TACK HERR ALVEDON!!!

In i den sterila kompromisslösa miljön. Lite av krampkänning i magen när klockan nästan slagit 10 och jag öppnade den sista pardonlösa dörren in i lokalen. Självklart lite väntan för att fruktan skall växa sig ännu starkare - läsning av dagens tidning, men inget av innehållet sitter kvar i minnet.... En glad och pigg röst bryter tystnaden: "Husse! - Välkommen!". Ett svettigt handslag som att förtydliga den negativa förväntan som nu kommit ikapp mig....

Promenad genom suckarnas gång, vidare så långt ned i korridoren man kan komma. Funderar på att vända och springa, men kommer fram till att detta tortyrcentrum troligen har självlåsande dörrar som gör att jag skulle få stå som ett svettandes fån och försöka rycka upp dörren och fly.... Som en djävla magnet drogs jag in i det sista rummet. Där mötte tortyrexperterna F och dennes assistent Y upp med ett glatt flin.

Min koma bryts av följande frågeställning: Du vet varför du får rummet längst bort va? Ehh! Näeh svarar jag trevande...

- Det är för att andra inte ska höra dina skrik!!!

Jippie! Lite humor från nazi-tanterna i det sterila rummet. Äntligen dags att ta plats i tandläkarstolen och då för den sedan tidigare planerade rotfyllningen.... Har våndats för detta besök då jag från håll fått höra att rotfylla är det värsta du kan råka ut för. Har även hört från en annan del av publiken att det inte gör ont alls... Nu skulle jag alltså få svaret....

Tandläkare F är en ung och rätt söt dam vilket i och för sig gör besöket lite lättare. Hon berättade allt hon ämnade göra och förberedde mig inför varje moment ungefär som jag var ett litet barn. Efter att hon monterat ett halvt rymdcentrum i käften på mig så lät hon meddela att jag skulle tala om ifall det var något fel eller något som gjorde ont. - Visst! Hur fan gör man det om man knappt ens får luft.... Allt material i munnen gjorde ju att jag inte kunde stänga munnen ens om jag ville....

Den gode F lät meddela att jobbet var komplicerat och att det fanns stora chanser att material blev sittandes kvar i tanden!!! Stor chans även att hon skulle misslyckas och att tanden då skulle behöva dras ur... Det vore inte bra enligt F då rötterna just där var lika långa som en bläckfisk varvid smärtan skulle bli enorm... Tack F för din ärlighet! Not!! Bättre hon ljugit mig rakt upp i ansiktet....

Förutom allt material i munnen så skulle ju även tandläkaren få plats där. Ett tag låg tandläkare F över mig vilket fick mig att skena i väg i någon form av sextanke. Inte bra då det oftast syns på grabbar om vi hamnar i just dessa tankar.... Fick snabbt tänka på ryska kulstöterskor i stället.... Puh!! Då löste det sig...

Efter nästan två timmars jobb så var tortererskan klar! Jag fick nu stänga munnen, men det gick ju för f-n inte. Hela gapet bara skrek om nåd!!! Kändes som jag stod med öppen mun och bara gapade åt allt och alla. Troligen gjorde jag inte det, men det kändes så. Den gode F lät meddela att jag nu skulle få leva på IPREN och ALVEDON under ca en vecka... Av smärtan i munnen så trodde jag faktiskt att hon underdrev lite.... - Kändes som om jag för alltid skulle behöva äta smärtstillande. Vilken mes jag är....

Tandläkare F verkar njuta av att Husse känner smärta. Med ett stort flin meddelade hon att Husse skulle få komma tillbaka en gång till för det sista finjusteringarna..... Vill inte!!!! Vet dock att jag kommer komma dit när hon kallar på mig eftersom nazi-tanterna blir lite som en dominant storasyster....

Då hade jag ändå inte mött det värsta i historien. Den bonusen kom i kassan.... - Likblek drog jag mitt Visa-kort och såg framför mig hur jag under en månads tid åt nudlar....

Inte f-n fick jag något bokmärke heller!

Må gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Bus

Va inget bokmärke :o



Det är det minsta man förtjänar.

I min bok får du en tapperhetsmedalj ;)

2008-05-23 @ 16:42:57
Postat av: Madde

Tycker du skall VARNA känsliga läser om du skall skriva om sådana hemska saker som tandläkare... Själv tar jag till storsläggan och betalar 1 000 kr extra hos tadläkaren för att bli sövd!



(utan narkos skulle inte ens en dregglande polishund få mig framåt)



Ha en trevlig helg och du dom som vet säger att en wirre hjälper bra mot ont i käften!

Postat av: Nini

Jag går hos min tandhygienist 1 ggn per år och hon ser till att mina tänder är suuuperfina.

Då slipper man gå till tandläkaren och bli misshandlad, hånad och rånad ;)

2008-05-24 @ 20:39:45
Postat av: Emma & Pyrrah

Jag säger bara - "varsego o skölj!" HAHAHAHA, Jaa och när f*n slutar de egentligen GE bokmärken?? =/ minns inte riktigt..



2008-05-25 @ 20:52:24
URL: http://www.freaklechics.se
Postat av: Thess

Ville bara säga att din blogg är otroligt intressant att läsa! Kul att läsa en hundförares vardag faktiskt! Varit med vid lite träningar av polis och väktarhundar och tycker det är jätteintressant. Blir väl en schäfer här såsmåningom att träna bruks med. Blir väl ingen polisjycke av den dock, för polis lyckas jag nog aldrig bli :)

Ha det bra!

2008-05-26 @ 18:27:45
URL: http://pitbullqueen.blogg.se/
Postat av: Karin

Åh men det är väl underbart hos tandläkaren?! Själv fick jag ström i tänderna idag! De "skulle bara kolla så nerverna fungerade"... jo jo...

2008-05-27 @ 20:22:01
URL: http://ekmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback