TRÖG, TRÖGARE, HUSSE....

Den evighetslånga kursen verkar aldrig ta slut. Nya lektioner, nya läxor, nya uppdrag och förpliktelser. Varje gång vi har egen studietid så måste jag ju dra ut för att rasta Gammelgeten. Alltså återstår bara att plugga hemma. Nu har man ju ett antal förpliktelser förutom skoljobb. Typ vara vuxen, gå på föräldramöte, hålla träningar m.m. Har ändock gjort ett försök att studera, men då det var typ ett sekel sen senast man gjorde detta så går det liiiiteee trögt med inlärningen....

Läser texten, men så tar det typ en sekund så glider tankarna iväg till en helt annan grej. Läser texten, men den finns ändå inte där.... Munnen formulerar orden om sök, taktik, stress, press, men tankarna omformulerar orden till helt andra saker... Dagarna i skolan är uppdelade i teoretiska och praktiska delar. Dom praktiska delarna är jag som född till. Kan smyga, skjuta, förnedra, dominera vilket ju gör dessa timmar rätt roliga.... " Du där! Backa mot mig! Backa! Följ min röst! Vänd dig om!, Ned på knä! Kryp mot mig! Lägg dig ned! Armarna på ryggen" Här har jag inga problem med att minnas vad jag skall göra.....

Men så kom den lilla teorin!!! När instruktörerna börjar mala om kommunikativt beteende, stress o presshantering samt det mentala förhållningssättet. Ja då är det bara att lägga in tandpetarna i ögonhålorna och på så sätt verka intresserad. Tankarna är på en helt annan planet.... Det skriftliga provet kan bara gå på ett sätt är jag rädd....

Dagarna avslutades ju med mental avslappning. Har lärt mig detta rätt bra förutom dom dagar när jag ätit för mycket frukt. Då gör gasattackerna sitt bästa för att förstöra avslappningsövningarna och det blir mest att Husse ligger och spänner skinkorna. Instruktörerna är mycket hårda med att man ska stänga av alla mobiler, ej ligga ned om man riskerar att snarka osv. Min nya vän - Span Anders - har missuppfattat avslappningsövningarna. Efter första avslappningsandetaget så snarkar han så att man tror han ska kvävas.... Till skillnad från många så kan jag, trots detta, slappna av muskulärt och kan njuta ändå...

I dag fanns dock fler störningsmoment. I det högra hörnet fanns nog ännu en fruktätare. Den muskulära avslappningen gjorde nog att denne kände sig tvungen att få ut gaserna. Denne gjorde dock ett gott försök att dölja händelsen genom att kraftigt knipa ihop skinkorna. Men ungefär som när luften går ur en luftmadrass så hördes ljudet tydligt bortifrån det högra hörnet. "Pfffyyyyyy""" Den omisskännliga doften dök upp strax efter och min gissning är att det var ett stort intag av äpple som förorsakat läckaget....

Efter lite barnsligt fnitter så hamnade man väl i lite harmoni igen, men prövningarna var inte över än.... Plötsligt ljuder det högt från håll. "Ahhhh Ahhhh Aaahhh Ahhhh! En av deltagarna hade glömt stänga av sin mobil och självklart ringde den nu. Ringsignalen var ljudet av när seriefiguren Tarzan slänger sig ut i lianerna. Efter detta ljud så övergår signalen till att ljuda med psykadeliskt skratt!!! Hade inte blivit förvånad om det var en ungdomstelefon som ringt, men fakta var att det nog var Tarzans farsa som fått ett samtal. Så gammal var han....

Ingen mental vila denna gång, men det positiva var ju att jag nu fick åka hem. Väl hemma så fick ungarna ett uppdrag. Göm er var ni vill i huset. Beväpna er med ett gosedjur och om ni kan anfalla mig när jag eftersöker er, så gör ni det. Att bli träffad av gosedjuret skulle ha samma effekt som att bli knivskuren i riktiga livet... Metoden att söka efter banditer kallas LOK sök och det var det jag nu skulle pröva....

Smög enligt den inlörda mallen. När väl attacken från ungarna kom så var Husse redan borta och i skydd. Härligt! Tekniken fungerade och båda barnen var att anses som gripna. Ingen polis skadad! Sen vände vi på steken och det var ungarnas tur att hitta lönnmördaren Husse. Resultat: Två ungar mosade med gosedjur.

Kursen har gjort mig helt flippad. När man till och med omsätter kursinnehåll i hemmet - ja då är det väl bara att köras in till psyket.... Kände att jag var tvungen att få lite distans och lade mig därför i badet. Ville ha lite ensamhet för att kunna studera lite kurslitteratur. Stängde dörren och gled in i tystnaden.... I typ 5 sekunder. Först kom kattjäveln in. Jag var lite grinig på henne för under inomhussöket så försökte hon bränna mitt gömställe. Stod och purrade nedanför min gömma... Nu lade hon sig i handfatet och drog igång sitt jävla purrande igen.... Djupt andetag från Husse! Slappna av! Sug in friskluft! Då dyker gammelgeten upp. Hjälper till att läsa studiematerialet en stund, men lägger sig strax därefter nedanför badkaret. Hela tiden visande sitt missnöje genom att sucka tungt.... Då kommer finalen. Till och med kaninjävlen dyker upp i mitt studierum.... Fick nog och gick upp....

Sammanfattar dagen på följande sätt:

" Ännu en dag i dårarnas paradis"

Må gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Sorken

Du kan sluta oroa dig.

Till och med jag blev godkännd :o

Så slutsatsen måste bli; det går inte att bli underkänd.

2008-09-18 @ 06:53:04
Postat av: Peter

Det måste stärka ditt polisiära självförtroend otroligt att du lyckades hitta och eliminera ungarna...........S

Postat av: U

Mycket underhållande blogg. Min nya favvo!!

2008-09-18 @ 10:13:15
Postat av: Magnus

En fråga! Hur kan katten, Arek och kanin komma in genom en stängd dörr?????????????????

Har du lucka genom dörren in till toan eller? Jag har inte sett någon iaf



Ha det gått och lycka till med resten av utbildningen.



Mvh Magnus o Alma

2008-09-18 @ 17:03:55
URL: http://allsmaktigealma.blogg.se/
Postat av: Anna

Antagligen har husse liksom jag en katt som kan öppna stängda dörrar genom att hoppa upp på handtaget och hänga där tills dörren öppnas. Enda sättet att låsa ut såna katter på är att just LÅSA dörren och lyssna på när katten envist försöker öppna dörren. =D

2008-09-19 @ 00:16:04
Postat av: Irene

Magnus, samma tanke slog mig! " Hur kan husets alla fyrbeningar komma in genom en stängd dörr?"

Är inte den där kursen snart slut?

Postat av: Sanna

Jag rekomenderar garaget med väl stängd och låst port för ostörda studier - som vanligt fnissar jag massor när jag läser din blogg

2008-09-19 @ 17:25:57
URL: http://sannas-liv-leverne.blogspot.com
Postat av: Julia

Tack för ännu en härlig blogg... å du... det finns ingen ljuvare "musik" än just purrande gapskrattar.

Tro mig jag har två purrande Jamare.



Mvh/Julia

2009-05-16 @ 06:42:39
URL: http://hjulia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback