VEM HAR FÖRTUR?

Nu är vi igång och jobbar igen och det känns riktigt bra. Arek har verkligen längtat och jag måste säga att även Husse tycker att det är sjukt roligt att bistå våra skattebetalare med den typ av service som just vi är bra på. Vädret har ju ställt till det lite och då med kyla och förädiskt väglag. Det ger ju lite extra krydda när man skall köra fort fram mot jobben... De första passen har gått i lyckans tecken och Geten har gjort en hel del bra jobb. Kommer bara att redovisa en del idag, men man kan väl säga att arbetspassens innehåll innefattar gripanden, olydnad, anträffat gods samt bettförsök från den tandlöse....

I min värld så har vi just nu, efter två pass, 5 stycken gripna banditer. I Areks värld är det 3 ölburkar och en bulle som är dom fynd som uppskattats mest. Den ludne fick förmånen att åka på knarksök ute i en byhåla långt utanför Stora Staden. Patrullen där ville ha hjälp med knarksök och även om Husse avskyr sådant så är vi ju två i patrullen som i demokratisk ordning skall besluta i sak. Då den ludne, förmannen i patrullen, ville åka så var det ju bara att åla sig in i Statens reklambil och styra ut i mörkret. Jag har tidigare varit på denna ort, men GPS en ville denna gång att vi skulle bryta mönstret och bjöd mig därför på en tur längs med kusten.... Tog HUR lång tid som helst innan vi var framme och jag förstår fortfarande inte vad som hände i världen av sateliter. Känns som om omvägen var rejäl.....

Nåväl! Patrullen hade anträffat lite hasch och då varit så hyggliga att dom låtit det ligga kvar där man anträffat det. Annars brukar man ha samlat upp godset och flyttat det, men nu fanns det ju faktiskt en riktig gömma kvar. När vi parkerade utanför så stod även en ambulans där. Ett sjukdomsfall på bottenplan som dom var där för att hämta och vi då som skulle en trappa upp för att rädda övriga världen från knarkmissbruk. Ganska snabbt uppstod frågan: Vem har förtur?

Alltså! Samtidigt som vi skulle in i trappan så var ambulanspersonalen på väg ut med den sjuke. I min värld så var Team Arek/Husses uppgift att hålla upp dörren och då släppa ut den sjuke. Den ludne har dock andra preferenser och var övertygad om att han hade förtur att komma in i fastigheten. Sammanfattningsvis kan man väl säga att det blev kaosartat i dörröppningen när Husse höll upp dörren, ambulanspersonalen började ta sig ut medans Arek promt skulle ta sig in. Kopplet snörde in sig i Husses späda arm och då hade Arek redan ålat sig förbi den smala glipa som var mellan dörrposten och ambulansbåren. När jag då skulle dra ut Geten för att släppa ut den sjuke, ja då satt vi ju alla fast som i en parningslek mellan tranor.... Fick släppa Geten så att HAN, alias den Gudomlige, fick gå in i trapphuset. Därefter fick Husse släppa ut sjukvårdarna för att sedan försöka ta sig in själv.

Under den utspelande parodin så bestämmer sig den allsmäktige, Arek, för att åter vända ut. Han hade nu upptäckt syrgasmasken på mannen som låg på båren. Precis när Arek buffar till på syrgasmasken i någon form av puss, så lyckas jag få tag i kopplet igen. Nu var jag svettig, men hade ändå så pass mycket kraft kvar att jag kunde rappa till hundjäveln över huvudet med en örfil.... F-n va han skämmer ut mig!

Väl under knarksöket så missade han ju gömman. Jag fick gå tillbaka och nästan peka på knarket och först då skäller han till. Trots hans usla insats så tycker han själv att han är värd sin belöning och börjar därför genast rota i Husses ficka... I bland gör han mig matt....

Även fast jag intalat mig själv att aldrig mer ha långkalsonger och mössa under söken så hade jag ju det även idag. Så när vi lämnade fastigheten så var man genomblöt på ryggen. När jag tar tag i dörrvredet till utgången så har jag virat kopplet runt höger hand. När dörren öppnas så blir Geten som galen och drar i raketfart ut genom dörren. Eftersom jag fortfarande har handen runt vredet så fastnar lillfingret mellan vredet och i kopplet. Detta samtidigt som Arek far iväg som en Greyhound efter sin kanin.... Känner hur lillfingret verkar brytas och impulsen blir att döda Arek. Dock får jag känslan av att han kanske känner något som ligger dolt i buskarna. Min tanke blir att det kan vara knark som kastats ut från balkongen så istället för att krama luften ur den ludnes lungor så hänger jag på mot buskarna. Fingret värker och dunkar som f-n, men jag tänker att jag får kolla det efter att Arek hittat godset.

Ser på honom att han nu lokaliserat det han söker, han far in i buskarna och så hör jag det karaktäristiska ljudet.... KRASCH!!! Ljudet när han plockar upp en anträffat tom ölburk har etsat sig fast i hjärnan sedan förut och nu fick jag höra det igen. Geten hade inte anträffat en knarkgömma utan endast en Norrlands Guld.... Kokade inombords, men hittade ingen kraft att omvandla ilskan till någon form av bestraffning.....

När jag kollade på fingret så märkte jag även att jag inte ens kan bryta fingret ordentligt. Näe! Inte ens en jävla skråma utan endast stor stor smärta.... In i bilen och vidare mot nya äventyr. Och det blev fler äventyr kan jag säga... Geten har dominerat och förnedrat både bus och Husse, men det återkommer vi med.....

Må gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Peter

Ser verkligen fram emot att få läsa om hur han förnedrat Husse..........

Postat av: Bus

Svaret på frågan är att sörst går först.



Med det undantaget att den som tar initiativet alltid kommer först.

2008-11-24 @ 16:11:19
Postat av: Erika

Bra initiativförmåga, det behövs lite motor för att klara jobbet.

dresyrslavar duger inget till. Men hur fan orkar Husse springa så fort?

Släpper du aldrig hunden om det är kris?

2008-11-25 @ 00:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback