ETT GOTT SKRATT...

Fotbollsträning med småglinen och ännu ett pass med inslag av glädje och förtvivlan. Tonåringar är inte helt lätt att motivera under 90 minuter på en torr grusplan. Speciellt inte om man är bortskämd med natur/konstgräs och nu helt plötsligt får skrapsår när man slänger sig.... En fördel är då att vara två tränare. Om den ena får ett frispel på våra blivande samhällsbärare så kan den andra suga in syre och bli något mer pedagogisk.

När vi även är två tränare så finns ju ett eminent läge att träna hunden i samband med fotbollsträningarna. Dels har man ju en figurant som villigt ställer upp på att bli transporterad, biten och allmänt förnedrad. Dels har man ju även störningsmomentet i form av dom tränande ungtupparna som far runt. Dagen till ära så skulle Arek få lite tukt och förmaning i momentet skyddsarbete. Coach ett var figurant och Husse var den som skulle föra Gammelgeten till högre höjder i momentet skyddsarbete. Allt gick galant och Geten var ju riktigt samarbetsvillig. Han ville väl avsluta skyddspasset snabbt så att han kunde återgå till att spela fotboll igen.....

Självklart får ju inte allt vara glass o ballonger utan då måste ju något hända. Det visade sig att Arek i sin entusiasm dragit av en klo. Det är tredje gången och vis av erfarenhet så var det bara att uppsöka det fina djursjukhuset. Vi får alltid fin service där och dom tar god hand om oss. Arek är på intet sätt samarbetsvillig där utan gör små utfall och morr mot alla som har någon form av sköterskeuniform. Så även denna dag...

I stället för att mötas av dom vanliga sköterskorna så tror jag att dom denna dag hämtat kvällspatrullen från helvetet. Vet inte om psykotiska drag passar sig så väl när man tar emot folk med trasiga och döende djur, men idag var hon i alla fall inbjuden. I denna satkärrings värld existerade inte empati utan endast att få in rätt blanketter och stålar.... Satt och retade upp mig på kossan, men bestämde mig för att sköta mig och på så sätt få snabbare service..... När vi väl fixat Areks klo så slog tanken mig att jag skulle dragit en spruta avlivningsmedel i skinkan på kärringen nu när vi ändå var klara.... Fegade ur och nöjde mig med att blänga på henne.....

Eftersom min gode vän nu var skadad och vi nu skulle ha ett dressyrpass så fanns ju bara en roll för husse: Att vara figurant! Efter denna dag känns det som ett under att inte jag fick uppsöka sjukhus för h--vete vad stryk jag fick. Har sett olika moment genomföras idag och trots att personangrepp i vanliga fall ej skall ingå där så drabbades jag ändå...

Framåtsändande. En grupp om fyra personer skall då stå still och bara se snälla ut. Hundföraren skall skicka sin hund att springa ca 15 meter framför honom, genom gruppen och sedan fortsätta en bit till. Denna hundförare verkade dock ha gett fel signaler till sin varg eftersom han galopperade i full fart och bjöd på en nosstöt i magen så att luften på Husse bara pös ut.... Tur att jag stod i min egen lilla värld och aldrig han uppfatta hans intentioner för då hade jag nog blivit biten.... Hundföraren tyckte uppenbarligen att det var kul att se Husse falla ihop av överraskning o skräck, för han skrattade skrockande och gott....

Nu ville man ha en figurant för korgstötar. Momenten innebär att hunden har en munkorg över huvudet. Längst fram finns en stålbit och med denna skall hunden då buffa på figurantens rygg. Det gör skitont! Försökte hålla mig undan, men dom jävlarna väntade ut mig så det var bara att köra...

Första stöten i njuren. Andra stöten på triceps. Tredje stöten på höger axel och den sista klockrent i ryggslutet. F-n vad ont det gör, men nu var det klart.... Not! En hund till skulle köras och denna lilla hund var att anses som lite trög och seg varvid Husse först skulle reta honom lite. Planen var att Husse skulle hota hunden med läskiga ögon, därefter slå till med handen över korgen och sedan vänta en stund. Hundföraren skulle hålla tillbaka hunden och sedan skulle vi förbereda en korgstöt....

Den nu uppspelte hundföraren, som blev så glad över att hans hund blev arg då han fick en örfil över nosen, glömde planen att hålla tillbaka hunden i kopplet. Så när lilla Husse örfilade vovven så vart ju denne så klart arg. Vovven kom som skjuten ur en kanon och stötte stålskivan i min späda armbåge... AAAAAHHHHH! Skrek förtvivlat!!!!

Efter att ha torkat tårarna och upptäckt en viss förlamning i armen så ville han köra igen. Jippie! Denna gång överraskade vovven oss alla genom att ej vänta på klartecken. Från ingenstans kom korgstöten och denna gång rakt på Husses juveler. Herregud vilken smärta!!! Stöt nr två kom när hundföraren stod dubbelvikt av skratt. Denna stöt kom bakifrån och rakt mellan skinka ett och skinka två. När rektum förstått vad som hände ja då var det bara att springa runt en stund med höga knän samtidigt som könsorden haglade i luften. Vilken jävla falskspelande hund.....

Alldeles öm efter dagens pass. I bland är detta jobbet inte värt den fina lönen vi får.....

Nu jobbar Husse inget mer med hund på nästan 4 veckor. Ska på SM för polishundar samt en lång kurs. Tveksamt om det kommer att finnas något att berätta då, men man vet aldrig...

Må gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Ola S

Har inte ni konstaplar skyddsvästar? det finns ju även andra skyddsattiraljer, som tex suspensoarer att använda.. tipsar



Eftersom SM är i mina trakter så ska jag givetvis hålla utkik efter den polis som går mest hjulbent ;)

Ha det bäst tills vidare

2008-09-03 @ 21:21:43
Postat av: Magnus o Alma

Hahaha jag ligger ner och skriver i skratt attacker.



1 - 0 till hunden. Det är gott när de tar egna initiativ.



Ha det gott



Magnus o Alma

Postat av: draken

Världsklass!!

2008-09-04 @ 07:02:52
Postat av: Carro

skrattar Så om jag ser en linkande, ynklig benget med en orangutang liknande gång i Karlstad... då är det alltså du ;)

Kanske ska utfärda en varning i rättvisans namn... ser du en liten rödhårig sak med håret på ända och svaveldimmor puffande ut ur munnen, så spring... det är förmodligen jag som kommer ångande... fast du kan vara lugn fram till söndag ;)

2008-09-04 @ 07:21:32
URL: http://dizzla.blogg.no/
Postat av: The Legend

1. Suspen är sedan länge sönderbiten av en av de tidigare kandidaterna till att efterträda Gammelgeten.

2. Alla tidigare försök att bemästra illasinnade djur av arten polishundar har alla slutat med katastrof för Hr Husse.

3. Alla tidigare samt kommande initiativ av djur att generera kraftig fysisk smärta för Hr Husse applåderas flitigt av The Legend.



Humor.

2008-09-04 @ 13:03:27
Postat av: Peter

Ja jag säger då det.......håller med andra talare. Köp in väst och susp om du ska spela macho......jisses..........ASG

2008-09-04 @ 18:40:48
URL: http://www.brukstorpets.se
Postat av: Anna

Därför håller man på med skyddhundar, det händer alltid något och så länge man är den som är hundförare är man den som alltid får skratta. ;)

2008-09-05 @ 00:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback