TOMT I HUSET....

Lugnet råder tyvärr i huset igen. Ingen som direkt påkallar ens uppmärksamhet, ingen som smågnager i fingrarna, ingen som jagar livet ur jamaren eller lemlästar humlorna i buskarna på tomten. Vår gode vän Zeb har lämnat vår familj och ska vända åter mot sin hemort i Norrland. För tillfället räckte inte Zeb riktigt till för att bli polishund vilket jag tycker är mycket, mycket sorgligt. Det är sällan jag hittar en hund som jag verkligen gillar. Då tänker jag på lynnet, utseendet och det allmänna beteendet.

Zeb var helt underbar i familjen. Han älskade oss och framförallt barnen. Så fort han fick chansen så sökte han upp dom för ett brottningsmatch på mattan i vardagsrummet. När altandörren sedan öppnades ja då for han ut på tomten i jakt på jamaren, flugor och andra flygväsen....

Zebbe var otroligt nyfiken. Har bara sett honom backa undan för en sak och det var ju faktiskt en livsfarlig stubbe som låg i diket.... Tog lång tid innan Nicke Nyfiken lyckades bearbeta den! Annars var han verkligen härlig. Bland annat var han manisk att hoppa upp i vårat släp, tyckte det var mycket roligt att klättra i berg samt var en hårsmån från att hoppa ut ur fönstret på ruinen i Brahe hus. (Tur vi hade koppel annars hade han nog inte landat än...)

Ville verkligen ha Zeb som tjänstehund, men på det sista testet så räckte han inte riktigt till. Synd tycker jag då min gissning är att det inte finns något roligare än att vara polishund. Äventyr och träning hela dagarna. Varför kunde inte Zeb förstå det???? Troligen kommer inte jag att hitta någon ny hund efter Arek heller. Jag har otroliga krav och det verkar vara svårt att hitta just en sådan hund som lilla Husse söker.... När Arek stupar - då kanske Husse slutar också....

Vi vill på detta enkla sätt önska vår vän Zeb all lycka i sitt framtida liv. Han får till en början åka tillbaka till sin kennelmamma och det är inte fy skam det heller. Kennelmamman har verkligen varit schysst mot oss. Ett mycket förmånligt avtal för farbror Blå samt ett suveränt bemötande mot den aviga lilla hundföraren. Tack!

Husse


Kommentarer
Postat av: Johanna

Trist!!! Ja, det kan sannerligen inte vara lätt att hitta en värdig efterträdare till Arek. Du har aldrig funderat på att byta till malle istället?

2008-07-26 @ 15:42:51
Postat av: The Legend

The Legend tycker inte om att Zeb åter är norr om Norrtull.

The Legend tyckte om Zeb.

The Legend tycker Husse skall få en ny hund.

The Legend vill spöa skiten ur Husse i golf.

2008-07-26 @ 16:16:33
Postat av: Husse

Mr Legend! Skulle vilja berätta för publiken om dina reseäventyr i det stora landet i väster, men det kanske står i dagstidningarna ändå. Vad gäller ny hund så kommer det nog så den biten löser sig nog. Men GOLFEN! Där kommer du aldrig spöa skiten ur mig för nu har jag lärt mig slå rakt med dom där jävla sneda klubborna. Till Johanna! Har faktiskt börjat fundera på en Malle och det trodde jag aldrig att jag skulle göra..... Gillar lynnet hos dom, men vet av erfarenhet att det kan strula lite i spåret.... Men vem vet...



Husse

Postat av: Nini

Men det är ju själva fasen att det ska vara så svårt att hitta en Arek-efterträdare?! Han måste verkligen vara en supertoppen hund...



Hoppas verkligen att du hittar en bra hund snart. Det verkar himla dumt att du ska behöva sluta...

2008-07-27 @ 13:59:01
URL: http://badgirlnini.wordpress.com
Postat av: Hund

Att hitta en bra hund är inte svårt om man vet vart man ska leta ;)

2008-07-29 @ 01:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback