var planerad från början....

Sen var det glass o ballonger ett tag. Massa barn och vuxna som rörde om i getens päls. Blir inte förvånad om en eller annan utav dom allra nyfiknaste kom hem med en fästing som gåva från den ullige gullige Arek. Samtidigt som Arek pysslades om så svarade Arek på nyfikna frågor gällande hundförarens liv inom organisationen. Allt flöt på så bra tills Arek helt plötsligt gurglar till och gör ett utfall in i folkhopen. Lyckas bromsa ned honom innan han fick tag i den han retat sig på. Det visade sig vara en man i 60 årsåldern. Helt vanligt klädd med shoppingpåsen i höger hand. Fattade inte varför Arek valt ut honom men ställde mig ändå för att granska hund och motståndare en stund.

Det visade sig att mannen verkligen utmanade Arek. Han böjde sig mot Arek och spände ögonen i honom. FEL! Arek tog ett nytt försök att skapa intimitet med geniet framför mig. Talade vänligt men bestämt om för den knepiga besökaren att han nog gjorde bäst i att låta bli att leka utmanarleken. Mannen svarade med att slå sin påse mot Areks huvud och då bröt väl helvetet lös.... Efter ett tag verkade vår nye lekkamrat dock förstå att utmanarleken var slut.... Vad tänkte han på?

Arek är ju inte långsur utan snodde läskflaskor av förbipasserande flanörer. Dom skrek av skräck och inte en enda av dom tre som förlorade sina flaskor - antydde att dom önskade ersättning för förlorat gods. När det så var dags för själva uppvisningen så borde ju Husse ha gjort följande brott mot Djurskyddslagen:

Sträcka upp hundjäveln med ett par koppelryck bakom bilen!

Hade jag gjort det så hade vi ju haft en helt annan ordning och reda på uppvisningen. Då hade vi inte talat om den show som nu blev utan då hade vi verkligen visat hur fint vi kan hantera våra vargar. Hade Husse även använt den lilla del av hjärnan som fortfarande är aktiv efter alla kortslutningar, så hade han ju även ställt sig så att högtalaren och Husse var på samma sida....

Som sagt! Lätt att vara efterklok. Hade fett svårt att sova ordentligt i går kväll eftersom jag aldrig kom till ro på grund av alla mardrömmar gällande hunduppvisningen. HUUUUGAAA AREK!!!!

Må nu gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Josefine

Tror inte att någon större skada är skedd, folk vill i alla fall inte hamna i Vargen gäftar efter detta;)

2010-10-18 @ 12:11:02
Postat av: Hannah

Arek måste ha en ängels tålamod. Ett under att han inte omplacerat sin kära husse :-)

Postat av: Veronica

Trist att det inte känns bra för föraren själv, men då har du lärt sig något nu till nästa gång ni ska göra något liknande :)

2010-11-19 @ 11:48:16
URL: http://veronicamedc.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback