MÖTE MED ETT SVIN...

Midsommarfirandet är över och sommaren bjuder på sitt bästa väder. Njuter verkligen när det är strålande sol och medelhavsvärme. Ser jag på han med fyra ben och päls som en varulv så borde han ju ligga och kippa efter luft under en skuggande solros. Men icke! Fet-Arek är som en valp i värmen och ska bara spela fotboll och ha kul. Närmar vi oss ett vattehål så visar han snabbhet som en geopard för att nå ned till vattnet innan Husses förbud ekar i luften....

Inför midsommaraftons firande så hade jag slagit vad med arvtagarna (barnen) om att jag visst kunde inta alkohol i samma mängd som dom övriga fäderna. Grabbarna trodde inte på, som dom sa, skitsnacket utan tvingade Stora Stadens hjälte att slå vad. Vadet gick ut på att jag skulle dricka 10 öl under kvällen annars skulle jag torska 100 kr. Mängden hade ju räckt till hela det lokala alkislaget så jag lyckades förhandla ned mängden till 8 öl. Grabbarna var segervissa, men kvällen var ju lång så helt kört var det väl inte....

Bara besöket på systembolaget var ju spännande i sig. Valde ut fyra olika ölsorter som såg goda ut (fina etikettbilder alltså) och köpte två av varje sort. Hade svågern med mig i affären och trots hans extrema barnasinne så förbjöd han mig att köpa:

Piratöl
Öl från Alehyllan

Lite tråkigt var det eftersom bilderna på dessa ölsorter var roligast, men till slut fick jag ihop fyra sorter med pigga etiketter. Första två ölen gick i rasande fart och jag kände att vinsten hägrade snabbare än jag först trott. Besattheten att dricka öl avtog då det blev rundpingis. Har ju ett sjukligt behov av att vinna och ville därför inte riskera att tappa speed och kordination på grund av ölintag. Gick f-n inte bättre för det så då bestämde jag mig för att kombinera idrotten med alkoholen. Sprättade upp korken lite käckt till den nya ölsorten och drog en rejäl klunk. Åh fy fan va äckligt! Kändes som om jag tagit fel burk och i stället precis svept en liter olja till bilen...

Det visade sig att trekamp stod på schemat och eftersom vinst är allt som gäller så fick öldrickandet ånyo stå på vänt. En av grenarna var pilkastning. Vi var väl ca 20 personer som deltog och jag tror jag kom på 18 plats. De enda två jag slog var nog 6 åringen som var för blyg för att kasta pilarna annat än ned i marken samt en av tanterna som druckit Ouzo som en kamel innan tävlingen... Fuck! Det skulle dock bli värre för nu håvade festarrangören upp en luftpistol. 5 skott - två poäng. Länge sedan jag blev så hånad.....

Festkvällen fortgick och när Husse föll till sängs så hade intaget av alkohol uppmätts till: 2 st 33 cl starköl samt en mun falskskyltad öl. Grabbarna jublande glada över vinsten och framförallt över pengarna dom just vunnit. Känns inte som om Husse löper någon större risk för att hamna i ett djupare alkoholmissbruk. Chansen är nog betydligt större att jag får en inbjudan att bli hedersmedlem i någon nykterhetsförening....

Det var ju inte bara festtema under helgen utan Husse och Arek var ju även nödgade att skydda Stora Staden från bus och annat patrask. Arek grymt laddad och även hans följeslagare Husse. Trots 20 års tjänst så sprutade hormonerna i kroppen och jag ville bara jaga..... Gick öldrickandet dåligt så gick f-n inte busjagandet bättre heller. Har väl kört upp diesel så att bensinföretaget jublar, men inte fan har jag fångat någon. Dåligt med hundjobb och dom vi varit på har inte gått så där jääääätttteeebra.... Det mest spännande som hänt under teamets jakt på ära och berömmelse har varit under ett spårsök på landet... Arek vindar hela tiden in mot ett buskage och när vi kommer ut och vidare över ett fält så får Husse klart för sig vad det var för fint som Arek nu sökt upp...

Ett vildsvin!!! På 50 meters håll står den ilskna lilla grisen med jättebetar och tittar mot det späda ekipaget. Sekunderna känns som timmar medans grisjäveln och fet-Arek mäter sina krafter mentalt. Husse fingrar efter sitt vapen, dock smärtsamt medveten om resultatet under trekampens skyttemoment. Till slut finner vildgrisen att oddsen är något ojämna varvid den flyktar ut i skogen igen.... PUHHH!!

Så lever vi! Må gott!

Husse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback