VÅGAR MAN SKRIVA ETT INLÄGG???

Har sett på kommentarsidan att man förväntar sig foton på valpen och geten.... - Har förstått att jag i stort sett är tvungen att lägga in ett par bilder på den stele och hans arvtagare. Då det precis varit julklappstider och det trots alla rykten inte är tomten som fixar klapparna utan faktiskt jag, så har kamerainköpet fått stå åt sidan... Har då fått det eminenta tipset att "låna" en kamera för att ta lite bilder. OK DÅ! Om ni inte kan uppskatta en fin text så lovar jag härmed att jag under morgondagen skall göra allt i min makt för att få tag i en kamera. OK?

Men tills dess så får ni hålla till godo med det senaste i vår värld. Nu har det inte hänt något speciellt och det "suger" som det heter i ungdomskretsar. Sista nattpasset räknade jag in noll hundjobb i mitt arbetsområde. Det blåste och regnade konstant vilket inte dirket piggade upp tillvaron. Den gode valpen Bus fick för första gången följa med på nattpasset. Vi lekte, spårade och besökt olika miljöer. Allt för att trötta ut den lille så att jag sedan på morgonkvisten skulle kunna få sova utan att bli störd....

Vi smet dock in i ett annat arbetsområde och då mitt i stora staden. Här stoppade vi en bil där det fanns tre personer i. Föraren hade krockat, men smitit från platsen. Föraren blev infångad och transporterad till polisstationen. Passageraren fram var pruttfull och skulle omhändertagas för att han inte kunde ta hand som sig själv. Han motsatte sig detta och fick då mottaga Statens fina pepparspray rakt i nyllet. Gömd i baksätet fanns nästa överraskning! En dam som troligen ej fick vara i vårt fina land varvid hon skulle omhändertagas även hon. Hon var klart flyktbenägen varvid jag pekade på Bus och geten i den öppna bakluckan. Helan och halvan i bakluckan gjorde ingen besviken. Skällde och anföll burgallret i sin iver att visa hur farliga dom var. Frågade henne på knackig skol-engelska om hon var " afraid of dogs?" 

Hon svarade ett tydligt "Yes" på detta varvid jag stärkte upp scenariot med följande utryck: " If you run away - dogs will....." Visade sedan det internationella tecknet med händerna som betyder att hundarnas käftar slår ihop i ett bett. Effekten blev god då den flyende föll ihop i en hög på marken. Tårarna sprutade ur ögonen och så höll det på tills nästa patrull anlände och hämtade damen.... Kan vara en bra effekt att ha hund med!!!! (Eller så blev hon rörd då hon hörde min fina engelska....)

Därefter var vi med på tre inomhussök efter inbrottslarm. Först gammelgeten och så fort allt var klart så fick valpen Bus hänga med in i lokalerna. Bus var dock väldigt, väldigt trött. Bus! Berätta vad och hur många gånger du gjorde en sak på natten?

Huse hAl rät!! Ja val jäteTlött... Huse sa att Ja gäspaDe 1000 gånger.....

Precis Bus! Du var grymt trött. Inte van att vara uppe sent va??? Perfekt tänkte jag eftersom jag saknade hundvakt och behövde sova efter nattpasset. Hem och natta Bus och mig själv efter frukost och tandborstning. Men va fan!!! Valpjäveln vägrade sova... Var pigg som en lärka och hade inga planer på att träffa John Blund. Blev lite barsk och meddelade Bus att det nu var sovdags. Efter allsköns ljud så kom han till ro i sin bur. Morrandes, suckandes, men till slut tyst.... I en timme..... Hur jag än försökte så vägrade vår lilla kära valp sova mer. Efter en timme till av ylandes och missnöjesyttrande så gav jag upp.... Ringde kära sambon som fick avbryta jobbet för att hämta Bus alias "ADHD".

Kom till eftermiddagspasset som en zoombie. Fick direkt ett knarksök och det brukar ju uppskattas av gammelgeten. Visade sig vara ett halvt slott vi skulle leta igenom. Yippie!! Patrullen som mötte upp oss verkade grymt laddade och nöjda med att vi kommit. Hyste stort förtroende för Hundenheten och dess fyrbentingar. Arek gör ju ingen besviken. Efter att han dragit mig upp för alla trappor så trängde han sig förbi poliserna. Söket var i gång vare sig man ville det eller inte.... Dock verkade geten ha missförstått uppgiften!! Började med att kuta in i sovrummet, ta upp en hjärtformad kudde med långa armar på. Tog upp kudden och löpte gatlopp i lägenheten..... Pust!!!!

Efter färdigställt sök så var i alla fall geten trött. Själv kändes det som om lite Deo under armarna inte skulle skada....

Under fridagarna sedan så har vi lekt en hel del. Bus har fått miljträna och spåra lite. Håller på att skifta tänderna nu så han är faktiskt lite loj tycker jag. Har också visat en liten tendens till höjdrädsla. Vet inte om det har med åldern och tandlossningen att göra att han är lite låg. Vi får avvakta och se....

Bus har dock visat vilken liten hjärna hunden har. Hade en boll i handen. Visade Bus bollen och skulle kasta i väg den. Jag hann dock inte kasta innan Bus tjuvstartade iväg. Precis när han vänder sig om och börjar springa så ser han en fågel uppe i skyn. Fågeln verkar dra sig kraftigt norrut och så även Bus. Tror han fick för sig att Husse kan kasta boll grymt långt för jäklar vad han sprang. Först på tredje visslingen kopplade trådarna i hjärnan ihop sig igen. Bus var tillbaka....

Som vanligt har jag tappat saker också. Mina favoritträningskläder är av fabrikat Nike. Ett av Nikebyxorna har grymt moderna fickor. Typ väldigt små! Efter två spår på ängarna så upptäckte jag att telefonen var borta.... Förstod att någonstans i sankmarken så låg den och väntade på sin ägare. Hade ju även lekt en del på platserna för spåren varvid den kunde ligga precis var som helst. Tog ut hundarna och hoppades på ännu en lyckat insats av Arek eller Bus. Efter 45 minuter så förstod jag att jag inte kunde förlita mig till hundjäv---larna i dag. Plan B! Hämta en ny telefon och sedan vandra runt på ängarna och ringa sig själv.

Efter att ha i stort sett gett upp så låg den plötsligt där. Precis i spårstarten av spår nr 2. Precis på den plats där geten befunnit sig, men då roat sig med att leka i en snöhög. En snabbkoll på displayen visade på 14 missade samtal..... Nåja! Telefonen var ju åter.....

Har ju fått tips om linor som skall hålla kvar mina saker. Kanske ska börja fundera lite mer allvarligt på detta....

Må nu gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Ola S

Nu ska du inte tjura över att vi vill se den lilla dampiga valpen. Det är bilderna på honom som saknas för att bloggen ska bli fulländad!
Sättet ni skriver på är underbart underhållande (även utan bilder på dampe).

*passar på att informera
om att det finns senil-snören även till telefoner*

Ha en trevlig helg

Postat av: Madde

Ååå, ser fram emot bilder på doggarna, imorgon sa du!
kan nästa se synen av dig och hundarna och den flyktbenägna kvinnan!
Nelly blev också rätt låg vid tandömsningen. det gör ju ont och kliar!

2008-01-11 @ 22:10:20
URL: http://working-gsd.se
Postat av: Eva-Maria

Vad glad än så länge om Bus är lite loj, Clementine satte istället igång och tuggade på precis allt!

2008-01-12 @ 15:09:59
URL: http://toys.blogg.se
Postat av: Peter

En liten undran...........var är bilderna???? Nu har det väl varit morgondag????

2008-01-13 @ 06:49:14
URL: http://www.brukstorpets.se
Postat av: Husse, Bus o Arek

Kul att ni har koll på tider m.m. Bilderna blir förskutna tills senare i dag. Har ordnat värsta kameran. Ni kommer att kunna se detaljer i världklass....

2008-01-13 @ 08:39:18
URL: http://www.arek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback