MÄSTERBYGGET FÄRDIGT...

I dag var dagen D! Dagen då Areks mysperiod var att anses som över.... I dag var dagen då vi skulle dra igång träningen på allvar för den gamle stelbente schakalen. Varje år så har Arek kunnat glömma semester utan har fått träna för fullt även under den påtvingande årliga ledigheten. Detta år har dock varit speciellt då jag dels satsat på den nya hunden samt att vi varit på resande fot en del. Då Zeb fick åka hem så fanns inga ursäkter för geten, men då dök ju denna enorma värmebölja upp. Geten verkade ju opåverkad, men en annan har ju legat lite och kippat efter luft.....

Sen har ju familjen en del projekt där man önskar biträde av Husse. Bland annat bygga staket samt förbereda för vår nya gäst. Kaninen! Så klart måste ju barnen ha en kaninjävel att leka med också. Som om det inte räckte med hundar, katter, fyrhjulingar, fotbollsträningar samt övrigt smått och gott. Saken gjordes upp under en frågesport där Husse knäcktes av familjens 11 åring. Vinnaren fick välja pris och det lilla aset valde ju så klart en kanin.....

Har man kanin så måste man ju ha kaninbur. Ville köpa en färdig, men snålheten gjorde att jag bestämde mig för att bygga skiten istället. 30 graders värme, tummen mitt i handen samt oförmågan att tänka logiskt gjorde att den där jävla buren tog 3 dagar att bygga. Förutom buren så lyckades jag såga i altanen, hamra mig på tummen, tappa verktyg på smalben och tår samt få sågspån i ögonen. F-n! Jag har verkligen inget tålamod eller handlag för snickeri. Tur att lilla sambon har förmågan att tänka logiskt. Så i slutändan så blev det faktiskt en rätt hyfsad bur....

Förutom alla plikter så vill ju barn även bada när det är varmt. Alltså måste Husse även följa med dit. För vem skall annars bära alla saker och ta med glasspengar? Ska inte klaga! Det är ju faktiskt rätt behagligt att glida ned på fina stranden, montera upp solstolen och sedan surpla på en god liten kaffekopp....

När man väl kommit hem - ja då står den fyrbente, tandlöse geten och väntar på att vi ska spela fotboll. Går man sedan ut på promenad så tror han ofrånkomligt att vi skall gå och bada. Så vad att göra? Jo självklart en liten promenad ned till badet för att blidka den gamle....

När man då äntligen blidkat alla så kom nästa överraskning. Lilla sonens kamrat skulle sova över... Nämen! Vilken överraskning! Helt okay om det inte vore för att den lilla skitungen vaknade innan ens tuppen gått upp. Grabben stod påklädd och hade bäddat sängen innan tuppen ens funderat på att gå upp... Vad får då Husse göra? Jo ta hand om den lilla gästen eftersom man inte önskar sina egna barn att gå upp innan dom ens gått och lagt sig..... Jippie!!!

Men idag! I dag var det Areks dag. Vi skulle gå upp tidigt för att åka och träna dressyr, sök och skydd. Kanske till och med ett litet spår. Vaknade och var lite förbannat på några hantverkare som förde ett j-vla liv. Kan dom inte vänta tills 08.00 i alla fall innan dom kör igång tänkte jag argsint. Kollade på klockan och blev varse om att Husse försovit sig. Rejält!!! Klockan var nu 10 och SMS et blippade till om att en kamrat ville fika... Stressa till hundträningen eller fika???? Blev fikat.

Därefter inbjuden till en fotbollsmatch i värmen och det kan man ju inte tacka nej till. Tog med mig mina skitungar och drog dit. Familjen Husse kom i samma lag och vi dominerade stort. Den minsta Husse, ca 35 kg tung, tunnlade en 90 kg kille, tacklade en 85 kg kille och dominerade sin kant totalt. Tills han fick skavsår... Då var han väldigt liten och ropade efter mamma som var publik. Mellanhusse var målvakt och trots att han är kusligt skotträdd så lyckades han bli träffad av bollen flera gånger vilket ju är att anses som en räddning.

Husse själv då? Jo jag nöjer mig med att säga att det känns som om musklerna på baksidan av låren har kortats av med typ 20 cm. Skit samma! Vi vann ju!

Efter det så han samvetet ifatt mig. Tog geten och drog till dressyrplatsen. Där fick min fyrbente vän träna på sina svagheter. Han verkade njuta och levde upp som värsta unghunden. Nu är det bara några få dagar kvar tills vi får börja jobba igen. Vi längtar båda två...

Kolla in våra proffsfotografier som vi lagt in också.

Må gott!

Husse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback