BOKEN ÄR KLAR....

Har upptäckt att något författarämne blir jag aldrig.... Helvete vilken tid det har tagit att få ned vissa av blogginläggen till att bli en pocketbok. Problemen som uppstått under skapandeperioden är flertalet och harmonin i Husses kropp kan närmare beskrivas som kaosartad. Att för det första få arslet ur vagnen och fundera ut vilka inlägg som skulle vara värdiga att behandlas i boken tog en djävla tid. Att sedan sortera ut, bearbeta och omfurmulera skiten till att bli läsbart visade sig vara en oöverstiglig uppgift för analfabeten Husse.

Husse blev ju i samband med skapandet även mosad i den ädla konsten att spela hockey. Motståndaren förstod inte det vackra i att Husse behandlade klubban utan bestämdes sig abrubt för att sätta stopp för konstverket och då skicka Husse till sjukhuset. Prognosen för fortsatt trolleri inför publik sköts upp i 6 veckor och så även Husses förmåga att fånga bus tillsammans med Arek.

Mattis säger att Husse blir sjukt otrevlig när han inte får jobba och träna och hon hävdar att detta även gått ut över mitt skapande av bok. Bara för att Husse vid ett 20 tal tillfällen varit på väg att dra datan genom altanfönstret betyder väl inte att här finns inneboende aggression??? När bloggjäveln äntligen skulle in i systemet för produktion ja då uppstod ju ytterligare problem i form av att Husse saknade nödvändig kompetens att förstå de angivna direktiven....

När även dessa problem löst och Husse skulle förhandsgranska - ja då bröt väl helvetet ut... Bokens rätta namn borde vara "Huller om Buller". Bokbeskrivning skulle kunna vara något liknande detta:

5 åring prövar sina vingar genom att formulera ned ord och tankar om sin låtsashund.

Det ser ta mig f-n ut som Kalle Anka skapat en bok och till slut gav jag upp och lät skiten bli som den blev....

Som ett sista slag i ansiktet från förlaget så hade dom mage att prissätta skiten ungefär lika högt som om det var GW Persson eller Jan Guillou som författat ett mästerverk. Har därför inga förhoppningar om att sälja ett enda exemplar, men nu har jag i alla fall genomfört vad jag lovat. Har redan förstått att intäkterna inte kommer att räcka till mer än att köpa ett paket tuggummi, men jag är rätt stolt ändå....

Köpte faktiskt första exemplaret själv!

Vet ni vad det sjuka är? Trots alla jävla vedermödor så har Husse fått sug att skapa mer... Dock i mindre omfattning.

Vill ni ta del av skiten så är det bara att logga in på:
www.vulkan.se Sök på Polishunden Arek så kommer ni snabbt att känna igen den vackra Geten.

Må gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Irene

Hurra julklappen är räddad!

Postat av: Christer

Har beställt! Nu blir det i alla fall 3 exemplar :-) Blir mest perfekta julklappen.

2009-11-16 @ 08:43:29
Postat av: Yåms

Underbart!!! Julklappar räddade!

2009-11-16 @ 09:13:16
Postat av: Sanna

Jag hoppas att detta inlägget är med för nu har jag fnissat helt hysteriskt medan jag har läst om Husses vedermödor :0)

2009-11-16 @ 10:28:06
URL: http://sannas-liv-leverne.blogspot.com
Postat av: Sanna

Glömde ju!!!

Sweet att boken är klar!

Nu ska jag bara bestämma vilka som ska föräras med ett exemplar!

2009-11-16 @ 10:31:13
URL: http://sannas-liv-leverne.blogspot.com
Postat av: Julia N

nämen grattis petta :))

fan va grymt av dig!!!!!!!

När blir "realese-partyt" då? ;)

2009-11-16 @ 10:48:14
Postat av: Zarih

Läser om dina vedermödor och skickar en wohoo-hälsning. Slit inte för hårt på mattis tålamod. 1st bok är härmed köpt. Ser så fram emot läsande i soffan med brasan tänd. Förväntar mig hög skrattnivå! Ha det bäst.

2009-11-16 @ 10:52:22
Postat av: Klimakteriekossan alias Lena

En grådaskig, dimmig måndagmorgon i november får jag ett lyckorus! Dock inga droger inblandade förutom morgonkaffet. Husse har levererat!!! Jag har shoppat!!!



Puss på Husse, Arek & hela familjen Zoo.

2009-11-16 @ 11:30:54
Postat av: Nena

Jippie!!

Nu är julen räddad, sätter mig genast och funderar ut vem som skulle kunna få boken i julklapp i stället för det vanliga, tråkiga tramset. Ser framför mig att alla julklappar från mig innehåller denna bok.. hrm.. kanske får begränsa det hela lite grann så det inte blir alltför uppenbart att jag tagit "the easy way out" ;0)

2009-11-16 @ 12:39:44
Postat av: Madde

Klockren julklapp till sambon, han lär få ett par goda skratt då han faktiskt inte läst din blogg men är hundföraren i familjen!

2009-11-16 @ 13:43:46
URL: http://working-gsd.bloggplatsen.se
Postat av: Agnes

Tjohoo! Boken har kommit!

Jag ska genast köpa ett ex till mig och sprida ordet till alla jag känner.

Frågan är hur många som ska få boken i julklapp...

2009-11-16 @ 17:45:27
URL: http://www.sedokan.se
Postat av: Julia

gapskrattar



Visste du om att min enkla blogg heter



Hjulia, huller om buller???



Det har den alltid gjort. En smickrande sammanträffande att du alls tänkte på att ge din bok titeln Huller om buller.



Jag kollar genas och reserverar några ex. Härligt att mina julklappsbekymmer är över!



Hälsningar

Julia (Hjulia, huller om buller ;-))

2009-11-16 @ 19:26:07
URL: http://hjulia.bloggplatsen.se
Postat av: Majsan

Äntligen! Här ska beställas när jag kommer hem ikväll, funderar bara på vilka personer i min omgivning jag ska lycksaligöra med detta mästerverk.

2009-11-17 @ 12:35:01
Postat av: Erika

HA HA HA, KLAPP;KLAPP;KLAPP: Det gick ju på rekordtid, många sitter i åratal å sliter sitt hår i förtvivlan, Kul att du fått mersmak för skrivandet, skriv bara som du känner och halka för guds skull inte in i prestationsångersten och jämförelser, boken är beställd.

2009-11-17 @ 14:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback