PENSION!

Man skulle ju kunna gissa att ångesten var stor, vemodet som en klump i halsen och en fundering om valet att sluta som hundförare verkligen var det rätta... Efter att ha vräkt i sig avslutningstårtan, debreefat med turens befäl och sedan för sista gången gått ned i garaget för att köra skiten ur Husses fina polisbil så måste jag säga att stegen var något tunga fram mot bilen.... Jobben uteblev fram till middagen som firades med en bättre köttbit, onyttig sås och en mycket god läsk. Som sällskap var i stort sett hela turlaget och Husse kände nog att man kanske inte kan ha ett bättre polisliv än så här.

När klockan närmade sig 22.00 och ett utmanande hundjobb ropades ut i den sprakiga högtalaren så visste jag att det var Areks sista chans att spåra upp och utdela sitt alldeles egna straff för kriminell verksamhet. For ur bilen, tog tag i spårlinan och öppnade bakluckan. Ylandet från vargen avtog när han direkt doppade näsan i marken för att söka spår. Sträckt lina över asfalten, över en korsning och vidare in på en grusväg. Halv språngmarsch ut i mörkret längs den fuktiga grusvägen och så plötsligt en allt för välbekant känsla.....

Linan slackad och i skuggorna kunde jag se att den tandlöse vänt sig om och då stirrandes mot sin Husse. Husse tände sin lampa för att söka svar på varför min ludne vän plötsligt stannat. Eftersom han inte drog något mot mig, juckade mot något på marken,  ej skällde och ej heller hörde någon skrika för sitt liv så förstod jag att vi förmodligen inte gripit någon....

I skenet av lampan kunde jag se hur Areks Alzheimerstomma skal till huvud verkade fråga sin Husse om vad vi gjorde där.... I stället för att fira högvinsten eller åtmindstonde spåra vidare i jakten på den berömmelsen så kunde vi båda konstatera att här i alla fall inte fanns något spår som den tyske schäfern kunde känna. Även om Husse inte är planeten Jordens mest smarte forskare så förstod ju även han att leken var slut....

När jag då gick närmare Arek och lyste upp hans päls så vart man ju inte mer positiv. Det såg ut som Arek rullat sig i en grishage och av det jag kände på spårlinan så var inte den renare heller. Kollade av mina egna skor och klädsel och upptäckte att det ta mig f-n såg ut som om vi rullat ned för ett berg i Amazonas.... Kände mig matt, otroligt smutsig, smått less och kände även att mitt beslut att nu sluta faktiskt var taget i rätt tid.....

Samlade ihop allt material, drog till hundenhetens lokaler och tog ett nödvändigt avslut. Av det jag sett sista dagarna så är inte Arek less för det. Schakalen lever loppan genom att spela fotboll 2-3 gånger i veckan, går mysiga dagliga promenader, tigger vid matbordet och lever ett soft liv utan några större krav....

Arek verkar riktigt glad och pigg vilket gör beslutet än bättre....

Som present hade han fått en fin julfigur i tyg av mattis. Den gillar han verkligen, men den är väl liiiite liiitee läskig när den piper till... Arek försvarar leksaken med sitt liv. Katten tittade mot leksaken vilket fick till följd att Arek for upp och gick till anfall mot jamaren. Jamarens svans lika tjock som en isbjörns benstomme när hon försvann upp för trappan under flykten för sitt liv. Arek dock nöjd eftersom han säkrat upp gosedjuret.

 Som middag på pensionsdagen så var ju även det goda färskfordret försett med goda korvar.....

Nu börjar vi vårt nya liv. Bloggen läggs ned och som avslutning la vi in lite avslutningsbilder. Ni som även undrat hur hela team Arek/Husse sett ut får nu även svar på det. Hoppas ni inte satt och åt så att ni fick kväljningar. Klagomål på Husses utseende lämnas till hans mor och far. Det genetiska kunde inte Husse rå för...

Tack för allt!

Må gott!

Husse och Arek

Kommentarer
Postat av: Sorken

När kommer nästa bok?

2009-12-13 @ 19:10:49
Postat av: Lotta

Inte nu igen! Har lite svårt att tro på att bloggen läggs ned efter alla falsklarm. ;-) Det funkar faktiskt utmärkt att blogga om hockey- och fotbollsmatcher också, och Arek lär nog hitta på hyss trots att han är pensionär.



Bilder syns f ö inga, var tog dom vägen?



Lycka till med nya karriären!

Postat av: Christer

Stort grattis till pensionen Arek! Hoppas du får "guld koppel" från myndigheten. Hoppas samtidigt att du får en massa härliga år som pensionär! Stort tack till husse för många roliga stunder!

Ha det bäst!

2009-12-13 @ 20:02:01
URL: http://www.bouvieracke.se
Postat av: Sanna

Ni kommer bli saknade och lämnar ett stort tomhet efter er i cyberspace! Hoppas att Arek får ett långt njutningsfullt liv som pensionär och att Husse får många nya spännande äventyr på jobb och med familjen Zoo



/Sanna & Grå

2009-12-13 @ 20:34:35
URL: http://sannas-liv-leverne.blogspot.com
Postat av: Ninnie

Om man ska tro på Areks beskrivningar av Husses beteende så lär det nog finnas en hel del roande att berätta om Husse även i fortsättningen, så fortsätt att få oss att skratta... Snäääääällaaaa!! Fast det är klart... det blir väl lite mer smickrande berättat om Husse själv ska skriva om det.



Och Arek, om inte husse vill berätta mer kan väl du göra det. Vi är många som vill veta hur du, som pigg pensionär, kommer att göra för att hålla Husses blodtryck på topp även i fortsättningen.



Skickar klappar, kramar och många goda ben till Finaste Hunden.

2009-12-14 @ 12:08:25
Postat av: Klimakteriekossan alias Lena

Jag har sagt det förr, och säger det igen: -Det är vi som ska tacka!!!



Önskar er alla en riktigt god jul och en riktigt god fortsättning....

2009-12-14 @ 12:19:28
Postat av: Ola S

Instämmer med övriga, det kommer bli tomt utan er!!



Även om jag återigen uttrycker mina önskemål att få följa mina skattepengar, även om de inte går till Arek, utan bara till hans husse.



För övrigt kan jag bara lyckönska dig i ditt "nya" jobb!



Ha det gött

2009-12-14 @ 12:58:45
Postat av: Anita

Nänä, inte lägga ner bloggen...låt den finnas kvar även om du just nu anser själva bloggandet med nya inlägg vara slut...

Jag fick mitt ex av boken i fredags o ska försöka låta bli att börja läsa den innan jul-ledigheterna..!

Mattis julklapp till Arek tycker jag ser aningen tanig ut - hemma hos mig hade den varit slaktad på 3 röda.... Allt som piper ska ju döden dö...! ;-)

2009-12-14 @ 14:50:45
URL: http://www.pressan.se
Postat av: Zarih

Det är med stort vemod jag läser sista inlägget. Jag önskar Arek en härligt, rolig pension med många fotbollar i rörelse. Se till att hålla jamaren på mattan.



Och du husse, sköt dig nu i din nya befattning! :) Välgång önskas er alla.

2009-12-14 @ 16:25:53
Postat av: Husse o Arek

Arek har ju faktiskt bloggat vid sidan om. Han är ju gästskribent på www.lida.nu så han verkar ju inte ha lagt av...



Må gott!

Husse

2009-12-14 @ 20:34:27
URL: http://arek.blogg.se/
Postat av: Magnus o Alma

Hej Team husse o Arek



Tack f´ör dessa alla blogg inläggen. Tack för rolig läsning.

Jag hoppas ni återkommer i Almas blogg och kommer med kommentarer.



Ha det gott så hörs vi



Mvh Magnus o Tyskan Alma

2009-12-14 @ 23:45:39
URL: http://fenjaochalma.blogg.se/
Postat av: Josefine

Precis när jag hittade er blogg så ska den läggas ner, det är ju typiskt! Jag säger som många andra här, ni kommer säket hitta på massor med hyss i framtiden också så lägg inte ner! Du kanske hittar en ny stjärna tillsist, ge inte upp den rätta (hunden) finns där ute!

Ha de bra och tack för en helt underbart rolig blogg!

2009-12-15 @ 18:11:30
Postat av: Angelina

Vill börja med att skicka en stor kram till familjen zoo för att ni med era upptåg och nedtecknandet av dessa har givit mig så mycket glädje, skratt och lycka! Tycker som många andra att både husse och Arek säkert har massa fler äventyr på gång och att det skulle vara roligt att få en inblick i den pensionerade Areks värld. Men har full förståelse för om ni vill ta en lååååång rast från bloggandet.



Satt och fingrade på den skrala studentkassan samtidigt som jag var inloggad på vulkan.... Kom fram till att inköp av boken fick vänta till nästa år. ;o( Tänk då min glädje när jag fick den i julklapp i förskott "tomten" hade även köpt ett ex till sig själv så vi inte skulle behöva dela... ;o) Så nu står den uppställd i väntan på läsning, ska försöka hålla mig till julafton....



Kan inte tacka husse nog för alla roliga inlägg och för boken!!! Hoppas du kommer att trivas på ditt nya arbete och att Arek kommer att få en långt och härligt liv...



Vill önska familjen zoo en riktigt god jul och ett gott nytt 2010!

2009-12-16 @ 16:40:47
Postat av: Hundföraren på 3-0

Du är en jävligt bra hundförare och kommer att vara saknad.



Se nu till att inte gå ner i dekadens nu, utan fortsätt att jaga de som jagas skall...



Vi ses där ute!

2009-12-16 @ 23:39:01
Postat av: Krister

Inte jobba med hund...ajajaj.....Ha de gôtt!!!

2009-12-17 @ 18:41:57
Postat av: Buster

Tack för alla skratt ni har skänkt mig och kollegorna pa varat trakiga säljobb när vi sitter och stör folk och säljer försäkringar.

Fran soliga Barcelona.

2009-12-18 @ 12:21:01
URL: http://klickerpositivo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback