STACKARS AREK!!!

Plötsligt är schakalen inget fyrbent djur som ständigt är i vägen, dreglar eller droppar kiss. Näe!! Tvärvändningen var total när mattis fick vara med i verkligheten och se hur Geten far runt i sin bur som om han torktumlades efter en bättre tvätt. Anledningen till hennes protester över att ömsom se Areks öron i backspegeln för att i nästa kurva endast se hårbollens tassar i takhöjd... Så är det att åka utryckning försökte jag förklara, men se det gick inte hem utan Husse fick förhållningsorder om hur kurvor och rondeller skall tas under färd med hund i bil. Ja jisses! Försökte ånyo förklara att jag kör försiktigt i svängarna, men det var som att tala med en stubbe - svaren studsade tillbaka. Ända skillanaden gentemot att diskutera körfaktan var att stubben ej bjuder arga ögon tillbaka.....

Rätt skönt var det ändå när vi låg i 230 på en rätt så smal väg och då på väg för att undsätta folk i nöd. Då höll lilla mattis knäpp tyst och höll sig så fint i pensionärshandtaget i takhöjd... He! He! He! Mattis är inte åkrädd i vanliga fall, men troligen såg hon Husses trötta jack till ögon och ställde sig väl då frågan om ögats Iris kunde hantera kurvorna i denna fart eller om mattis skulle hittas en kilometer ute på ett fält efter att Husse kört av vägen.....

Kan väl säga så hör oxå! Är Husse labil mot folk som uppträder obegåvat så visade väl hon att Husse är på rookienivå. Shit! Att möta en ilsken mattis är inte att leka med. Busarna stod som uppradade för att be om ursäkt för sitt beteende efter att radiobilshäxan fostrat dem i vett och etikett. Nice!!!!

När hon blev allt för otrevlig kastade vi ut henne. Vill ju inte riskera att bli allt för social och Arek höll med i den diskussionen med ett samstämmigt morr.... Jobbmässigt har ju denna helg inte varit allt för exalterande i alla fall. Hundjobben har i stort sett uteblivit trots tre fina nattpass i Stora Staden. Har väl använt hunden en gång under denna tid och då för ett saksök. Geten hittade det han skulle och var grymt motiverad. Härligt att se när han som en engagerad polisaspirant kastar sig ut i terrängen i jakten på att tillfredsställa sin Husse. Vi har i alla fall gjort våra försök för att få hundjobb, men tyvärr utan någon vidare respons från den kriminella världen. Finns väl ett par på ekonomiavdelningen som kommer att slita sitt hår när bensinräkningen från polisbilen ramlar in. Herregud! Vet inte hur många tankar vi körde slut på i helgen för att få chansen att visa fyrbentingens kunskaper....

Har väl under denna helg kommit fram till att mitt beslut att sluta som hundförare inte är fel. Hundjobben minskar mer och mer vilket ju gör att frustationen över att inte få använda hund blir enorm. Ser fram emot mitt nya jobb, om jag nu får det förstås, med allt vad det innebär i omställning från mitt nu så bekväma liv....

Har ju varit en hel del hot från vissa håll att jag skall få massa skitjobb om jag slutar blogga... Hmm!!! Inte lätt att blogga vidare på Areks och hans hundförares hemsida om vi inte jobbar som ett team längre.... Arek ska ju gå i pension! Geten ska bara mysa hemma på tomten, spela lite fotboll och vidareutveckla sitt sinne för att tigga mat. Det känns som att det inte kommer att finnas så mycket att skriva om va????

Just nu håller dock Geten mig sysselsatt. Inte på det sätt som jag önskar, men på hans eget lilla vis. Geten är nämligen smått risig i magen, typ han sprutlackerar, vilket ju gör att Husse får dåligt med sömn... Inte blir han mer harmonisk av att det då är matpaus.... Nu har han hållit magen i styr sista 12 timmarna så förhoppningsvis är vi snart i harmoni. Den som lever får se......

Må gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Veela

bara för att det kommer bli den pensionerade polishunden Arek och husse som skriver så lär det inte bli mindre roligt eller mindre intressant att följa..

jag skulle tro att geten nog inte tänker lägga sig på rygg med benen i vädret bara för att han går i pension, inte heller kommer husses liv bli mindre händelselöst i och med armadan av djur och tonåringar i hemmet samt omställningen för husse i nya karriären (innebär det att husse nu måste vara social lär det blir extremt roligt att läsa om)

det kommer alltid finnas saker att blogga om, så d så.. :P

Postat av: Lotta

Kommer säkert finnas en hel del att blogga om även i framtiden. Det har ju förekommit o-hundiga inlägg förr. ;-)

2009-08-04 @ 11:57:12
URL: http://www.bruksterrier.se
Postat av: Mattis (lilla sambon, radiobilshäxan osv)

Härligt att fortfarande vara en radiobilshäxa efter snart 20 år i yrket (eller har det tagit så lång tid att bli en ????)

Jag förstår också varför gammelgeten har ont i sin rygg och sina höfter..."jag kör lugnt med geten i bilen" jo tjena......men men våra gamla takter sitter i, fortfarande lika roligt att jobba tillsammans.....

2009-08-04 @ 14:14:37
Postat av: Lix matte

Ge honom lite majsvälling, det brukar funka fint. Och en dos Canikur så är saken biff! :)

2009-08-04 @ 14:53:51
URL: http://lillelix.wordpress.com
Postat av: Anna

Gissar att mattis hade laddat upp rejält redan innan genom samtalet med husse om huruvida Areks chaufför tänker på hans bekvämlighet eller ej. Busarna fick sen ta all skit som Mattis egentligen önskat spy över Husse men ändock hållit sig till enbart irrirationsnivån för äktenskapets skull.



För övrigt -ännu ett härligt inlägg!-

2009-08-04 @ 20:11:58
Postat av: Agnes

Husse! Snälla fortsätt din blogg, den ger mig många glada skratt innan jag ska iväg till jobbet! Jag blir alltid glad när jag läser den, oavsett mitt humör innan.

Om din nya karriär innebär att vara social, som Veela säger, så kommer din blogg bli ännu roligare!

2009-08-04 @ 23:45:08
URL: http://www.sedokan.se
Postat av: Anna

Mattis: sätta Husse på att vaddera bilburen kanske? Allt för Arek! =)

2009-08-04 @ 23:53:33
Postat av: Sorken

Löften, inte hot.

Löften!



Med eller utan hund skriver du otroligt underhållande och bra.



Så löften :)

2009-08-05 @ 08:49:06
Postat av: Sanna

Veelas kommentar säger allt så jag kan bara säga att jag håller med henne!!!



Underbar och obetalbar humor. Kan riktigt se en ilsk Mattis som läser lusen av Husse :0)

2009-08-05 @ 12:06:57
URL: http://sannas-liv-leverne.blogspot.com
Postat av: Draken

Ahha....du börjar bli gammal!

2009-08-05 @ 19:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback