VILKEN DAG!!!

Hallo vänner! Gammelgeten har åter hittat till tangenterna och det händer i stort sett bara när Husse lämnat ifrån sig en av sina prövohundar. Husse tror att han skall hitta en jämbördig hund som skall axla min mantel då jag går i pension. Kul kille! Hur ska han hitta en sådan hund. Det finns bara en Fantomen, en Stålmannen, en Batman etc. Lika bra Husse går i pension när jag stupat. Husse har ju pratat om det eftersom han har så förbent svårt att hitta en jämlike till lilla mig.... Husse har pratat om att starta eget företag, vara sin egen och då självklart ha mig med som assistent.

Finns bara ett problem! Husse är född till att vara polis. Han älskar jakten, pulsen och känslan att aldrig veta när DET ska ske... Husse älskar att köra fort, ofreda youngsters samt rädda försvunna personer. Husse har haft grymt kul med mig och jag känner honom väl... - Han pratar om att starta eget och då menar han verkligen det. MEN! DET FINNS ETT LITET HINDER... Husse kan ingenting. Husse är kass på i stort sett allting. Han har byggt en sketen kaninbur nu under ledigheten. Mattis står för hjärnan och Husse för musklerna. Men oj oj vad han gör sig illa...,. Sågar snett, tappar stora brädor på smalbenen, spikar sig på tummen och har sågat i altanen ett antal gånger..... Han är en pajas och blir tokig när det blir fel. Och fel blir det!

Vi får väl hoppas på att han hittar en fyrbenting som duger som arvtagare för annars tycker jag väldigt synd om dom människor som skall anlita Husse när han startat sitt nya företag. Hoppas vid gud att det inte blir något där han måste tänka och sedan omsätta tanken till handling. Shit! Vilka skadestånd han kan få mot sig....

Jag själv då! Jo Arek lever livet igen. Husse är snäll och pysslar bara om mig nu. Spelar fotboll, brottas och leker. Bjuder på en köttbulle då och då samt en fruktbit som efterrätt. I dag har varit en mycket bra dag. Har varit på promenad, men framförallt lekt på tomten. Spelat fotboll med Husse och barnen, lekt kurragömma med barnens kamrater, sprungit motionsspåret samt kampat och tränat släppanden med Husse.

Det roligaste har dock varit när barnen lekt slagsmål och då använt skyddarmen som tillhygge. Dom små glinen blir griniga när jag dominerar skyddsarmen trots att det finns ett litet barn däri... Vänta Husse verkar vilja tillägga något!

Arek! Du är en sjuk hund! Berätta om hur du dominerar skyddsarmen så visar det vilken knepig hund du är. Berätta att du välter omkull barnet med skyddsarmen, biter i skyddsarmen samtidigt som du juckar med den. Berätta även att du morrar åt Husse när jag berättar hur ofrisk du är och ber dig släppa skyddsarmen. Berätta även att du juckandes hänger kvar i armen, morrandes och fräsandes när jag bär armen till bilen.......

Arek! Du är tung!

He! He! Husse har rätt! Jag gjorde faktiskt allt det där, men mest för att visa ungjävlarna att armen tillhör mig...

I morgon är en ny dag och då hoppas jag Husse tar med mig och badar. Jag älskar att bada och gärna i sällskap med Husse. Vänta! Nu verkar bengeten vilja något igen.

Simma! Ha! Ha! Trots att du är så gammal så kan du ju för f-n knappt simma. Du ser ju ut som om du ska drunkna när du sprattlar runt och sväljer vatten. Ingen vill ju bada med dig heller för du använder ju tassarna som om du var en björn på jakt efter fisk i vattnet. Ungarna ser ju ut som dom blivit rivna av ett lejon efter att dom har simman med dig.... Du sväljer ju så förbannat med vatten under simturen att övriga badgäster tror det bivit ebb och flod i insjön... För att inte säga hur mycket du pinkar efteråt... Näe! Vill du bada får du göra det själv.... - Jag vill fika!

Visst Husse! Vi får se vem som vinner....

Må nu gott!

Arek


Kommentarer
Postat av: Carro

Erbjudandet kvarstår ;) (ytterligre ett "bakommess")

Vill du klämma och känna på kräket så kan jag hysta in honom i bilen på väg till bruks-sm.

Han har en stor nackdel... han gränsar till sinnessjukdom :)

Jag kan om du vill röntga om hans armbågar, då lilla stumpan som numera läser av plåtar på skk verkar supa på jobbet och plåtavläsningen blir lotteri.

Annars föreslår jag att du ringer Jonas på Blacknecks kennel... fast då får du byta till IKEA-schäfer... ;)

Postat av: Husse

Ett fantastiskt erbjudande Carro! Trodde aldrig någon skulle erbjuda mig hund igen, så jag kan ju inte ha gjort bort mig helt. Kollade MH testet på din hund och det såg grymt trevligt ut. Mycket trevliga siffror måste jag säga. Det som talar emot det hela är hans veterinärdata. Farbror blå har som en allergi till att köpa in hundar med dessa åkommor vilket ju ställer till det en del... Jag skall deppa lite nu, prata lite med cheferna och sedan återkommer jag till dig om möjligheterna till att titta på Fjant. Måste dock säga att siffrorna i testet tilltalade mig rejält.... Läste även din fina blogg vilket ju fick mig ännu mer sugen att ta hand om den fyrbente ADHD ´n.



Hälsningar Husse!

2008-07-27 @ 10:53:58
URL: http://arek.blogg.se/
Postat av: Phaspen

Hmm du Arek....jucka med skyddsärmen? Liiite skruvat låter de tycker jag...roligare att bita o samtidigt ruska ihjäl den...finns ingen unge som nånsin vill hålla den efter en sån behandling.....Kan man kanske fråga...Sådan husse sådan Hund...?

Full fart med Phaspen såklart!

2008-08-08 @ 14:02:21
URL: http://blogg.aftonbladet.se/524

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback