HAN É SKADAD OM NU NÅGON MISSAT DET...

Hallo vänner! Arek här ånyo och då vet ni att det självklart blir lite visdomsord samt sedvanlig sågning av Alfahannen Husse. Vill sammanfatta veckan med ett ord: KANOOOON!! Om nu någon undgått att Husse är skadad på grund av brutal påkörning i hockeyn så blir ni ju uppdaterade nu igen. Min Husse hävdar att han på grund av sin åkskicklighet, bollbehandling, ledarskap på isen samt målfarlighet råkade ut för vad som inom massmedia benämns som brutalitet....

Husse hävdar att motståndarna smitt en plan för att sänka stjärnan samt även fått med domaren i komplotten eftersom denna avbjöjde att blåsa av spelet samt förvisa merparten av motståndarlaget till utvisningsbåset. Denna historia har väl vevats från det att han haltade ut till bilen och dom två veckor han nu varit skadad. Sanningen är att inte en jävel märkte att Husse föll till isen. Än mindre att det skulle varit något osjysst som föranlett skadan. Sanningen är nog snarare den att Husses benstomme mer påminner om något nyfött som precis hoppat ur ett ägg än att det skulle vara komplott inom korpidrotten....

Skadan inföll en måndag. Husse meddelade att han skulle vara på arenan inom två dagar, men nu har det som sagt gått två veckor. Första veckan var han verkligen klen, men skulle precis som vanligt inte motta någon form av hjälp. Detta föll ånyo tillbaka på hans flock eftersom dom enda kläder han kunde få på sig var försedda med lång dragkedja. Har man samma kläder i en vecka så spelar det ingen roll om man så köpt deodoranten på planeten Mars. Ej heller spelar det någon större roll om man rör sig mindre än vanligt eftersom han ändock har sitt lilla Afrokrull under armarna som samlar upp svetten som en tvättsvamp... Ässschhhliiiigt!!!!

Till råga på allt så fick ju hans stackars följeslagare, typ moá, inte göra ett skit annat än att vandra lilla rundan runt huset och höra på pipplisens gnäll... Därav överraskningen nu vecka två! Husse kan fortfarande inte brotta ned ett garnystan ens på grund av spädheten i den skadade axeln. Däremot kan han numera i alla fall åla på sig andra kläder än dom med dragkedja. Detta innebär ju en avsevärt trevligare vistelsemiljö för hans närstående. Positivt även vecka två är hans ökade engagemang för att träna hund...

Husses motto sista veckorna: Jobba hårt, visa framfötterna och sedan lämna hundenheten med flaggan i topp.

Husses skada har dock gjort att han har fått vara på dressyrplatsen hela veckan. Detta i sin tur har ju gjort att Husse omsatt all sin uppdämda energi till att träna sin fyrbenta vän. Min vecka har varit helt underbar eftersom Husse tränat mig lika mycket som om jag vore en unghund och arvtagare. Här tränas spårupptag, hårda spår, sök och saksök i massor. Husse brukar kalla mig för värsta mördarmaskinen och vi längtar båda två till nästa veckas helgpass då vi ånyo skall jaga bus....

Men... Först ska räkan läka ihop lite till så ett par dagar till blir vi nog placerade på dressyrplatsen.

Husse har ju malt på om den där jävla boken oxå. Har läst skiten och med rätta skall han nog vara lite orolig för recensionerna. Dock är han mäkta stolt över sitt verk. Bengeten sitter som klistrad framför datan, inloggad på
www.vulkan.se för att se om möjligtvis någon mer köpt hans bok. Ni som köpte den har troligen inte gjort ert livs bästa affär, men ni har i alla fall glatt en byfåne från södra sidan om Stora Staden.

Må gott!

Arek K9


Kommentarer
Postat av: Klimakteriekossan alias Lena

Gott att äntligen få höra Sanningen! Tack Arek!



Det ger ju dessutom en ny dimension till begreppet "ärlig hund". Jag fasar för tanken att min hund kanske har avslöjat hela mitt liv på nån halvsuspekt blogg utan att jag vet om det ;)



Hälsa Husse att tiden läker alla sår...

2009-11-21 @ 11:09:42
Postat av: Zarih

Arek, du är störtskön! Så där härligt elakt ärlig. Mer sådant! Hälsa bengeten från oss.

2009-11-21 @ 19:18:42
Postat av: Rina

På Allt Om Hundar rekommenderar de köp av boken. Julklappstips alltså! Den ska vara enormt bra och rolig!

2009-11-21 @ 19:40:07
Postat av: Erika

Arek tur att husse har Dig, ta väl hand om han, jag väntar med spänning på boken och oläst kan jag garantera att den är värd varje ord, dessutoooom är det ju reapris nästan gratis, 1 spän sidan billigare än skithuspapper.

2009-11-22 @ 10:12:28
Postat av: Magnus

Tja i stora staden



Det talas vett och brett om en bok. Visst den finns men jag har inte läst den ännu och ska göra det när den kommer i min ägo.

Det jag funderade på om den inte skulle passa som ljudbok också. Jag kan erbjuda mig att läsa in den. Skulle vara grymt kul.



Ha det gott



Från oss som flydde stora staden till smålands djupa skogar

2009-11-22 @ 14:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback