BRISERAR SNART....

Tre veckor i måndags! Tre hela veckor utan riktig motion! Husse håller på att bli galen av tristress...

Axeldjäveln vägrar läka såsom idrottsfenomenet Husse vill. Läkarn lät ju väldigt bestämd över att det skulle ta 4-6 veckor, men Husse hävdar ju att han har gott läkekött och åtminstonde under de två sista veckorna varit redo att göra comeback både på idrottsarenan och på jobbet. Men icke! Första veckan gick i moll och Husse var till och med tvungen att ta semester för att slippa karensdag på jobbet. Förklarade för lilla mattis att kärlek och förplikterser, det kunde hon glömma. Husse dock beredd att mottaga kärlek som passiv deltagare... Fick nöja mig med att bli kliad på ryggen....

Vecka två! Husse nu helt övertygad om att comebacken var nära, men fick ånyo vika ned sig och i stället läsa på lite om handikappidrott. Husse förpassad till dressyrplatsen och då för enklare göromål med hund. Husse passiv även denna vecka och mattis nu lite kinkig....

Vecka tre! Nu djävlar gör jag comeback vad än läkekonstens forskning enats om. Ut på fotbollsplanen och upptäckte snabbt att små korta steg gick bra. Skit samma. Kör på rutin och erfarenhet - då behövs ingen större snabbhet. Efter två minuter kom så det stora testet. Tonåringen puttade lite lätt på Husses axel. AHHHHHH! AHHHHH! Comebacken avbruten och Husse fick i stället söka tröst hos mattis.....

Idrotten gick åt helvete och så även en hel del vid sidan om...

Däckbyte: Gick ej på grund av att bultarna satt så in åt helvete. Lämnade in på däckfirma och fick domen att däcken var helt slut och behövdes bytas ut. Jippie! Billigt och bra, men fick i alla fall en kalender. Vek upp den och hade ju räknat med lite naket eftersom arbetsplatsen var så att säga mansdominerad. Nähä! Upptäckte att motivet var små fåglar och girlanger i glada färger.... Fuck!

Prövohund: Fick samtal från familjen som bistått Husse med en prövohund. Husse slog ut hunden varvid Husse nu fick det kastat i ansiktet att hunden köpts in av annan myndighet och nu var utbildad polishund. Precis vad Husse behövde höra i sitt redan nedstämda sinne....

Jamaren: Trasig axel - idrottsoförmögen och nu även belagd med att vara en usel dressör. Bestämde mig för att hitta jamaren för att om möjligt få lite tröst och varm päls att gosa med. Jamaren ej kommunikativ utan bet Husse i fingret för att sedan gå till anfall mot dom tunna pinnarna som kallas för Husses ben... Arghhh! Ont!

Jamare nr två: Tröstfikade med farmor och bestämde mig för att göra samma försök med hennes katt. Ånyo flykt ur rummet eftersom köttätaren troligen föredrog lesbiskt kött i stället för segt hundförarkött. Blev i alla fall inte biten.....

Tog i stället en promenad för att insuga friskluft och ny energi. Fikat gjorde sig påmint och Husse ämnade tömma sin lilla blåsa på vätska. Manligt särandes på sina biaffraben och med en nöjd min i glipan över att få frigöra lite utrymme från blåsan.... Då dök Nicke Nyfiken upp och tyvärr mellan dom späda pinnarna. Men va fan Arek!!!! Nicke nyfikens nos tvättad på otrevligt sätt vilket fick till följd att schakalen fick halvpanik och skenade iväg med Husse som en rodeoryttare....

När promenaden var slut och Husse anlänt hem till sitt residens så var det till att sanera hund, hundförare och tillhörande kläder...

Det är tungt nu....

Husse


Kommentarer
Postat av: Erika

Skratta mig harmynt! (din komentar)

2009-11-24 @ 11:46:45
Postat av: Sanna

Jag är ledsen, det är faktiskt synd om dig men just nu skrattar jag så att varenda muskelknuta i min stackars nacke får mig att vrida mig i plågor men det där var hysteriskt roligt!!!



Postat av: Zarih

Säger som förut, jag garvar ihjäl mig. Stackars lilla husse! Fåglar är fina och gör själen gott! asg

2009-11-24 @ 15:37:30
Postat av: Anita

Husse kanske skulle prova lite lugnare aktiviteter? Korsord, Sudoku o sånt...? Spela Harpan o sånt på dator....? Så han kanske blir iaf mentalt lite aktiverad liksom...! Hihi....

2009-11-24 @ 15:41:30
URL: http://www.pressan.se
Postat av: Ola S

...eller varför inte aktivera dig med att skriva ihop en bok till?



Hur var det nu med hundarna du avspisade? Hur många av dem är polishundar i dagsläget, och hur många av dem är sällskapshundar/soffvärmare?



Spydigt nog, men jag gillar din blogg

även om du är lika gnällig som en 14årig flicka ibland.

;)



2009-11-26 @ 02:50:53
URL: http://www.ola-stein.se
Postat av: -Milou-

Hahaha!



Stackars husse! Jo, det ÄR synd om husse. En stackars trasig svanspilot som får åka snålskjuts på en gammal varg...



-fnissar-



Förslag: Långa promenader (nypinkad) med en ljudbok i öronen?



Och det är så KUL att komma hit och se ytterligare blogginlägg, jag klickar in mej minst varje dag...

2009-11-26 @ 10:35:25
Postat av: Julia

skrattar högt

Håller definitivt med Anita om lite sittande aktivitet, hjärngympa är nyttigt och korsord ÄR jättekul!



Tack för dagens bästa skratt!



Krya-på-dig hälsningar

Julia

2009-11-26 @ 13:24:36
URL: http://hjulia.bloggplatsen.se
Postat av: Klimakteriekossan alias Lena

Det är tydligen inte med Husse som med de flesta hundar. Ömka dem, och du förstärker obehaget! Alltså faller jag in i kören: Staaackars Husse. Krya på dig.

PS Hade du suttit och pinkat hade du sluppit saneringen efteråt. Detta håller många Mattisar med om eftersom det gäller även inomhus...

2009-11-26 @ 17:56:49
Postat av: Christer

Idag kom boken! Skall slukas snarast!

2009-11-26 @ 21:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback