TYPISKT!

Semestern har startat, men det går f-n inte att koppla av ändå. Första veckan går ju till fotbollscup med grabbarna. Lägerliv i skolsal med fisar, svettdoft och ett minimum av sömn. Vaknade i gryningen på grund av att ryggen värkte, blåsan höll på att sprängas samt för att en ålderskull i rummet intill skrek i falsett. Eftersom samtliga undgått att hamna i målbrottet så var det som att en hysteriskt kvinna stått inuti örat, inttill trumhinnan, och där skrikit hjärtskärande....

När jag ändå var vaken så kändes det rätt naturligt att insuga lite friskt syre. Gick därför ut och det var då den uppenbarade sig. Schäfern tonade upp sig en bit bort och då tillsammans med en man samt en kvinna med barnvagn. Trodde först att det var en ung Arek som ståtligt vandrade emot mig. Såg hur hundjäveln bar på något föremål samtidigt som han blåste upp sig mot en bil som kom åkandes. Hela kroppspråket talade om att: Kör här, men du kommer att slaktas om du kommer inom min auras avstånd.

Direkt när jag såg vargen så ville jag ha honom. Såg ut som att hundjäveln hade hur mycket i sig som helst och min första tanke var att köra över vargens familj och på så sätt få tillgång till honom. Kom sedan på att det var en barnfamilj som hade hunden och att Husses koppel var virat trippla varv runt handen för att hålla hårbollen under kontroll. Började direkt smida på en plan som gick ut på att vädja till kvinnans moderkänslor och risken för barnets hälsa på grund av vargens närvaro i familjen. Avvaktade dock på grund av hälsoskäl och då mina egna. Husse var ju typ 2 meter lång och hade biceps som en kroppsbyggare. Valde därför att bida min tid och vänta på ett bättre tillfälle.

Eftermiddag! Hade spridit ut till laget, samtliga föräldrar samt tränare och lagledare att hålla utkik efter min nästa tjänstehund. Vid 15 tiden hade djungletrumman meddelat att familjen med hund ånyo var ute på promenad. Sökte upp dom, avvaktade från håll och väntade på rätt tillfälle... Mr Biceps kärring gick in i affären och då slog jag till. Närmade mig hunden och såg direkt att ett lämpligt avstånd från min kommande hund var ca 3 meter om jag skulle kunna använda armarna till framtida koppelkorrigeringar... Märkte även tyvärr att Husse inte var det minsta orolig över min bestämda gång mot ekipaget....

Trots min sociala fobi så lyckades jag etablera kontakt utan att få stryk. Troligen på grund av att Mr Biceps visade sig vara hundförare även han. Det visade sig att MIN kommande tjänstehund redan var upptagen av honom. Den lycklige lät meddela att hans varg var 2.5 år gammal och han var mycket nöjd med sin fyrbenting. Typiskt. Planen att lura honom på hunden gick ju liksom i stöpet...

Sökte upp fet-Arek och tog ut honom på en promenad. Där vilade ingen sorgsamhet utan han visade direkt Husse var ett par nedbajsade kalsonger var gömda i buskarna. High-five Arek!

Lovade ju att inte skriva under semestern, men tyckte ändå det var värt att nämna att jag nästan fann min blivande tjänstehund...

Må gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Carmen

Haha, du bloggade visst ändå.. :-)

2010-07-12 @ 23:09:35
Postat av: lotta

Men en nerbajsad kalsong är väl inte helt fel heller hahaahahah

Postat av: Klimakteriekossan alias Lena

Hahahaha.. The bottom is nådd... när man försöker sno kollegornas hundar. Men, men, spotta upp dig Husse "somewhere out there" finns din hund, annars får du klona Gammelgeten.



Lev väl.

2010-07-14 @ 20:52:03
Postat av: buster

6 dagars sommar uppehall helt lysande.

2010-07-17 @ 18:35:43
Postat av: josefine

Åh vad jag känner igen den där känslan, där är han, han ska jag ha! Bättre lycka nästa gång, han finns där ute någonstan! Men som sagt du har ju Arek och han kan hitta allt till dig;) haha Skriv mera vi kan inte få nog!

2010-07-20 @ 14:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback