ÄNTLIGEN SOL....

Tja då grabbar och hönor! Nu går Husse och Arek på semester. Gör ert bästa för att rycka i statistikjakten över gripna banditer för nu drar jag på ledighet.... Med dom orden lämnade Husse arbetsplatsen. När dörren slog igen så var det sista dom såg en dryg, hånleende och förväntansfull hundförare som smet ned till bilen för ett fem veckor långt uppehåll från hjältedåd och annat skit.... Nu väntade ett antal dagar med sol, bad och nödvändiga träningspass. Såg mig själv i solstolen. Sipprandes på något läskande där överflödigt dryckjom landade på dom inoljade magrutorna, där dagens största bekymmer skulle vara vilken styrka solkrämen skulle bestå av samt vilken typ av föda som ämnade hamna på kvällens grillbord.... Njammi!!!!!

Men tji fick jag!

Regn, regn, regn och åter regn. Inte vanligt regn utan tamejfan monsunmodellen.... Hånfulla samtal från vänner och bekanta. " Ligg nu inte för länge i solen" "Hoppas du har vattenfast sololja". Här fanns fler fina exempel på den värme och välmening som spreds i samband med att Husses semester verkade regna bort....

Inte nog med det! Mitt i allt väderelände så tyckte Geten att det var dags för ett besök hos sina vänner på veterinärkliniken. Den skabbige schäfern började att slicka sig i rumpan och när mattis var ute på promenad så lät hon meddela att bajseriet verkade ha blivit smått problemfyllt. Som den luttrade halv -veterinär man är så lät jag mig väl inte chockeras av just detta, men bestämde mig ändå för att kika in i det artisteri som Arek har som bakdel....

Samarbete: Betyg 0
Förighet: Betyg 0
Morr och aggressivitet: Betyg 10

Så kan man sammanfatta den okulära kontrollen av Areks anal! När resultatet av kiken nådde centrum av hjärnan så tog det ändå ett par sekunder för att fatta. När jag lyfte svansen så var min första tanke att Arek svalt en tennisboll och att den nu var på väg ut där avgångsvederlaget i vanliga fall tittar ut.... Höll på att svimma och fumlade med knapparna på telefonen för att ringa till Djursjukhuset.....

Väl där så tog vi vår vanliga plats på golvet en bit ifrån övriga djurvänner. Anledningen till detta är ju Areks klart begränsade sociala förmåga. Så fort det dök upp en kvinna med vita byxor så tog han detta som att veterinären nu var inom bitavstånd. Kraftigt morr och sedan visade han upp sina alligatortänder.... Veterinären kände igen Arek mycket väl och ordinerade en kraftig dos av "sovmedel". Geten protesterade kraftigt, men blev segare och segare. Tröttare och tröttare, men ta mig f-n att han gav upp. När elefantdosen ej fick överskridas mer så fick hon hämta all överbliven personal för att sedan ta sig an Arek i en brottningsmatch.

Efter en mycket bra match i typ tre ronder så stog Arek som förlorare. Han var färdigvårdad och fick lämna platsen med antibiotika och smärstillande. När Husse vinkade hej då av övriga deltagare i brottningen så såg dom ut som att dom sovit under en gran i tre veckor. Smutsiga, blodiga, svettiga och med håret på ända....

Som sagt! Arek förnekar sig aldrig utan bjuder mer än gärna upp till dans hos djursjukhuset..... Sen när man lämnar huset så är allt glömt för Arek. Han viftar på svansen, skäller glatt och är snabb som f-n att ta sig ut genom dom två dörrarna och vidare mot friheten.... Veterinären verkade även hon lika glad när han försvann och det sista jag såg var när hon drog i sig en dos vätskepåfyllning via dropp....

Nu drar vi vidare på nya äventyr. Plötsligt har ju solen dykt upp så vi tog en resa över havet för att på verklighet njuta av lite härlig sol och bad....

Må så gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ahhh... du kunde inte hålla dig borta från bloggen. :)



Hoppas det inte var något allvarligt fel på schäferrumpan.

2009-06-22 @ 20:56:56
Postat av: Zarih

Hoppas geten kryar på sig

Postat av: erika

Stakars Arek hoppas han krya på sig snabbt, så även han kan njuta av bad och bus, måste ju göra ont som fan med en böld i arslet.

F-n alla upptänkliga och några till jävlighete tycks ju drabba er.

Hoppas nu att sol och värme får er att må bra, men jag börja ju spekulera i om nästa inlägg kommer att handla om en totalt söndebränd husse som somnat i solen och av misstag smort in sig med hudkräm istället för solskyddskräm 25

sköt om er!

2009-06-22 @ 21:57:34
Postat av: Irene Hallberg

Svensk sommar har blivit lite av en blöt tradition! Jag var själv hos veterinären förra veckan med min yngsta schäfer och hon har nog fan Arek som idol! Hon juckar när hon är uppspelt, bär sig illa åt när hon är hos veterinären och älskar att spåra och söka grejer.

2009-06-22 @ 22:44:07
URL: http://www.schaferligan.se
Postat av: Sanna

Stackars Arek! Hoppas att han krya på sig snabbt och att ni kan fortsätta njuta av er semester.

2009-06-23 @ 00:10:32
URL: http://vackraweimaraner.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hej!



Har följt din blogg ett tag nu och jag måste verkligen säga att du är helt fantastisk på att skriva och hur du delar med dig av ditt liv som polis är helt underbart (vill själv bli polis, vill bara att tiden ska gå FORT då man bara är en tjej på 17 bast!).



Så snälla sluta inte blogga, skriv när du känner för det istället, det gör jag! :)

2009-06-23 @ 01:02:23
Postat av: Sommar-"kärringen"

Västkusten bjuder på härlig sol! Du är alltså på baksidan av Sveige s. Läste du haft planer på sluta blogga....igen. Olaga hot kallas sådant har jag för mig! Du kan omöjligt sluta helt, vad ska vi då andra göra för få skratta lite på arbetstid?

Nej stört omöjligt för dig sluta. Hoppas Arek är okey igen. Synd du fick lämna tillbaks albinon, lär som han annars passade in hos fam: Zoo. Fast klart, spåra bra ett måste då planerna är statlig tjänstehund. Får väl hålla tummar du hittar tillräcklig "tokig" spårglad Schäfer så Arek kan få njuta av vara pensionär lite också. Fast hans liv är nog roligast när jobb erbjuds misstänker jag. Ha en skön sommar nu och du.......glöm inte skriv då och då!

2009-06-23 @ 08:32:16
Postat av: Ninnie

Thanks God ...he´s back!!!!



Abstinensen försvann med regnet och skrattmusklerna befinner sig åter i arbete (med stor risk för träningsvärk i dem efter den ofrivilliga vilan).

Hoppas Arek kryar på sig snabbt så att även han kan få ta sig ett skönt bad i någon sjö.



2009-06-23 @ 11:15:18
Postat av: Nena

Jippie!! Dansar saligt runt i något som ska likna en glädjedans, gubbarna på jobb klarar inte riktigt hålla igen på gapflabben när jag lyckligt snurrar runt bland skrivborden.



Den dagliga dosen av din blogg är nu inmundigad och livet ses plötsligt genom ett rosenrött skimmer igen :0)



Du vet.. fint väder, värme och sol kan man väl knappast förvänta sig uppe hos er i "norrland", nää sådant ska upplevas här nere på sydkusten ;0)



/Nena & Co

2009-06-23 @ 11:22:05
URL: http://blogg.aftonbladet.se/23226/
Postat av: Nonne

Fantastisk läsning även denna gång... tur att jag har datorn att hålla fast mig vid,så jag inte trilla av stolen när man garvar...hahaha...

2009-06-23 @ 12:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback