HÄR HÄNDER DET SAKER...

Hallo vänner! Gammelgeten vid tangentbordet igen. Inte vardagsmat då lederna gör att det blir segare och segare att klänga sig upp och sitta på denna plaststol... Måste bara få berätta om den aktivitet, alternativt cirkus, som pågår runt omkring min gamla kropp. Husse har ju dömt ut mig ett antal gånger, skaffat valpar som han sedan slagit ut, för att sedan åter hylla mig inför samlad publik.... Bengeten är ju lite ambivalent kan man ju lugnt säga. Ena dagen glad som en lax för att dagen efter leta efter ett träd att hänga sig i...

Denna vecka har gått i två olika tecken. Tecken nummer ett har varit att väcka den apatiske valpen till liv. Nya trix och fix inför varje vecka. Denna vecka har temat varit byteshöjande lekar, spår samt försök till lydnad. Den apatiske valpen har bara sett söt ut och har inte förstått vad Husse vill att han ska göra...

Tecken nummer två har varit lite mer oroande. Typ att Husse har försökt väcka mig till liv. Bengeten har lurat folk hit och dit och då till att lägga skogs och ängsspår till lilla mig.... Hans oro består i att jag är lite fladdrig i skogen och då missar en och annan apport. Typ alla! Husse har tvingat spårläggarna, ofta unga, nya hundförare, som ej vågar säga nej till att lägga dessa spår. Gett dom en snabbgenomgång i GPS en och därefter skickat ut dom i vilda skogen. Därefter har han KOLLAT att jag går i rätt spår och inte lurar honom.... Var tvungen att visa var dom dj-vla apporterna var för att få slut på allt långspårande.... Nåja! Det är ju rätt kul att bli aktiverad så jag ska väl inte klaga....

I dag har ju Husse gett upp valpen igen. Typ för 3:e gången den här veckan. Han har kommit fram till att charmören är söt, men i stort sett oduglig. Han gafflar på tufft hundförarmanér att valpjäveln ska bort och det fortast möjligt. Men så fort någon yppar att man är intresserad av valpen så vänder han kappan och går i motvind. Uppger att han inte är helt säker på att han ska göra sig av med minigeten.... Ambivalent va namnet!!!!

Har även hört att han är på väg att hämta hem en annan hund. Denna hund är enligt papperen full av de motorer som bengeten söker. Han ska dock vara snäll, men lite svårhanterlig. Hörde hur Husse fick ett samtal i dag. Det visade sig då att han fått ny information om den kommande arvtagaren. Det visar sig att hunden är spatt galen och inte alls så hanterbar som man ville göra själ för. Det har visat sig att då den förra hundföraren skulle göra sitt prov så var det enhetens höjdpunkt och man gjorde allt för att få se showen..... Låter lockande va Husse???

Bengeten tror ju innerst inne att han är bra på att dressera hundar. Det gör ju att han med all säkerhet kommer att hämta hem den galna hunden och då med målbilden att han ska bli lika bra som mig!!! Pytt!!!

Jag lovar att jag ska skriva om hur den historien går. Troligen kommer han ej att kunna skriva själv då han kommer att var slaktad och placerad i den nya hundens bädd. Då som gosedjur....

Ha det nu bra!

Arek

Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Låter som att Bengeten är lika velig som jag! Som tur är har jag iaf en sambo med vett i huvudet som bestämde hur saker och ting skulle bli =)

Postat av: Nini

Tur att Bengeten har en så insiktsfull kompis i Gammelgeten ;)

2008-03-13 @ 11:05:03
URL: http://badgirlnini.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback