VILKET PÅHOPP!!!

Jag och min gode vän Arek lever just nu i en bubbla. Vi flyter liksom runt och det sista vi gör verkar vara att fånga bus.... Är det inte utbildning eller vittnesmål så är det ju Husse som gör alla möjliga skiften för att få spela hockey. Har haft många passbyten nu för att kunna fara runt som en virvelvind på skridskorna. Hade jag fått börja om mitt liv så hade jag direkt skuttat ned till hockeybutiken och  bett om att få bli sponsrad med en komplett utrustning o klubba. Därefter med limousin ned till Stora Stadens mest berömda klubb och där bett om att få bli antagen. Varför? Jo! Jag känner att jag har magiska händer och spelsinne som den berömde Peter "Foppa" Forsberg. Troligen har jag inte den talangen, men tron och viljan kan man komma långt med.... Fick dock värsta påhoppet häromdagen!

Coachen i hockeyn hade mailat ut att vi tyvärr ännu en gång åkte på torsk, men att trösten i mörkret var att vi gjorde tre mål. Han redogjorde för målgörarna och lät även basunera ut att samtliga målpass levererades via Husses magiska trollspö. Så långt var allt väl bra. När jag öppnade mailen nästa dag så hade en liten spjuver svarat följande:

"Har vi fått en ny Husse i laget? Den Husse jag känner har aldrig passat!"

Vilket jävla påhopp va? För er som känner Husse så kan ni väl intyga att här inte finns några divalater.... Kände mig kränkt, men å andra sidan har jag hört förut att jag är lite bollkär... - Som stjärna har man väl rätt till det? Hockeylivet rullar ju på som i en värld av glass o ballonger. Varje framträdande är ju som bejublat. Tyvärr har jag ju inte samma framgång när det gäller mina bilar. Ta min Volvo som exempel. Bilen som Gud glömde! Barnen går hellre hem från skolan än blir hämtade av denna pärla konstigt nog.

Ser man till det värde jag lagt ut på bilen så kan man ju jämföra Volvon med en Rolls-Rolls. Allt går f-n sönder på denna fina bil. Lilla sambon hånade Husse genom att sammanställa de utlägg jag haft för bilen bara i år. Det blev ca 30 000 kr för reparationer bara sedan januari månad. Helt galet! Trodde jag bytt allt, men ändock fortsätter det att dyka upp nya överraskningar. På fredag är det dags för reparation av bromsarna fram. Gick igenom alla kvitton och var bergsäker på att jag JUST BYTT dom bromsarna. Fel! Det var bromsarna bak jag bytt. Barnen hävdar att vi kunde åkt till Thailand om jag inte innehaft denna pärla till åkdon....

För en månad sedan bytte jag en värmeventil. Allt för att värmen skulle fungera bra under den nu kommande, kalla vintern. Och som verkstaden fixade den!!!! Nu går det inte att stänga av värmen ens om man vill. Att åka i Volvon är nu som att färdas runt i tropisk hetta och då utan AC. När även solen ligger på - ja då är inte paniken långt borta när det känns som om man deltar i VM i bastubad.....

Trots all hockey så har vi även jobbat ett pass. Min gode vän hade då glömt sitt yrke vilket fick till följd att jag blev något ansträngd i mitt tonfall mot honom. Först var vi på narkotikasök och det gick väl okay. Tills han inte hittar något! Då blir Schakalen frustrerad och missnöjd. Bestämmer sig för att smyga in i garderoben och där börja dra fram varenda jävla filt och täcke dom hade. Därefter för han täckena mellan sina ben och börjar att "luft-jucka" mot föremålen. För alla er som inte vet vad luft-jucka är så innebär det i korthet att han helt enkelt juckar i luftens tomrum.... - Han é inte frisk!!

Som vanligt när man är som längst bort så vill dom ju ha hund till ett annat ställe. Denna gång var det en stackars dam som blivit väskryckt och knuffad. Patrullen hade hittat damens väska och önskade att nattens hjälte skulle försöka spåra därifrån. Kom dit med ganska bra självförtroende, men det försvann rätt snabbt när Geten drog igång sin show.....

Min gode vän kunde plötsligt inte spåra! Jag bad honom försöka igen, men då blev han bara plattare och plattare och såg minst sagt strykrädd ut... Öhhh! Arek! Du är polishund och till och med jag ser att det utslängda godset leder bortåt längs med gångvägen. Trots min vägledning förstod inte Arek ett smack. Fick i stort sett knuffa honom i rumpan för att vi skulle komma iväg i den riktning där godset låg utslängd. Nu kände även Arek den mänskliga vittringen på det utslängda godset. Bra! Sätt i gång och spåra nu sa jag till honom.....

Alla kvinnor o män vet ju hur otroligt mycket gods det får plats i en kvinnas väska och detta var inget undantag. Herregud! Det låg miljoner saker längs med flyktvägen och Arek markerade varenda en. Han lade sig ned vid varje liten sak så vi kom ju för f-n knappt framåt. Efter ca 500 meters spårande/hattande så kom vi inte längre och uppgiften blev då att samla ihop damens alla tillhörigheter. Uppdraget förstods till fullo av Husse, men inte av Arek. Han jagade ifatt föremålen och påbörjade en slakt av densamme... Innan vi var tillbaks så var damens adressbok och solglasögon historia och passet såg något luggslitet ut. När vi nästan var framme vid polisbilen och dom andra poliserna så såg jag att han lyckats hitta ett par knallgula solgalsögon. Han höll solglasögonen framför sig genom att hålla dom fast med sina trasiga tänder. Det sjuka var att det såg precis ut som han höll ett par teaterglasögon framför sig under det att han tittade på en föreställning... Vilken jävla pajas han är!

Skämdes inför dom andra poliserna, men dom låtsades som om dom inget såg. Dom kanske inte ens trodde vad dom såg....


Må nu gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Sanna

torkar skrattårarna Din hund har en personlighet som saknar motstycke!

Postat av: Magnus

Du kan få köpa min bil. :)



Ha det gott

2008-11-06 @ 20:11:47
URL: http://allsmaktigealma.blogg.se/
Postat av: Höst kärringen

Läge för sälja den bilen kanske? Har också en "äldre" Volvo, (945) men tack och lov gick den genom besiktning utan anmärkning nyligen. Försökte spåra idag men var något svårt då alla jyckar var med. Dock ej samma typ av spår som du o "Geten" ger er på. Vilket jag är tacksam för! Fast klart, innehåll i dam handväskor är nog ganska så ofarligt!fniss

2008-11-06 @ 22:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback