VÅLD MOT TJÄNSTEMAN...

Uppförde mig ju lite illa på tonåringarnas träning förra veckan. Krävde engagemang, kamp och stor vilja för att MITT lag skulle vinna tvåmålsspelet. När varken hot eller andra förmaningar verkade fungera så började Husse visa upp ett visst mått av osportslighet. Kast med egen fotbollssko, verbala påhopp samt sparka ut bollen i skogen.... Mattis förbjöd Husse att träna med laget under resten av veckan som straff, men i dag var det ånyo dags för lite bolltrolleri med grabbarna.

Grabbarna verkade dock vara lite långsura och kanske till och med i mjugg smidit planer på hämnd. Redan på första bollövningen satt den första fjuniga tonåringen in sin stöt. Ett par vässade dobbar på vänster fots cp-knöl. Smärtan lät inte vänta på sig utan Husse haltade runt som en skadeskjuten hare samtidigt som jag lärde grabbarna ett och annat könsord... Allt för att släppa ut lite av aggressiviteten mot skitungen som mosat mig i duellen. Någon ursäkt kom f-n inte, men när jag åter beträdde gräsmattan efter att ha förbrukat en burk med kylspray så sade han torrt:

" Det var ditt eget fel!"

20 vittnen gjorde att grabben fortfarande är i livet och jag bestämde mig i stället för att visa på planen hur en toppidrottsman rör sig för att förhindra tjyvsmällar. 30 sekunder senare låg Husse på marken igen och kved av smärta. 160 cm skitunge hade denna gång roat sig med att trycka 8 dobbar på höger fots svettiga tår. Det tunna skinnet på Husses fotbollskor hade inget inbyggt skydd för överfall och det var ånyo dags för nästa dans för att bli av med smärtan.... Efter några minuter var Husse ånyo med i spelet, men nu något stelare och mer misstänksam.

Tredje bollkontakten, av tre, så räknade domaren ut Husse som i en boxningsmatch. När räkningen nästan var uppe på nio så stod Husse upp igen med ännu ett minne från ett par dobbar. Samma cp-knöl som första gången och nu kändes det inte som om någon kylspray skulle hjälpa... Grabbarna retades och uppmanade Husse att ta med benskydd till nästa träning. Nu uppstod en kraftig misstanke om att grabbarna mosade coachen med flit och att det eventuellt kunde häröra från Husses förra träning. Den gången när Husse var lite för het....

Var nu riktigt vaksam och detta höll i ca 20 minuter. Då kom en testosteronstinn 14 åring ångande i 100 km och då i riktning mot den späde hundföraren som hanterade matchbollen. Slog en snabb tunnel och trodde mig vara förbi. Nästa gång jag vaknar ligger Husse på rygg efter en halv-volt som hade gjort en gymnastiklärare stolt. Vänsterbenet var nu totalt bortdomnat och jag var helt säker på att benet var brutet. Försökte resa mig för att döda ungjäveln, men Husses kropp ville bara vrida sig bort och lägga sig i fosterställning.... F-n vad ont det gjorde....

Meddelade skitungarna att upprepade förseelser kan anses som brottsliga. Att ge sig på en tjänsteman kan vara att anses som våld mot tjänsteman. Vågade inte tro på att lag och rätt samtalet skulle fungera så Husse bestämde sig för att vara vänsterytter. Väldigt mycket vänsterytter.... Klarade mig igenom resten av träningen utan att behöva amputera något ben och som en bonus så vann mitt lag....

Skämt åsido! Grabbarna börjar bli stora, snabba och starka. Som tränare önskar vi ju att dom skall bjuda upp till kamp så jag får väl inte vara annat än nöjd....

Må gott!

Husse





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback