ÄNTLIGEN FÖRFATTARE....

Efter en jävla massa tjat, mailbombning, gråt och tandagnisslan så stod inte förlaget ut längre. Efter försäljningssuccén av Areks bok så hade ju Husse gått med förtjänst med hela 2600 kr. Efter fakturabombningen från Eldistributören efter vargavintern så har Husse läääängtaaat efter att få fylla på sparkontot igen, men f-n vilken tid bokförlaget tagit på sig. Nu var det dock dags... Ett vänligt mail lät meddela att Husse nu nästan var som rik och att vinsten kallades för Royalties... Fint ska det va. Hade lovat familjen zoo att bjuda på fin middag när stålarna kom och när jag så kom hem med ett brett utbud från den lokala pizzabagaren så förväntade jag mig ju kramar, tal och stor glädje.... Men icke!!!! Tydligen hade lilla mattis förväntat sig något glamourösare varvid detta fick ses som någon form av förrätt.

Team Arek/Husse har tjänstgjort lite under veckan och då faktiskt även haft lite ärofyllda jobb. Vädret har varit fantastiskt och Arek har varit i absolut toppform. Schakalen lever på sina drifter trots att han går på dubbla doser smärtlindring. Eftermiddagar och kvällar kan man ju tro att han ska slicka sina sår, men då är det full fart på fotbollsplanen.... Under veckan har vi varit med och räddat ett försvunnet barn. Den deppiga pojken var less på livet och önskade sig frid genom att gå ut och dö i skogen.

Så klart ingen rolig historia, men jag och Arek älskar dessa uppdrag. Att få ge sig ut i stora skogen och då förhoppningsvis bedriva hjältedåd är något som tilltalar både hårbollen och hans Husse. Förberedde mig på en lång dag i skogen och såg till att få med GPS én för att mina kollegor skulle slippa att leta efter mig istället för den försvunna pojken. Det visade sig att första patrull på platsen hade gjort ett mycket gott förjobb för dom hade lyckats lokalisera den sorgsne till en skog. Då slapp vi leta igenom hela Stora Stadens skogar så med gott mod drog vi dit med full gas. Det visade sig att vi nog skulle klara uppdraget utan GPS. Skogen visade sig vara ca 400 x 400 meter stor vilket ju underlättade söket rejält. Husse fick till och med kontakt via telefon med den eftersökte så vi kunde tjitt-tjatta lite över telefon medans Arek förtjänade sin lön. När så Arek fick vittring på den sökte så gick ju allt väldigt snabbt. Från håll ser jag hur den halte tysken cirklar in ett område för att sedan dyka in under en gran. Där skäller min fina hund till, precis som han skall göra, innan det blir tyst.

Förstår att han håller på med hyss och då jag kommer fram så håller min kära hund på att klä av den eftersökte hans jacka. Arek tycker att skinnjackan är en lagom belöning att leka med efter sitt sök och då blir det ju så....

Grabben var dock tålmodig och verkade väl faktiskt rätt glad över att ha blivit räddad i stället för uppäten....

Under natten här så skulle vi även jaga lite tjuvar. Arek fick ett fint spår och vi flög runt i ett villaområde. Tjuven började småfuska lite genom att hoppa över höga staket, springa genom täta buskar och göra annat småbus för att komma undan. Geten dock het och knaprade sakta med säkert in på aståndet. Då hoppade tjuvjäveln över ett enormt stålstaket och vidare upp på järnvägsspåret. Skulle geten och jag komma över där så krävdes det nog en rymdraket... Helvete! Fick springa en mil för att hitta en lämplig övergång och när jag väl var tillbaka på spåret så kändes det som om jag inte skulle få fånga den flyende spjuvern. Hade gett upp där jag klampade runt i täta buskar upp till magen eftersom draget i spårlinan var allt annat än bra... Då vaknade Geten till liv igen. Drog iväg i det täta snåret med hög nos och Husse efter i galopp. PANG! AHHHHH! Helvete! Skrek ut både manliga och kvinnliga kroppsdelar när smärtan strålade ut genom högerbenet. Vem f-n har sågat av ett träd och lämnat roten kvar i den här jävla djungeln? Stubben som nu träffat Husses anorektiska högerknä stod f-n helt still medans jag kom skenande som en flodhäst på väg till en oas i öknen....

Haltande hängde jag på Arek eftersom han nu var så het. Ut på en stig, 150 meters rusch och sedan vek hårbollen rakt ut i dom täta buskarna. AAAAJ! Nu var det inte jag som skrek. Arek hade hittat människa som var gömd i buskarna och det visade sig vara den vi sökte. När jag tände lampan såg jag en man sittandes i buskarna, sparkandes mot Arek med samma intervall som benen på en 100 meterslöpare... Arek dock kvickare i sina rörelser varvid den fångade fisken gav upp..... Nice Arek! Busen talade om att han var sjukt hundrädd och när Arek dök upp i buskarna så flaxade han som en fallskärmshoppare som närmar sig marken i allt för hög fart... Han tyckte betten var befogade och när jag tittade på Arek så verkade han dela mannens uppfattning...

En bra natt! Tack Arek!

Må gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Majsan

Men se där, utdelning av Royalties. Inte illa. Och tack Arek för att Du ser till att rädda de som räddas ska, och fångar buset.

2010-06-03 @ 14:39:23
Postat av: Sanna

Heja Team Arek/Husse!

Klart man får bita bus som sparkar på en. Bus behöver uppfostras så är det bara!

Postat av: Monica

Snyggt Jobbat Arek!!!!! Du är BÄST!!

Nu Hoppas jag att Husse hittar på ngt RIKTIGT GOTT.

Han har en vecka på sig El´ler hur!!!!!!!!!!!!.



2010-06-03 @ 15:21:41
Postat av: Klimakteriekossan alias Lena

Tänk vad många fotbollar Arek får för alla pengarna!!!



Lev väl.

2010-06-03 @ 22:23:29
Postat av: Sorken

Får väl köpa in ett par böcker till så att husse får råd med en efterrätt också.

Det kan behövas för att polsta husses knän.

2010-06-04 @ 06:05:58
Postat av: Josefine

Nice, dax att ändra sitt cv nu då;) lägga till författare;) Spring försiktigt där ute och var rädd om Arek!

2010-06-04 @ 12:58:50
Postat av: Fansen i Västerhaninge!

Tack för fantastisk läsning! Synd bara man inte får se Arek in action. Tycker gammelgeten är värd en oxfilé eller liknande för förtjänstfullt arbete så Husse kan skriva om era bravader och tjäna stash på det... Arek borde också ha royalty!

2010-06-04 @ 15:51:49
URL: http://www.britishsteelheavencanwait.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback