MAN KAN JU INTE ALLTID VINNA...

Parkeringsbolagen! En av Husses värsta motståndare och rent ut sagt ett riktigt "pain in the as". Har ju sista tiden råkat ut för fienden tre gånger och känt mig orättvist behandlad samtliga utav dessa tillfällen. Har tagit mig kraft att överklaga med fina skrivelser som även innehållit ett och annat okvädningsord om deras verksamhet. Dom två första parkeringsböterna kändes orättvisa och jag hade inget hopp om att vinna matchen och få dom surt förvärvade stålarna tillbaka.

Mycket riktigt så har jag fått två korta skrivelser tillbaka som meddelar att Husse kan se sig i stjärnorna efter sina inbetalda pengar. Med finare ord har man beskrivit att Husses förmåga att parkera har gjort att cheferna på deras bolag fått fina bonusar och att detta året går i samma tecken....

Den sista parkeringsboten kändes dock som väldigt orättvist. Så pass att jag ett tag funderade på om det till och med var trackasserier mot Husses sätt att parkera. Husse hade snabbt stannat till för att slipa sina skridskor. Maskinen var trasig så besöket sträckte sig som högst till att bli tre minuter. Ingen lapp på rutan - näe - den dök upp typ en månad senare och då som en påminnelse med hot om inkasso etc. etc....

Husse fick frispel och kände sig ånyo utsatt för något som egentligen aldrig hänt. Fram med skrivmaskinen igen för att ställa allt tillrätta och få pengarna tillbaka. Brevet innehöll i korthet följande:

BROTTET
Husse skulle ha stått på en handikapplats. ( Jo tjena! Skulle jag?)

FÖRKLARING
Husse känner platsen väl - skulle aldrig stå på den platsen eftersom övriga 7 platser var lediga.
Var inne 3 minuter - såg aldrig någon p-lisa och än mindre någon parkeringsbot.
Husse helt säker på att alla platser var lediga så varför skulle han då ställa sig fel?
Husse hävdade sin rätt och krävde fotografier.

Tilläggstexten kan även ha innehållit någon form av paj-kastning mot företaget som sådant samt ett krav om en ursäkt från bolagets chef i samband med att pengarna återbetalades med ränta till Husse.....

Har gått och beklagat mig för nära och kära, arbetskamrater samt för vem f-n som helst som velat lyssna. P-bolaget var inte vatten värt. Har väntat och väntat på att stålarna skall dimpa ned på kontot, men innan något besked från Husses bank anlänt så kom ytterligare ett prev från den enhet som man har rätt att överklaga hos. Typ Polisen!

Nu hade någon stackars handläggare på polisen fått Husses något syrliga brev och då tvingats till en utredning som i storlek kan jämföras med ett mord. En hel jävla lunta med papper dök ned och än värre - ett antal fotografier....

Sida 1: Myndighetstext som lät meddela att jag hade ytterligare 21 dagar på mig att överklaga....

Sida 2-104 Fotografier på Husses bil. Alla vinklar var med och så även ett par via satelit. Samtliga bilder visade Husses bil inmonterad i handikapprutan. Fotografierna visade ta mig f-n allt och inget talade till Husses fördel. P-lisan måste på något jävla sätt haft min extranyckel och på så sätt flyttat fordonet in i otillåten zon. Hur i helvete p-nissen fått dit övriga bilar och täckt upp samtliga lagliga platser övergår mitt förstånd. Ville ju minnas att det inte fanns en jävla bil där.... Min sista gissning får bli att hela företaget varit där och ingått i denna komplott för att komma åt mina pengar.....

Sidan 105: Extra sida som är tom. Troligen för att berörd person skall kunna strimla denna i affekt när man insett att man förlorat.

Sammanfattning: Husse så djävla torsk! Men som vi brukar säga efter en bitter förlust. Man kan ju inte alltid vinna...

Må gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Lotta

Men du vet väl att P-pissarna som jag kallar dom för alltid har rätt oavsett. Spelar ingen roll vad du säger.Lyssnade/kollade du inte på Tv programet härom veckan om personen som parkerade sin bil typ 10 cm utan för parkeringsrutan o denna var full av is och snö men parkeringsbolaget hävdar att du skall vara skyldig att skrapa bort snö o is själv för att se var linjer går hahahah.

Jadu det vill jag se dessa parkeringspissare göra, så frågan är hade dom gjort det eller chansade dom bara??? Men böter fick han iallafall så du är nog inget undantag. Du får skaffa en spion som håller koll eller ännu bättre bind Arek utanför vindrutan *Ler*för har dom bild på det då vet du ju att ingen flyttat bilen eller fört komplott mot dig, då är det kanske bara den mänskliga faktorn som ingen vill erkänna att dom faktisk misslyckas med ibland,alltså minnas fel,för ens stolthet den vill gärna inte ge vika hiihih.

Postat av: Sanna

Vissa parkeringsbolg är av ondo. har själv varit i batalj med dem men jag vann faktiskt :0)

2010-03-06 @ 15:20:31
URL: http://sannas-liv-leverne.blogspot.com
Postat av: Anonym

Har nu tryckt några ggr på reklamrutan å hoppas husse får några extra spänn, Jag tror att pnissarna har fixat bilderna i daton, för om Du säjer att alla lagliga parkeringsplatser var tomma så var dom det. Husse är polis åå ljuger alldrig.

vi får dra igång en insamling till husse,ler

2010-03-06 @ 15:44:45
Postat av: Veela aka Jenny

tja jag har då lyckats med att få mina p-böter strukna.. =)

kanske beror på charmen eller brist på sådan :P



det kan ju inte bero på det faktum att senast det hände hade de gömt alla p-förbudsskyltar bakom byggnadsställningar och presenning..

2010-03-07 @ 02:47:07
Postat av: Klimakteriekossan alias Lena

Åh vilken tur att Husse är världskänd författare av bestseller! Inkomsterna måste ju bara komma som laviner... Eller...



Boken var dock den mest prisvärda i förhållandet skratt per erlagd krona jag nånsin skaffat!



Lev (och parkera) väl.

2010-03-07 @ 12:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback