NU FÅR VI SE...

Fyra veckors rehabilitering efter skadan är nu tillryggalagda. Valde att göra tidigare debut i sportvärlden och då genom att köra hockey mot 12 åringar. Förbjöd dom självklart att använda för mycket våld och skjuta höga puckar vilket fick till följd att Husse blev kallad för "pipplis" och "mes". Gav dom arga ögon och ljög om att anledningen till våldsförbudet var för att lärarna stod vid sidan och tittade på. Meddelade pyttefolket på skridskor att det skulle se illa ut om man fick montera ned en smurf från sargen efter att polis Husse mosat upp honom med en perfekt tackling. Tror skitungarna trodde på fantasihistorien för debuten gick ju galant....

Höjde upp nivån genom att ta mig ned till spelplanen bland dom vuxna tjurarna. Morgonmatchen är i vänners lag, men risken för skador är ändock stor på grund av morgontrötthet, ålder och vinnartestosteron. Innan spelet så satt Husse och samtalade med en motståndare. Även motståndaren hade haft en skada och ämnade försöka hålla sig undan kroppskontakt. Husse instämde i försiktighetsplanen eftersom det just nu är 10 spelare som är skadade i laget.....

Upptäckte direkt att Husses kondition i stort sett var intakt. Om det berodde på att nivån redan var låg från början eller att Husse är ett fysfenomen - ja det låter jag vara osagt. Lätt som en fjäder for Husse fram över isen och då med sitt trollspö i ett fast grepp...

Efter 30 sekunder på isen så hade Husse sådan fart längs med sargen att motståndarna stod som fastklistrade i jämförelse. Tyvärr hade jag missuppfattat allt för i ögonvrån såg jag hur något kom framrusande i riktning mot just mig...  Det som kom uppenbarade sig som ett godståg som precis skenat och nu okontrollerat for mot det lilla smala knyttet med boll. Förstod att slutet var nära, men trots paniken så lyckades jag bromsa genom att ploga med skridskorna.... Såg ut som ett rådjur, instängt i en spilta, som nu stod öga mot öga med en skenande flock av tigrar...  Godståget hade väl inte heller justerat grillorna riktigt för han for väl in i sargen i typ 80 km i timmen. Smått vimmelkantig drog 100 kg bjässen iväg i motsatt riktning och då tyvärr även med bollen....

Glad över att ha överlevt tog den lilla hockeyprinsessan ånyo fart över isen. I euforin över att inte ha bollen, och då även inte risken att bli tacklad, så ökades farten i åkningen till så kallad överljudshastighet. Husse öste på, provade översteg och flög fram i vänstervarv. Kom på att det var match och tittade följdaktligen upp från isens fina färger varvid nästa problem dök upp.....

Den skadade killen som jag pratat med innan provade tydligen samma taktik och när vi nu kom i ansenlig hastighet över isen så var kraschen ett faktum. Samma riktning, samma fart och nu ett avstånd av 1 meter. Ingen hann svänga och Husse hann bara tänka att han helst ville åka Mercedesambulans till akuten innan det small....

Men dra på trissor! Den andra killen flög väl som om en jätte kastat honom till marken. Kvar på isen stod väl Husse och då utan en skråma. Det var andra gången under 20 år som jag inte ramlat när jag krockat med något på isen. Snacka om att vilan gjort mig grov.....

Ingen blev skadad så allt var ju bara glass o ballonger. I kväll är det riktig match och då det ultimata testet på om axeln håller. Är lite orolig eftersom jag provade att hoppa upp och fånga ribban på ett fotbollsmål. Det gick inte bra, men när jag vaknade från medvetslösheten som smärtan orsakat så låg jag i alla fall i sidoläge med andningsvägarna fria. Jippie!!!

Kan meddela att det börjat spridas ut att Husse gjort en bok. Överallt i myndigheten börjar det tisslas om Areks fina bok. Kommentarerna har varit snälla och man har faktiskt uppfattat boken som riktigt rolig. Va kul! Husse har även blivit inbjuden att vara gästskribent på en hemsida för Lida friluftsområde. Har skickat in ett verk som skall publiceras vecka 51. Har väl snart inte tid att jobba på grund av alla åliganden man har som författare....

Må gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Klimakteriekossan alias Lena

Snälla Husse, inse nu att det dröjer 20 år igen innan fenomenet upprepas.



Lev väl!

2009-12-04 @ 11:34:14
Postat av: Magnus

Det var ju tur att du överlevde kraschen. Stackars mattis som hade fått plåstra om dig hela tiden annars ;)



Ang ditt inlägg i min blogg så hör av dig ang akvariet så kanske vi kan "make some buisness".



Ha de



Magnus o Alma

Postat av: Anita

Just det, glömde bort att berätta att vi hade förmånen att få lite råd o tips av hundförare + utbildare i hundtjänst inom Polisen i Jönköpings län, passade givetvis på att prata om din blogg (vilket hundföraren kände till) o även meddela att du gett ut det som bok (det visste han inte om innan jag berättade...), även skickat länken till samtliga hundförare i Halland...(efter att jag först berättat om den muntligt under befattningsutbildningen...). Får jag nu skicka MIN bok till signeringen efter denna kampanj ...????

-ler hoppfullt-

2009-12-04 @ 17:42:06
URL: http://www.pressan.se
Postat av: Erika

Tummen UPP! Inga skador denna gång.

Du kommer väl till Storan och signera boken???????? MED AREK!!!!!!

Ange var och när.

utan oss hade det ju inte blivit någon berömmelse som författare.

2009-12-04 @ 22:05:40
Postat av: Krister

Har nu läst boken och det blev många goda skratt. Det bästa uppdraget var väl det med den gamla förvirrade farbrorn?!?

Synd att du inte fick tag i någon mer hund!!!

2009-12-06 @ 11:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback