KIMBAH FÅR BERÄTTA...

Kimbah! Nu har ju du fått hänga med på träningsläger med dom stora polishundarna. Jag tänkte att du kunde få berätta lite själv om hur det har gått. Okay?

Okay Husse! Men du har ju sagt att jag inte får ha en egen blogg förräns jag har gripit min första tjyv. Hur gör vi då?

Gud va du tjafsar! Du får LÅNA min blogg så slösa inte mitt tålamod med att vara ironisk och bitter över att inte du får vara skribent....

Visst! Då vill jag berätta att Husse ledde orienteringstävlingen när vi kom in för att byta till en datakarta i maskin. Jag hjälpte Husse hitta o hämta saker o så skulle Husse visa vägen med maskinen. Det var roligt för alla andra sprang tvärtomhållet medans Husse sprang för sig själv... Sen lyfte Husse på ett staket som vibrerade så att Husse skrek och ramlade bakåt. Sen fick Husse smala ögon o.....

För hel-te Kimbah! Ska du skriva så får du skriva om hur DU skött dina polisiära uppdrag när vi hade övningskväll. Du behöver väl för f-n inte berätta ovesäntligheter. Okay?

Okay då sura farbrorn!!!! Husse tog med mig med dom stora polishundarna för att öva riktiga polisingrianden. På kvällen hade jag 4 uppdrag. Först fick jag leta efter en försvunnen sak och när jag hittade den så blev Husse arg för att jag inte lämnade tillbaka saken... När Husse väl fångat in mig så var det ingen idé att bråka för den saken kommer ut om ungefär tre dagar och då tillsammans med andra rester som jag ätit upp....

Sen fick jag följa med och leta i ett stort hus efter en person som gömt sig. Husse och farbrorn som var där verkade leka en lek om att allt var på riktigt och att en tjuv faktiskt fanns gömd någonstans därinne. Husse trodde inte jag skulle veta hur man gjorde men jag sprang in i mörkret ändå... Husse tjöt av lycka när han hörde hur jag jobbade med nosen inne i mörkret och när jag skällde till för att jag hittat en gömd flicka så var alla tvåbentingar jätteglada. Vi lekte med en boll och sen fick jag jaga iväg tjuven ut från huset. Tjuven så faktiskt lite rädd ut....

Sen fick jag göra typ samma sak i ett annat hus, men då verkade inte dom som lekte där veta hur duktig jag var för övningen var pläääättläääätt för en snuthund som mig... Sen kom det roligaste. Husse och jag fick åka båt jättefort, bada i vattnet och sedan brottas och bitas med tjuvar. Husse brottades roligt för det såg ut som han var som en liten vante som fladdrade från tjuvens arm. Jag däremot ordnade upp allt genom att bitas hårt och morra. Då blev tjuven rädd och gav upp.... Det roligaste var sen att se Husse. Husse hade oxå badat och nu började han frysa. Husse frös sedan alla dom två timmarna som var kvar... Hi! Hi! Hi!

Sen har jag hittat massa olika bajssorter som jag har smak....

Tack prinsessan! Det räcker! Din bloggtid är ute... Nu ska du vila för du har haft ett par tuffa dagar här ute i vildmarken. Du får berätta mer sen om hur du lyckades efter kvällens övningar. Vill inte att du skämmer ut oss utan du får verkligen visa att du har lite snutblod i dig....

Tro nu inte allt lilla höna skriver. I den åldern ser man ju både spöken och rymdskepp så vi får väl ta allt med en nypa salt. Skulle Husse inte ha klarat av GPS´en? Hmmmm!

Må gott!

Kimbah o Husse


Kommentarer
Postat av: Arek

Hallå, Arek här!!!

Husse, du kan komma hem nu, jag har vilat färdigt och är i toppform!!! Har lekt med pinnar och jagat duvor idag och börjar bli liiite rastlös nu. Jamaren, purrrrarren, tror att hon är kung i huset igen men vi vet ju alla vem det är...

Ikväll ska jag jaga ut mattis och tvinga henne till lekar o spår i skogen..får liggsår snart annars!!!

Voff Arek !!!

2010-04-21 @ 17:01:08
Postat av: Klimakteriekossan alias Lena

Välkommen till bloggvärlden Kimbah! Hoppas du och Husse kommer att förgylla den grå vardagen för oss även i framtiden. Dessutom skönt att få höra sanningen, jag tror Husse skarvar lite emellanåt ;o)



Lev väl.

2010-04-21 @ 19:28:57
Postat av: Sanna

Med tanke på att Husse tidigare har uppvissat en del förkortat tålamod med tekniska attiraljer så är jag nog böjd att tro den lilla Hönan ;0)



Det är roligt att läsa att det går bra för er på lägret - keep up the good work!

Postat av: Monica&Aura

Jag tror Arek viskade till lilla Kimbah hur hon ska uppföra sig.Bland dom stora vovvarna.Ni jobbar på bra

2010-04-21 @ 22:55:58
Postat av: josefine

Haha söt prinsessan, hon verkar energisk över sitt bloggande ;) fortsätt med det=) KUl att höra dee det går bra för er, när blir hönan examinerad så hon verkligen år titulera sig polishund??

2010-04-23 @ 07:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback