THANK YOU!

Har haft ett njutbart uppehåll utomlands och är numera tillbaka i verkligheten. Verkligheten verkar bli att jag slutar som hundförare och då får tjänst på annan ort. Känner mig grymt laddad för detta och har samtidigt fattat ett njutbart beslut gällande vår fina blogg....

Nu är det slut! Finito! The End!

Det har varit en härlig tid och jag måste säga att vi fått enormt positiv respons. Under den tid vi skrivit så har vi inte fått en enda negativ kommentar utan allt har verkligen varit glass och ballonger. Vill på detta enkla sätt tacka för ert otroliga engagemang och intresse gällande vårt rätt alldagliga liv. Det som gjort bloggandet så kul är just alla härliga inlägg, tips och förklaringar. Har lärt mig massor som jag tar med mig i det fortsatta livet....

Arek och jag tackar härmed Er alla för denna tid. Nu tar geten och jag tag i andra projekt som inte innefattar plitande på tangenter. Avslutar med nedan korta ord som i stort täcker in allt jag känner:

STORT TACK FÖR ALLT!

Beslutet är nu oåterkallerligt och bloggen loggas ut nu på fredag.

Må nu gott!

Arek och Husse


Kommentarer
Postat av: Stefan

Vilken gång i ordningen är de du hotar med att sluta. Får hoppas att du även denna gång kommer på bättre tankar.



Om inte så får jag buga och bocka för alla dina hysteriskt roliga inlägg på värdens bästa blogg. Man har många gånger legat dubbelvikt av skratt och omgivningen har idiotförklarat en.



//Stefan

2009-09-09 @ 21:36:41
Postat av: Sanna

Ni kommer vara saknade.

2009-09-09 @ 21:50:59
Postat av: Bus

Hälsa Geten och bered en plats i skuggan...av fotbollsplan!! 2-fotingens längre övning att knacka tangenter i blogg lär komma väl till pass även om det inte varit något miRAKEL hittills. Tja, över huvud taget får man framföra ett s t o r t tack och önska ett lycka till med spatserandet på hårt underlag (läs asfalt). Själv är jag mest nöjd med denna sidas inslag från den 16/2 förra året.

2009-09-10 @ 00:30:04
Postat av: Birre

Jag kommer att sakna er och alltid hoppas på att bloggen kommer tillbaka. Men är det så här du vill ha det så är det så. Tack för underhållande och enormt roligt läsning. Lycka till med nya jobbet och ge Arek en stor puss.

2009-09-10 @ 06:55:11
Postat av: Zarih

Det är med stor saknad jag läser avslutet. Jag önskar dig, Arek och familjen Zoo lycka till i framtiden. Och känner du saknad av din blogg, då finns vi dina läsare här!



Innan du loggar ut helt måste du berätta om du lyckades hiva i mattis i poolen. All lycka och tack för alla goda skratt!

2009-09-10 @ 06:57:14
Postat av: Veronica

Lycka till med nya jobbet!



Och tusen, tusen tack för att vi fått ta del av erat liv. Det har jarit glass och ballonger för oss också. =O)



Och så ett par ord till världens bästa Arek. Håll reda på husse! Han verkar klart vimsig! Och njut av ledigheten. det är nu du ska ta igen dig och se till att familjen har något att göra. Hahaha! I love you!

Postat av: David

riktigt tråkigt

2009-09-10 @ 08:24:03
Postat av: Julia

Trist, men hoppas att du fortsätter att skriva/blogga, kanske under en annan bloggtitel.



Förhoppningsvis går du en runda bland oss som läser och kommenterar era öden och äventyr och ger oss den nya adressen (om det blir nån).



Tack för underhållningen!

Många hälsningar

Julia

2009-09-10 @ 09:03:14
URL: http://hjulia.bloggagratis.se
Postat av: Yåms

Med tårar i ögonen jag läser detta. Ja, ja får väl försöka överleva med Phaspens blogg, Arek kan kanske göra ett gästspel där då och då?



Med att logga ut bloggen hoppas jag inte du menar att den inte ska ligga kvar, för jag (och säkert många med mig)går gärna in och läser om gamla äventyr.

Ha det gott och ta hand om geten!

2009-09-10 @ 09:04:45
Postat av: Christian

Tusen tack själva!

Allt har en början, allt har ett slut.

Lycka till med den nya tjänsten!

2009-09-10 @ 09:08:22
Postat av: Anita

TRÅKIGT att Sveriges roligaste och mest underhållannde blogg ska försvinna !!! :-((

Du kan väl låta bloggen finnas kvar även om du slutar skriva ? Så kan man ju åtminstone få läsa era gamla äventyr om och om igen!!!



Massor med lycka till med ALLT i framtiden !!!

2009-09-10 @ 09:37:08
URL: http://www.pressan.se
Postat av: Veela

sluta? byta stad?



va????



Nääääääe :´( gråter floder



vem ska jag nu häckla? jag som tänkte börja efter semestern på måndag med att skicka dig på jobb i Norrtälje...



Du och Arek samt er blogg kommer vara rejält saknade!!

Lycka till med jobb i nya staden.

KRAAAM



(kom upp till 3-0 och ta en fika någon dag tycker jag, vill ju få chansen att träffa Arek :P)

2009-09-10 @ 10:01:49
URL: http://veela73.blogg.se/
Postat av: Jenny

OK men då får du skriva en bok kompis.....

2009-09-10 @ 10:19:33
Postat av: Ninnie

Om det är ditt allvar att verkligen sluta med bloggen så är det bara att tacka för den här tiden. Det har varit mycket trevligt och framför allt roligt att följa Areks och dina äventyr. Skrattmusklerna har arbetat hårt, men gör nu som Geten... går i pension.



Lycka till med nya jobbet och hoppas du får ha Arek kvar som pensionär i många år, för det finns ingenting som är lika underbart som en gammal hund.



Eftersom hoppet är det sista som överger människan så kommer jag att titta in på bloggen ibland och hoppas på att du får ett och annat återfall.



2009-09-10 @ 10:55:36
Postat av: Sosso, Ludde & Bonzo

Men kan du inte göra en ny blogg då.. om ditt nya jobb?? Då behöver du ju inte skriva i arek's blogg..



Tror vi kommer att få många skratt utav husse isf även framöver!



Hoppas vi ses igen i bloggvärlden!

2009-09-10 @ 11:11:01
URL: http://sossoludde.dinstudio.se
Postat av: Helén

Tack för mycket underhållande läsning! Jag kommer att sakna er. Ta väl hand om jycken och lycka till på nya jobbet.

Du meddelar väl oss alla om du får lust att sätta i gång med bloggeriet igen? ;)

2009-09-10 @ 11:52:09
Postat av: Maria

Synd men jag får bocka och tacka för denna tid!!!

Det har varit många skratt du delat med dig!!

Önskar dig stort lycka till!!!

2009-09-10 @ 12:27:10
Postat av: Isabell

nej :(

2009-09-10 @ 12:36:05
Postat av: Erika

Fortsätt skriva även om Du inte lägger ut det på bloggen, en dag kan Du har användning för det och då kanske det blir en bok.

Ha det så bra på nya jobbet, hoppas du få har din käre vän i många år till. Tack för den tid Du gett oss genom denna blögg, och alla skratt!!!

Hej.

2009-09-10 @ 12:54:30
Postat av: Bernermorsan

Nej va tråkigt. Har följt denna underbara blogg ett tag. Har tom länkat till den från min relativt nystartade hemsida.

Tråkigt!!

2009-09-10 @ 14:48:15
URL: http://www.bernermorsan.blogspot.com/
Postat av: Sorken

Får väl börja prenummerera på protokoll från CU för att få läsa fortsättningen.



Dumma du

2009-09-10 @ 16:36:11
Postat av: Agnes

Vad synd att du ska sluta blogga, jag som älskar att läsa inläggen och skratta mig fördärvad.

Låt bloggen få leva kvar så vi kan läsa om dina gamla äventyr iaf. Snälla?

2009-09-10 @ 17:41:25
Postat av: Ola S

Tack för den tid som varit, och stort lycka till i framtiden!

2009-09-10 @ 19:17:29
Postat av: Husse o Arek

Ha!Ha!Ha! Underbart att läsa alla era snälla kommentarer om vår skrivkonst. Självklart kan vi låta bloggen ligga kvar om det är så att ni om möjligt får ett sug att läsa lite.... Vad gäller förslaget till att skriva en bok så tror jag väl inte riktigt på den ideén. Har svårt att tro att upplagan skulle göra någon större succé, men tack i alla fall....



Till Er på LKC så kommer jag numera att jobba under pseudonym. Ni kommer alltså inte att kunna ställa till ett helvete för mig så nu får ni hitta annat att busa med...



Som hundförare har jag dock känt mig otroligt priviligerad och har alltid blivit väl omhändertagen av er. Tack för det!



Må nu gott!



Husse o Arek

2009-09-10 @ 20:39:53
URL: http://arek.blogg.se/
Postat av: Lotta

Gud så tråkigt för oss läsare, det har varit så super roligt att följa dig o Arek o det är synd att du inte fortsätter med vovve, men kanske du kommer tillbax en dag o glädjer oss vanligt folk med goa skratt. Ha det bäst

2009-09-10 @ 21:44:28
URL: http://www.dexlines.com
Postat av: Liselott

TRÅKIGT!!!



Men tack för all rolig läsning, inte har någon blogg orsakat så mycket kramp i mina kinder som eran!! Du är hysteriskt rolig ska du veta!



Lycka till i fortsättningen!



//Liselott

2009-09-11 @ 01:17:03
URL: http://www.freewebs.com/winonasdiva
Postat av: Monica

Hoppas du får sådan bloggabstinens så du får läggas in när du gör på detta vis mot folk:-(

Men tack i alla fall för alla skratt:-)

2009-09-11 @ 08:10:15
Postat av: Rickard

Man får ta av hatten och tacka för den tid som du bloggade.

Du är grymt duktig på det och hoppas att med tiden du kommer att förstå detta och börja igen=)



Annars får du lycka till i framtiden med ditt nya jobb och tränarkarriär ;).



Tack så himla mycket för denna blogg, den har varit hur rolig som helst att läsa och man längtade hela tiden efter näsa inlägg!



Ha det fint!

2009-09-11 @ 10:40:35
Postat av: Angelina

Miljoners tack för den här tiden!!! Bra att du låter bloggen vara kvar så man kan gå in och läsa om alla gamla äventyr!

Som andra har skrivit hoppas även jag att du drar iväg ett mail till dina fans om du börjar blogga ngn annanstans.

Du har verkligen varit ett ljus i tillvaron, så fort det har kännts jobbigt och ledsamt har jag loggat in på din blogg och genast blivit på bra humör igen! Tack för alla skratt och roliga upptåg du bjudit på.

Hoppas du kommer att trivas med din nya tjänst och att Arek kommer att finnas och ställa till med bus i många många många år till!!



Ps Vill oxå veta om du lyckades kasta mattis i vattnet! ;o) Ds



// Angelina

2009-09-11 @ 11:51:15
Postat av: -Milou-

Säger som alla ovanstående: Nätets roligaste blogg!



Så många skratt du gett, tack för det! Och jag hoppas också att bloggen får ligga kvar, hit kommer jag emellanåt för att läsa nåt kul när livet i övrigt känns allt annat än glass och ballonger. Och jag lyckas alltid hitta ett skratt.



Lycka till på nya jobbet!



(Fast jag tror inte på allvar att du lyckas hålla dej anonym för LKC, pseudonym eller inte. Trots avsaknad av vargen vid din sida, tror jag att StorstadsFantomen blir igenkännbar för LKC-StorstadsDjungelpatrullen?)

2009-09-11 @ 11:54:01
URL: http://lappliisa.wordpress.com
Postat av: Nena

Har du fått solsting eller?? Skulle vilja påstå att detta är en stor tragedi för bloggvärlden :(

Nu vet jag ju inte vad det är för tjänst du fått och om detta har ett finger med i spelet när det gäller din avgång som bloggvärldens enväldige härskare, men jag hoppas det..



Personligen tror jag att en bok av dig skulle sälja i stoor upplaga, JAG skulle iaf ha presenter/julklappar fixade för den närmsta framtiden ;0)



Förstår dock om du inte vill påbörja något nytt nu men har ett litet förslag.. Behåll bloggen här men tryck den även som en bok. Alltså de inlägg du redan skrivit. Från Första dagen till sista.. Har någon lagt en bra/rolig kommentar så kan du ju ta med den också.



https://www.vulkan.se/ kan man trycka böcker utan kostnad. Eller ja man lägger upp sitt material där (om jag inte minns fel nu, står på hemsidan), bestämmer hur mycket man vill ha för boken och sedan lägger de till tryckkostnaden på priset. Boken kommer inte ut i ngn affär utan köps direkt på deras hemsida. Du skulle med andra ord inte ligga ute med några pengar, tror inte det skulle ta ngn längre tid för dig heller att lägga upp ditt material där. Man kan lägga upp material under pseudonym..



Om du skulle besluta dig för att göra detta så SNÄLLA skriv det på din blogg så att vi vet (jag hade lätt vetat vad som skulle ges bort i julklapp i så fall).



i övrigt kan jag bara meddela att du och Arek kommer bli saknade även i denna landsänden samt att vi hoppas på många härliga år för er två.



Stort tack för denna tid



/Nena

2009-09-11 @ 14:28:58
URL: http://blogg.aftonbladet.se/23226/
Postat av: Birre

Gick in för att läsa favoritdagen(081030) en gång till och fick se att bloggen får ligga kvar. Jätte bra! Då kan man gå in och läsa när man behöver sig ett gott skratt... Säger som andra sagt tidigare, tala om när den nya bloggen startar. För det MÅSTE komma en ny blogg... snälla...

2009-09-11 @ 15:54:27
Postat av: Annika

Usch o fy vad tråkigt!!

Hoppas ni kommer tillbaka ut på nätet, jag har kollat / läst din blogg varje dag.

Lycka till med nya jobbet även om jag hoppas att du hittar en ny hund o återvänder...

2009-09-11 @ 18:21:23
Postat av: Marie

Så tråkigt, du har förgyllt min tillvaro med dina härliga betraktelser och utlägg...hoppas du tar upp bloggandet igen...

2009-09-11 @ 20:28:47
URL: http://www.vixax.com
Postat av: Husse o Arek

Ni är allt för vänliga i era omdömen. Hårbollen och dennes förare blir smått svettiga och rodnar gällande omdömena gällande vårt liv och leverne. Tror dock att det kan bli svårt att få ned den haltes händelser i bokform eftersom både han och jag är smått ordblinda.... Inte blir det väl bättre av att Husse alltid vill vinna. Kan ju knappast tro att vi skall ta oss upp på boktoppen och peta ned Guillo, Läckberg och GW Persson. Kanske säkrast att nöja sig med att ha haft en enkel, men rätt så beskrivande blogg....



Må gott!



Husse

2009-09-12 @ 16:45:00
URL: http://arek.blogg.se/
Postat av: Jäger

Neeeejjjjj!!

2009-09-12 @ 17:39:35
Postat av: Ola S

Guillo och GW är ju bara föredettingar, att peta dem från bloggtoppen klarar ni utan bekymmer.

Det finns många som skulle uppskatta att få läsa era äventyr i bokform...och tro det eller ej, men det finns folk, som fortfarande inte använder datorer mer än nödvändigt, eller som inte ens har en dator...



Lev bäst

2009-09-12 @ 22:04:58
Postat av: Bengan

Hallå eller!?!?



Varför ska allt det roliga försvinna? Denna härliga blogg som fått mig till så många skratt och nöjda stunder.



Stort tack för att Ni delat med er på ert underhållande sätt, hoppas fortfarande på att det bara är ett villospår...



Ha de gott och passa på å njut av livet!!!!

2009-09-12 @ 23:21:52
Postat av: mariann

Det er trist at det ikke blir mer blogg, du skal vite at det er ikke bare svensker som har ledd og smilt av deres hverdag, vi er en del nordmenn som også har fulgt med.

Uansett ønskes dere lykke til med hva dere enn skal gjøre i fremtiden.



Denne bloggen må få stå ,slik at fremtidige lesere også kan få nyte disse morsomme dagene dere har levd.



ha det bra

hilsen Mariann

2009-09-13 @ 01:14:29
Postat av: Erika

Skriv, en dag kan farfar ge det till barnbarnen.

Många skriver ack så väl, men deras text har ingen själ.

Bakom ett bra skapande ligger oftast en viss sorg .

Dina ord har vingar och når fram till läsaren, skratten kommer explosivt och spontant för att man känner allvaret bakom.

så många försöker men hur dom än anstränger sig så är det platt fall Guillo är en tråkig nolla i jämförelse med Dig. Tänk Du kan skriva om presis om vilken vardaglig skit som helst och ändå är det läsvärt, det kallar jag för konst.

Dessutom har du ingen aning hur Ditt liv kommer att bli i framtiden, en vacker dag så kanske skrivandet är det enda riktiga.

så fortsätt skriva även om du inte tänker lägga ut det på webben.

spar det det kan vara bra att ha.

Hej

2009-09-13 @ 11:01:31
Postat av: Monica

Tack för alla goa skratt :-)

2009-09-13 @ 20:28:21
Postat av: Anonym

Husse och Arek,

Jag vill bara instämma med alla 38st som redan har skrivit och kommenterat denna fantastiska blogg. Den har verkligen lyst upp tillvaron och du/ni skriver fantastiskt! Hoppas ni kommer tillbaka.



Lycka till!

2009-09-13 @ 21:21:41
Postat av: Zarih

Skulle du skriva en bok om allt det som finns här skulle jag köpa den på studs. Att skriva så underhållande om vardagliga ting, att kunna bjuda på sig själv som du har gjort är en konst.



Ta en paus och fundera. Jag kommer fortsättningsvis även i framtiden gå in här då och då för att läsa gamla inlägg och i förhoppning att du återkommer med fler roande historier.



Jag är dock nyfiken på hur semestern gick.

2009-09-14 @ 09:18:22
URL: http://www.dunderbus.se
Postat av: Nattvakten

Jag skulle också köpa boken direkt. Jag hoppas du kommer att trivas med din nya tjänst.

2009-09-14 @ 21:27:31
Postat av: Jeanette

Så tråkigt!!!

Har nog inte läst en blogg som gett mig så många goda skratt tidigare...

Önskar Geten en god pension & Husse stort lycka till med den nya tjänsten..



//Jeanette

Postat av: Anonym

ta inte bort bloggen helt??? Bästa bloggen EVER ju!!! goa rara, låt den ligga kvar??? =)

2009-09-15 @ 11:59:36
Postat av: Husse o Arek

Shit! Börjar nästan tro på allt prat om att skriva en bok. Den tanken har ju aldrig slagit mig ens i fantasin, men det vore ju grymt trevligt att ha ett sånt minne efter Arek. Skall allvarligt ta mig en funderare... Blir inkomsterna lika stora som mina ambitioner så kan jag ju om möjligt köpa den Ford Mustang som min son kräver att jag skall ha nu när hundförarkarriären är över... Sen var det ju ett antal som undrade huruvida Mattis åkte i poolen under utlandssemestern. Bajsar björnen i skogen? Självklart fick hon hosta upp lite klorfärgat poolvatten Resan i övrigt var kanon med ett undantag. Denna ort saknade vattenskoter vilket innebar att Husse fick med sig ett antal tusenlappar hem från resan. Inget ont som inte har något gott med sig.... Nu måste jag fortsätta leta efter den lilla råttdjäveln som jamaren drog in. I sin iver att visa sin duktighet släppte hon ut sin fångst på vardagsrumsgolvet. Musen visade sig dock även den ha 9 liv och drog iväg på äventyr i huset.... Kan meddela att den ej är anträffat än...



Må gott!

Husse

2009-09-15 @ 16:12:44
URL: http://arek.blogg.se/
Postat av: Lotta

Misstänker att du kommer få svårt att hålla fingrarna i styr, och du är alltid välkommen tillbaka. Kommer sakna er djupt! Och idén med bok tror jag inte alls är dum. Ett gott skäl till att låta bloggen ligga kvar är ju att marknadsföra boken när den kommer ut. ;-) Så brukar de ju göra, de stora författarna, eller åtminstone Läckberg. ;-) Lycka till med nya jobbet, och hoppas Arek hänger med länge till.

2009-09-15 @ 19:41:43
URL: http://www.bruksterrier.se
Postat av: Yåms

HAHA!

Vips har husse gjort ett nytt blogginlägg men smugit in den på kommentarsidan...

Skärp dig nu och fortsätt blogga, även om det inte är tjänsterelaterat. Familjen Zoo är underhållande.



Gör en bok, råmaterialet har du ju redan. Vilken uppskattad present det skulle vara till diverse hundfolk...

Kolla in Vulkans sida, bums!

2009-09-15 @ 20:05:51
Postat av: Erika

Eller sälj innehållet i bloggen i små avsnitt till skk hundsport den blaskan är ju så förbannat tråkig ibland, sälj raderna dyrt.

sköt om er, det kommer att dröja innan ni är glömda

2009-09-15 @ 23:53:57
Postat av: Sara Wallgren

Tack får mycket skratt och inspiration!



2009-09-16 @ 09:02:32
URL: http://sarashundliv.blogg.se/
Postat av: Nena

Yes :0) vi har fått dig att börja fundera på en bok i alla fall. Del 1 i övertalningsstrategin är avklarad.. övergår nu till del 2.. mutor.. Vad krävs av oss, dina trogna läsare för att du ska skriva en bok? Som du ser i kommentarerna så har du redan ett par beställningar ;0)



Ha't gött

2009-09-16 @ 09:07:29
URL: http://blogg.aftonbladet.se/23226/
Postat av: Klimakteriekossan alias Lena

Håller med Yåms. Det kliar nog liiite i dina fingrar ändå! Och tur är väl det, för då får vi några leenden på stört. Nu vill jag ju veta hur det gick för musen med nio liv. Har den åtta kvar, eller rök alla liven på en gång? Blev Jamaren upprörd över att bli snuvad på "the final kill"? Men, men, om du nödvändigtvis vill så kan ju kommunikationen överleva som en omvänd blogg. Dvs vi alla lägger kommentarer i mängder och du gästspelar emellanåt!

Lev väl!

2009-09-16 @ 09:46:25
Postat av: Ninnie

Om det blir en bok måste du låta oss veta. Vi blir nog många som kommer att stå i kö för att få köpa den.

Beställer härmed minst ett ex. Signerat av Husse och med tassavtryck från Geten.

2009-09-16 @ 13:05:56
Postat av: Sussie

Tackar som alla andra för grym underhållning! Jag tror på en bok. Det blir lätt en storsäljare!



Ha det gott!

2009-09-16 @ 16:32:15
Postat av: Majsan

Ja bok låter toppen! Ha det så gott och tack för alla skratt.

2009-09-18 @ 13:24:44
Postat av: Husse o Arek

Ta mig 1000 an! Ska faktiskt försöka få ned bloggmaterialet till en bok. Tror inte det blir någon större succé, men det kan ju alltid vara roligt att skriva i CV´t att man även debuterat som författare och då skapat en bok... Den som ville ha ett signerat ex av Husse samt ett tassavtryck från hårbollen kanske dock får hålla sig ett tag. Detta då jag tror att Geten motsätter sig en signatur och att Husse då kan få stora bekymmer att rita sin egen med den stump som är kvar av armen efter att Arek påtalat sin ovilja att samarbeta.... Börjar känna eufori och storhetsvansinne. Ser bilden av rikedom, flotta bilar och utlandsresor i massor.... Faktum blir nog trots allt som vanligt att förlaget ej ens bemödar sig att rätta alla mina stavfel och än mindre publicera Husses familjeliv.... Kan för övrigt meddela att familen zoo har ett rum ledigt i fastigheten. Musen som jamaren drog in gjorde sig ju rejält hemmastadd. Ökade kraftigt i vikt efter att ha lurat råttfällan på godsaker under flera dagar... Mattis besatthet, dådkraft och initiativförmåga blev dock för övermäktig för den lilla stålmusen. Begravningen av "Musse Pigg" har skett i stillhet!



Må gott!



Husse

2009-09-18 @ 15:42:32
URL: http://arek.blogg.se/
Postat av: Ninnie

Du kan väl signera boken INNAN du försöker få dit Areks tassavtryck så får jag ju i alla fall 50% av min önskan uppfylld.

Blir det inget tassavtryck så har jag väl fått bekräftat att det är Geten som är alfahannen av er två.

2009-09-18 @ 18:04:12
Postat av: Giz o Jaz samt matte

Sällar mig självklart till den ökande bokköparskaran. Familjen Zoos vidare öden och äventyr vill man ju bara inte missa, finns tameskrutt ingen bättre blogg - aldrig att man slipper dra på mungiporna!!! Musse Pigg- rest in peace...

2009-09-18 @ 20:47:18
Postat av: Sanna

YES! ställer mig i kö för en bok



Är ju helt deprimerande att jobba numera. Du & Arek har livat upp så många av mina tråkiga nattpass!



Man gör ett tassavtryck som man omvandlar till stämpel och sedan slipper Arek kladda i stämpeldynan och Husse har sin arm kvar ;0)

2009-09-18 @ 23:28:38
URL: http://sannas-liv-leverne.blogspot.com
Postat av: Erika

Inte behöver Du lämna ut dig,Pseudonym är mycket mer spännande.

stava kan dom göra som inte har fantasi nog att skriva.

Ge Geten en kram.



2009-09-19 @ 10:02:27
Postat av: Irene

Lycka till med allt, jobb familj och resten av zoot.

Kommer verkligen sakna er!

/ Irene med schäferligan i Malmö

2009-09-19 @ 12:26:10
URL: http://www.schaferligan.se
Postat av: Agnes

Jag ställer mig också i kön av folk som vill köpa din bok. Självklart vill även jag ha ett signerat ex! Skulle Arek sätta sig på tvären vad gäller sin autograf, så säg åt honom att hellre bita i boken än använda Husses arm som tuggredskap.

Husse måste ju kunna skriva mer när boken gör säljsuccé.

2009-09-20 @ 01:14:00
URL: http://www.sedokan.se
Postat av: Zarih

Wohoo! Bok, så himla kul. Vet redan en hög med hundmänniskor som kommer få den i present. Ett grattis till mattis som överlistade Mussepigg.



Sedan, det finns folk som inte gör annat än korrekturläser för stavningsfel! Väntar med spänning!

2009-09-20 @ 08:32:21
Postat av: David

ännu en bokköpare viftar med handen

2009-09-20 @ 10:29:20
Postat av: Ninnie

Nu har du så mycket beställningar på bok så nu kommer du banne mig inte undan med mindre än att skriva en. Har snott kölapp nr 1.

2009-09-20 @ 19:23:29
Postat av: Anna Lyra och Baloo

Hej

Jätte tråkigt att du ska lägga ner bloggen,

älskar verkligen att läsa om alla äventyr och hoppas du komemr på bättre tankar :)

Men annars så har du även här en bokköpare och jag har många som jag gärna ger boken till.

Om inte annat 25 hundägare till mina dagishunar.

MVH/Anna med ett gäng galna hundar www.hundlekis.se



www.hundlekis.se

2009-09-20 @ 22:13:48
URL: http://www.hobbeochlyra.se
Postat av: Emelie

Var lite ledsamt att läsa att bloggen inte längre ska uppdateras. Men när jag läste om bokplaner lyser solen åter!

Ställer mig i bokkön :o)

Passar på att tacka för allt du har delat med dig. Har läst högt otaliga gånger för familjen om dina äventyr ;o)

Stor kram till Arek (ja husse med förstås) :D

2009-09-21 @ 11:55:04
URL: http://brandkvinnan.blogg.se/
Postat av: Krister

Hallå eller?!?!



Lycka till i framtiden!!!



Tacka vet jag hundar.



/Krister

2009-09-22 @ 16:53:43
Postat av: Anita

Ställer mig i bok-kön.... ;-)

2009-09-23 @ 11:05:27
URL: http://www.pressan.se
Postat av: Nini

Jobba under pseudonym?? Pfft lycka till Husse, vi hittar dig vart du än tar vägen ;)



Å vad gäller fika, Arek, Husse & 3-0 instämmer jag med det Veela sa: Kom upp och hälsa på för bövelen!!



Lycka till med nya tjänsten och allt annat.

=)

2009-09-24 @ 05:05:13
URL: http://badgirlnini.wordpress.com
Postat av: Angelina

Jiiipppiiii!!! Jag vill självklart ha 1,2,3, ähh va fan en hel hög med böcker som jag kan ge bort till mina vänner som oxå ÄLSKAR din blogg! Hoppas du gör slag i saken snart!

RIP stålmuset...hejjja Mattis!

2009-09-24 @ 14:13:16
Postat av: Nattvakten

Jubel!!

Vi längtar redan efter boken/böckerna :-)

Lycka till med din nya tjänst. Varför inte skriva en blogg om dina tokigheter därifrån? Jag slår vad om att vi skulle vara trogna läsare även där :)

2009-09-24 @ 20:26:24
Postat av: Sosso, Ludde & Bonzo

ställer mej i kö

2009-09-25 @ 20:42:45
URL: http://sossoludde.dinstudio.se
Postat av: Husse o Arek

Tjoho! Sett till hur många boktörstande köpare som angett att man önskar ett par ex av familjen zoo´s liv och leverne, så kommer troligen författandet att ske från en väldigt exotiskt land.... Väldigt roligt att se intresset och jag ska ta tag i projektet så fort tid medges.... I övrigt kan jag sukta er med att Arek fortfarande är het i jakten på ära och berömmelse. När inte Husse hittar tjuvarna själv på grund av lågt IQ och allmän tröghet så anmäler sig tjuvarna nästan självmant. När man sedan observerat att hundföraren bara var en tvärhand hög så vände samarbete till att bli våldsamt.... Ännu en gång har Geten visat att han skyddar sin späde ägare med morr och klapper i tänderna. Tack vare Getens motivation så fick ett par fångar transport till finkan istället för att fira sin frihet med att bolla runt med Husses lilla kropp... Thank you Arek!



Husse

2009-09-25 @ 21:13:20
URL: http://arek.blogg.se/
Postat av: Erika

Underbart att Du tagit intryck, och förhoppningsvis även insikt i att det Du skriver når fram till läsaren, det är minsann inte alla förunnat att lyckas med det. Du kan nog skriva om vad som helst, gör en test här uteslut både Arek och jobbet och leverera en text.

Ge schäfen ett ben han är helt underbar.

Ha det bra!

2009-09-25 @ 22:16:58
Postat av: Yåms

Ameeeeen!



Husse ska du fortsätta blogga på kommentarsidan kan du lika gärna skriva nya inlägg.

Nu vill vi ju veta vad som hände.



Usch! Fy! och Skäms!

hötter hotfullt med fingret

2009-09-26 @ 11:45:46
Postat av: Anonym

Jag saknar er blogg! Jag längtar efter boken.

2009-09-26 @ 19:24:55
Postat av: Magnus

Jag vill med ha en bok. Vet i tusan om jag ska betala för den. Har med tappat sugen på att blogga nu när du lägger ner. Hmm funderar. Flyttar istället ifrån stora staden till djupa skogen.



ha det gott



Höres

2009-09-26 @ 19:31:48
Postat av: Angelina

Visste ju att det var lönt att gå in på bloggen och kolla kommentarerna!! Det är ju toppen att du börjat blogga här istället.... ;o) Blir självklart nyfiken på en lite mer utförlig beskrivning av getens hjältedåd. Men kan vänta tills historien nedtecknats i den nu utlovade boken!!

Ha det toppen!

// Angelina

2009-09-27 @ 21:38:55
Postat av: Veela

hörrö hur blir det med besöket uppe hos oss då??



Kan meddela att det nu är nattjänst som gäller för kommande vecka (passar ypperligt då att smyga in en hund uppe hos oss, det cheferna inte vet kan de inte klaga på)

Vad gäller bokkommentarerna så är även jag för detta och kommer med all säkerhet köpa åtminstone 2 ex (jag gjorde ju morsan en otjänst och presenterade henne för bloggen i samma veva som du lägger ned, grrr)



har även forskat i kommande arbete för Husse.. Kan meddela att jag tror på framtida historier för en blogg även på det arbetet, dock utan Arek i huvudrollen, men han och resten av familjen lär ju inte fada ut till ingenting för det utan kommer säkerligen leverera saker som bara måste bloggas om..

2009-09-27 @ 23:30:27
Postat av: Sorken

Du kan alltid försöka med pseudonym, men det lär inte hjälpa ;)



Fast en bok tecknar jag mig för.

2009-09-28 @ 01:37:31
Postat av: Husse o Arek

Har börjat sammanställa bloggen för att plita ned den till en bok. Helv--te vad mycket vi skrivit under åren... Har ni några egna favoriter som ni önskar med i "the book" så skriv gärna ned dessa i en kommentar.



Husse

2009-10-05 @ 16:49:37
URL: http://arek.blogg.se/
Postat av: Birre

081030 är min favorit! Jag skrattade så jag höll på att dö när jag läste det inlägget... hi hi...

2009-10-05 @ 18:14:04
Postat av: Zarih

För min del får allt komma med. Svårt att välja bland alla dessa pärlor! Gärna lite bilder också!

2009-10-06 @ 09:06:36
Postat av: Ninnie

ALLT är favoriter.

2009-10-07 @ 00:22:30
Postat av: Mattias

ställer mig i kön för att handla denna dyrgrip som skall ges ut..

2009-10-07 @ 10:33:03
Postat av: Sorken

Du har inte funderat på att skriva två böcker och tjäna dubbelt så mycket pengar?



Lite förslag på titlar.

"Mitt liv med Arek"

"Mitt liv med Husse"



Och om 10 år, eller när preskibtionstiden löpt ut

"Den sanna historien om Arek och Husse"

2009-10-07 @ 17:50:16
Postat av: Magnus & Eva

Föga kunde vi ana att du skulle bli en bloggare av rang när vi lärde dig detta!!!



Kul! Vi ställer oss till skaran av bokspekulanter.



2009-10-07 @ 19:06:36
URL: http://tyrannens.se
Postat av: -K-

Det är mycket svårt att välja ut favoriterna bland inläggen.

Däremot skulle jag utan minsta tvekan köpa boken.

2009-10-07 @ 19:31:46
URL: http://lappliisa.wordpress.com
Postat av: Brandkvinnan

Min favvo är när ni hittade gubben mellan stenarna ute i "klorofyllen" :) Hittar tyvärr inte vilken dag det var men var nu i somras ;o)



Ha´de gott!

Emelie

2009-10-08 @ 18:45:56
URL: http://www.brandkvinnan.blogg
Postat av: Zarih

Sorken: Klockrent! lol

2009-10-09 @ 10:55:28
Postat av: Anita

Hahaha...!! Sorkens förslag om trilogin är ju bara bäst!!!!

2009-10-09 @ 15:49:55
URL: http://www.pressan.se
Postat av: Eva-Lena

Favoriterna är många och jag tänker inte ens försöka komma med förslag, för det är omöjligt! En sak som är helt säker dock, är att en så underbar blogg som din helt enkelt inte gå i graven, jag står i kö!!

2009-10-09 @ 16:01:57
URL: http://kimaneros.wordpress.com
Postat av: Lotta

Ha! Jag visste väl att du inte kunde hålla fingrarna i styr. Nu smygbloggar du i kommentarerna istället. :)

Vad det gäller favoriter så är det en som fastnat rejält i minnet. Hinner inte leta reda på den nu, men den skrevs ganska nyligen. Ni fick spåra försvunnen dement man (som enligt uppgift inte kunde förflytta sig mer än max 100 meter typ) från badplats över klippor och annat elände...



Och självklart är jag också en presumtiv bokköpare. Lycka till! :)

2009-10-09 @ 17:48:36
URL: http://www.bruksterrier.se
Postat av: Sorken

Lite skönt att bloggen faktiskt lever vidare om än bara i kommentarsform.

2009-10-09 @ 21:37:55
Postat av: david

Helt omöjligt att välja ut någon favorit men första inlägget är helt underbart!

2009-10-10 @ 14:20:32
Postat av: Husse o Arek

Smygbloggandet på kommentarsidan är bara ett sätt att locka till bokköp. Hade jag fortsatt blogga hade ni fått reda på att Arek fortfarande är het, men med ett visst inslag av Alzheimer... Ömsom vin - ömsom vatten heter det ju och det stämmer väl rätt bra in på den fyrbente Tysken.... Bland annat har Geten fångat flyende inbrottstjuv och det var inte tack vare Husse. Husse tyckte en sak och glömde ånyo att det är Arek som kan spåra, men efter lite dragkamp i linan så visade det sig som vanligt vem som är mest polis i patrullen... Geten har även spårat rånare, men eftersom spåret var så gammalt så pysslade den halte med lite annat. Detta fick till följd att hårbollen fann en större knarkgömma och det var ju inte så fy skam det helller.... Geten är ju så gammal, skröplig och både ser och hör ju så dåligt. - Har han inbillat oss i alla fall. Han försa sig själv igår när han sov som en stock, men vaknade då han hörde hur lillgrabben tog bort klisterlappen från äpplet. Geten älskar ju äpplen och hur f-n han nu hörde ljudet från klisterlappen - ja det vet nog bara han....



Husse

2009-10-10 @ 18:37:25
URL: http://arek.blogg.se/
Postat av: Ninnie

Vet du vad... Jag formligen ÄLSKAR din hund och det trots att jag aldrig har träffat honom. Ge "den döva Geten" en godis med hälsning från mig.

2009-10-10 @ 19:22:57
Postat av: Irene

Herre jösses här kommer man in för att läsa lite av gammalt material och upptäcker att det finns en helt ny "blogg" i kommentarerna! Här är en till som kommer att köpa boken, glöm inte att boken ska innehålla bilder på Arek :o)

/ Schäferligan i Malmö

2009-10-10 @ 21:05:15
URL: http://www.schaferligan.se
Postat av: Sanna

JAG SAKNAR BLOGGEN!!!!!

Det är helt tragiskt att du har slutat skriva!



Så nu känns det bättre, nu kan jag fortsätta trösta mig med att det kanske kommer en bok.

2009-10-10 @ 21:38:10
URL: http://sannas-liv-leverne.blogspot.com
Postat av: tomten

Du kan inte bara berätta lite grand utan nu tycker jag det är dags för ett ordentligt inlägg istället! För övrigt har jag också en get som gillar äpplen här hemma :)

2009-10-11 @ 09:13:36
Postat av: -K-

Alltså, nu har jag läst igenom ett gäng gamla inlägg om Arek, arvtagarna och husse med familj... Och jag har skrattat mej inkontinent, nästan. Och säger som Sanna ovan: Fan vad jag saknar bloggen!! Du borde förbjudas att sluta skriva blogg och det gäller Arek och arvtagarna ockå, de skriver väldigt insiktsfullt måste jag säga. :)



Jag har en idé när jag läser om Areks bravader, och det är att som spinoff göra ett seriealbum. Be PopCop teckna? Succé, inte sant? (Jag tänker på hur Arek tuggar på ölburkar, flinar snett när han lyckas lura Husse, när han söker knark och när han "vinner" över väskan med träningsgrejor... tex.)



Jag är också glad att bloggen fortsätter sporadiskt i kommentarsfältet! :D

2009-10-11 @ 14:45:34
Postat av: Ninnie

Ställer mig i kö även för det av -K- föreslagna seriealbumet.

Hänger upp en ny könummer rulle för det ändamålet och snor åt mig nr 1 även ur denna rulle.



Nu Husse får du nog ta tjänsteledigt från farbror Blå för att hinna med det här.



2009-10-12 @ 11:32:26
Postat av: Catrin

Vill bara tacka för alla roliga blogginlägg, det har förgyllt min tillvaro många gånger. Ja allt måste väl ha ett slut hur tråkigt det än är !

Din blogg är utan tvekan den bästa jag läst:)

Skriv nu för f--n en bok av de bästa historierna, ryck upp dig och ta ditt förnuft till fånga. VI VILL HA EN BOK !!!!!

2009-10-12 @ 18:45:30
Postat av: Catrin

Min favvo berättelse är: Jag är en usel hundförare från 2008-04-09

2009-10-12 @ 19:42:09
Postat av: Erika

2007-02-10

2007-02-10 AREK

2007-02-14

2oo7-06-05

2007-06-12

2007-06-14

2007-07-23

2007-08-15

2007-08-18

2007-09-21 Fram till även Arek är trasig

2007-09-30

2007-02

2007-10-07

2007-10-18

2007-10-19

2007-10-21

200710-24

2007-10-27

2007-10-31



Vill du har mer så kan jag finläsa resten oxå, på några textställen kan man dra ihop texten lite.

Du blir bättre och bättre längre fram i texten.

Blir du färdig till storan så ska jag stå utanför å sälja din bok gratis

GE Arek ett märgben

2009-10-13 @ 21:55:16
Postat av: Julia

står i bokkön finns det några kölappar kvar???

Självklart så saknar jag alla härliga skratt som du och Arek + arvtagarna (Bus var min favorit!) bjöd på.



Lite roligt att du trots allt berättar liiite till om era äventyr.

Håller med om de tre volymer "Sorken" gett förslag på.



Appropå jamarens bidrag till familjens försörjning så kan Amandas senaste "dödsoffer" beskådas på



http://hjulia.bloggplatsen.se/2009/09/22/2011655-matte-har/



i min blogg, där Amanda har ordet ibland.



Alltså... väntar ivrigt på boken - bra present till nästa jul, för till den här är väl lite för nära!

Hälsningar

Julia å gänget

2009-10-14 @ 09:01:35
URL: http://hjulia.bloggplatsen.se
Postat av: yåms

Husse!



Nu måste du skriva ett nytt inlägg eftersom det är för långtatt scrolla ner över hundra kommentarer...

2009-10-14 @ 19:29:19
Postat av: Magnus o Alma

Ang vilket som ska med i boken tycker jag allt ska med men den allra bästa är när ni skrämmer en brottsling(tror det var ang klotter) nere i ett stunnelsystem. Hittar inte den i farten men den är bäst.



Ha det gott



Kommer snart och våldgästar er.

2009-10-14 @ 23:24:40
URL: http://fenjaochalma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback