OSKYLDIGT UTPEKAD.... X 2

Kaxade ju upp mig kraftfullt inför helgpassen och lät meddela att Geten skulle öka på sin gripandestatistik. Slog vad med The Legend till och med och kände mig kraftigt säker på vinna vadet. Fint väder och helg. Vad kunde gå fel? Arbetspassen körde på i vansinnestempo med mycket jobb. Fylleri, misshandel, ordningshållning och däremellan lite hundrastning för att hålla fyrbentingen fräsch....

Fredagsnatten hade grym potential, men det verkade inte som om det RIKTIGA hundjobbet ville dyka upp. Visst! - Vi hotade upp några kaxiga ungdomar, lugnade ned några stökiga fester, men det var ju spåra jag ville göra. Inte bara spåra utan då med tillägget att få komma i fatt banditen och sedan föra denna till fängelset. Hade även gått lika bra att spåra upp/finna någon försvunnen person, men ta mig 1000 an att några sådan jobb dök upp..... Natten gick och jag började mer och mer ge upp. Klockan 5 på morgonen så var det äntligen dags kändes det som.... 3 unga män försökte tillgripa en moped. Därefter hade man avbrutit och gått i väg. Kling och Klang poliserna kunde ju så klart inte vänta på hundföraren utan tog till sina apostlahästar upp för trappan där grabbarna försvunnit.

Då ungdomarna såg farbror Blå så inte f-n stannade man som polismannen ville. Näe! Världens flykt och det dröjde ju inte länge förräns Kling och Klang stod i buskarna och saknade både banditer och riktning på flykten. Nu hade Arek chansen att visa sin förmåga.... Geten for iväg i världens fart och lilla Husse försökte hänga på. Då spåret är så färskt så har Arek en förmåga att ta väldigt stora svängar innan han kommer i rätt riktning....

Efter ett antal, som jag antar ser rätt fånigt ut för den som tittar på, stora cirklar så var vi plötsligt i väg. Och som han spårade. Ungomarna måste ha förstått vad som var i görningen för inte f-n stannade dom och väntade på att vår gripandestatistik skulle öka. Näe! Dom sprang på som om det gällde livet.... Geten drog runt mig km efter km på gångvägar, parklekar och skogsstigar. Svetten sprutade, men adrenalinet bara pumpade.... Då ropar Kling och Klang och ber Husse och Arek avbryta spårningen!!!

Va!!!

Kling och Klang kunde inte konstatera något brott varvid spårning skulle kännas lönlöst i förlängningen. Självklart hade ju grabbarna rätt, men för tusan.... - Spåret var ju så himla bra och Arek ville bara vidare. Bad Kling och Klang fabricera ett brott för att jag skulle få fortsätta. Dessa ordningsamma poliser ville dock behålla sina jobb varvid jag fick koppla lös fyrbentingen och vandra hemåt.... Fuck!!!

Arek blängde på mig under den långa promenaden till bilen och jag fick flera gånger ursäkta mitt beteende..... Under promenaden mot bilen så var det som om geten bestämt sig för att "någon skulle få" för varenda tidningsbud var han på väg att hämta in....

På lördagen så var jag om möjligt ännu mer laddad för att gripa. Man kan ju inte misslyckas två dagar i rad.... Jo! Det kan man kan jag redan nu säga. Under natten behövdes våra tjänster bara en gång. Två grabbar hade slängt en moped då dom såg polisbilen, sprungit upp på en stig och försvunnit i natten..... Arek tvekade aldrig utan drog ånyo ut mig på ett spår bland parklekar, tomter och skogsstigar. Svansen upp och 50 meter framför mig gick två grabbar.... Jíppie!!!

"Polisen! - Stanna eller jag skickar hunden"

Grabbarna vände sig om och bjöd på ett fånigt flin. Därefter började dom gå vidare....

Påtända jävla skitbusar tänkte jag medans jag kopplade loss Arek för ett fasttagande. Anropade att om tre sekunder så är ni bitna... 3, 2, 1..... Nu såg plötsligt killarna klart ansträngda ut och vände sig om med ett förläget flin... - Men va f-n! Den ena bar ju på en stor bastuba och var väl minst 10 år äldre än dom jag skulle fånga.... Shit! Bara att slänga ur sig ett förlåt innan Arek drog i väg mig in på en annan gångväg och vidare på ett flyktspår... Hade varit fint om han slaktat musikanterna! Kan nästan se helsidorna i Aftonbladet framför mig...

Spåret tog som aldrig slut och lungorna höll på att ramla ur Husses späda kropp. Vidare, vidare, vidare och upp på ett berg. Nu var geten intensiv och jag kände att vi var grymt nära.... - Nedanför Himalayaberget gick dom jag spårat. Dock gick det omöljigen att skicka hunden utan att denne skulle förlora livet... Kampskall och så var vi brända! Grabbarna lade på en ny Ben Jonsson löpning och försvann in i villaområdet.... Innan farbror stel och hans fyrbenting nått ned till samma nivå så hade det gått ett antal värdefulla minuter. Minuter som senare skulle visa sig vara ett antal för många. Faaaaaan!!!  Ännu ett långspår där jag lyckas sjabbla bort dom misstänkta. Jag fick nästan bära både geten och getens tunga tillbaka till bilen. Så trött var han när vi var klara.... Fuck! Igen!

Kvällspasset! Sista chansen att få gripa innan ledigheten. Villainbrott och jag var typ 5 mil bort då jobbet gick ut. Fick ta ytterligare ett jobb emellan innan jag kunde åka för att spåra vid inbrottet. Geten tog ändå upp ett spår som for rakt över tomterna och upp i skogen. Vidare över rivningstomter, stigar, vägbyggen och ned mot en bil. Getens svans ånyo högt upp vilket indikerar att gripandet är nära förestående. Arek rundar bilen och där står den skyldige.... Trodde jag alltså!

Efter att jag och Arek sträckt upp mannen så stod han i stort sett och grinade. Han hävdade sin oskuld, men husse bara flinade triumferande. Ett vittne styrkte den gripnes uppgifter varvid jag blev liiiiiiite tveksam. Geten tog bort min tveksamhet genom att resa sig upp och spåra vidare förbi mannen och ned på en annan väg.... Vidare ned mot en större väg och då förstod jag att den grinande mannen var oskyldig även han... FÖÖÖÖÖRLÅÅÅÅÅT! han jag skrika medans Arek drog mig vidare mot nya äventyr......

Efter ett antal spårade meter så stod vi där utan fånge igen.

Jag börjar allvarligt tro att jag är oduglig i mitt yrke som hundförare.... Men ack vad roligt vi har det ändå...

Som Arek brukar morra i bilen: " bit i hop Husse! - Det kommer alltid nya chanser"

Bra talat Arek! Nu tar vi nya tag....

Husse


Kommentarer
Postat av: The Legend

Jag vann alltså. Igen.

2008-05-27 @ 21:34:46
Postat av: Madde

Vore lite kul om Arek tagit en liten mumsbit av ngn musikant...

Spåra upp för berg är väl inget, värra att försöka ta sig ner igen värdigt!



skall du ut till toppmötet på den korrekta sidan av staden på torsdag?

Postat av: The Legend

Korrekt sida? Korrekt sida? Sö sthlm är korrekt sida.

2008-05-28 @ 07:26:02
Postat av: Peter

Den stora frågan är ju hur stor blev den totala förnedringen och utklassningen????? Att Husse fick 0 är ju vida känt och kanske inte heller helt oväntat ............MEN hur många fick the Legend tag på då?????

2008-05-28 @ 07:31:20
URL: http://www.brukstorpets.se
Postat av: Husse

Madde! Jag tycker du är den enda som som har hövlig ton på denna kommentarsida. Jag nöjer migdärför med att prata med dig: Ja! Jag och Arek får äran att delta i toppmötet på norra helvetet. Under dagen idag har vi solat, ätit glass och kollat på tjejer.... I morgon har vi tuffare uppgifter - okänt dock vad....

2008-05-28 @ 22:57:19
URL: http://arek.blogg.se/
Postat av: The Legend

Husse? Grinig? Jag är en trevlig Legend.

The Legend fångar konstant busar.

2008-05-30 @ 09:29:35
Postat av: Svea

The Legend, är det näsbusar som du konstant fångar?

2008-05-30 @ 10:42:25
Postat av: The Legend

Right.

2008-05-30 @ 21:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback