SOM ATT TA GODIS FRÅN BARN....

Finns ju ett talesätt som säger "lätt som att ta godis från barn". Om inte jag fantiserat ihop detta ordkåseri så beskriver det sista nattpasset väldigt bra i alla fall. Vi hundförare blir ju indelade norr och söder om den Stora Staden och självklart så blir det en tävling varje pass om vem som griper mest banditer. Så även denna natt! Tyvärr blev jag och geten satta på norra sidan detta pass och som vi säger på engelska: " I don´t like It!". Hundförarna på den södra delen hade även en fördel i tävlingen då man var två hundar mer än vad vi var på norra sidan....

Passet började med lite fika. En av hundförarna hade lyckats köra fast i geggan med Statens fina bil. Som straff, om man ej lyckas ta sig loss själv, så måste man bjuda sina turkamrater på tårta. Eftersom poliser älskar att fika så tycker vi att det är en mycket bra sed att följa....

Därefter bar det av till ett narkotikasök i en lägenhet. Arek var grymt sugen på arbetsuppgiften och kastade sig ut ur bilen. I flykt gav han sig av mot fastigheten. Samtidigt öppnades dörren av en grymt stor polisman. Arek var så ivrig att han lyckades slita sönder sitt halsband. Då ankare saknades bakom Arek så fick han upp en ansenlig fart i sin iver att ta sig in i trapphuset. Den gigantiske polismannen observerade det faktum att 40 kg varg slitit sig och nu sprang i ca 50 km i timmen rakt mot honom. Jättepolisens ögon talade om att han uppfattat faran och nu ämnade stänga dörren framför vargen. Från uppfattning till reaktion är det ju dock en viss differrens i tid varvid vargen redan var inne hos honom då dörren gick igen....

Den gigantiske polisens uppspärrade ögon lät meddela att han fruktade för sitt liv. Han lyckades dock öppna dörren och fly till utsidan. Väl där så kunde jag meddela polismannen att Geten bara var arbetssugen. Ej farlig! Väl uppe i den trånga lägenheten så puffade Arek undan alla myndighetspersoner och övriga berörda. Därefter tuggade han i sig en bunt med papper innan jag fick någorlunda ordning på söket. Geten var laddad! For iväg in i vardagsrummet, knuffade iväg en barnvagn, välte en Cola burk och for sedan in i en garderob. Stor frustration hos Geten då han ej anträffade några droger att visa sin Husse. Blev då grymt intensiv och vände och vred på en papperskorg. Var såååå nära att börja skälla (Areks markering vid fynd ) varvid jag frågade honom: " Har du något åt Husse?" Då skulle Geten minsann visa Husse var grejorna fanns. Jag avbröt honom och stoppade ned handen i papperskorgen. Tänkte så klart att den berörda gärningsmannen kastat narkotikan i papperskorgen då polisen stormade genom dörren.

Rotade runt och fick tag i ett tyngre stycke. Uppfattade det som en haschkaka, men då jag drog upp den så upptäckte jag till min fasa att det var en blöja med människobajs!!! Fan Arek! Det är andra gången han lurar mig att ta i äckligheter.... Så vitt jag vet så har vi inte tränat in denna form av sök....

Vidare ut i natten. Har ju inte fångat så många bovar sista tiden så jag hade satt upp ett annat mål för nattpasset. Det mogna målet från polismannen var att: Köra fort!!!! Hade grymt mycket adrenalin för just detta uppdrag.

Vidare till ett övningsområde för ett knarksök som turens ordningsman ordnat åt mig. Arek var het och fixade uppdraget galant. Medans vi hyllade varandra för en god insats så ropade man ut att det var ett inbrottslarm på ett apotek som hoppat igång. Polisen var snabbt på plats och så även jag och Geten.

Ut med hunden och fram till konstaplarna. Dessa lät meddela att man ej varit framme vid det trasiga fönstret. Man hade avvaktat för att ge Hundföraren de bästa förutsättningarna att söka spår. Shit vad bra kan man tycka! Men samtidigt så har man ju dåligt med ursäkter om Geten bestämmer sig för att skippa arbetet. Nåja! Geten for fram, tog direkt upp ett spår och for iväg. Jag visade tummen upp till poliserna och lät meddela dom att jag skulle höra av mig när det var gripet och klart. Efter 20 meter vände Geten åter och och gick åt andra hållet. Tummen upp igen och förklaringen att busen troligen vänt och gått ditåt.... 20 meter senare tittar Geten upp, vänder mot polisbilen och hoppar in i bakluckan med spårlina och allt....

Pinsamt!!! Gick bak till Geten och frågade vad fan han höll på med? Kunde väl åtminstonde försöka lite bättre. Drog i linan för att få Geten att komma ut igen, men han vägrade. Morrade och knorrade. Efter lite dragkamp så var han ute igen. Tog honom åter till det trasiga fönstret och talade om att han skulle söka spår. Då rörde det sig innanför fönstret!!! Va fan! Tjyven var ju kvar för 1000 an... Inte konstigt att Geten inte kom iväg.

Tilltalade den misstäntke att han borde komma ut. Poliserna intill vaknade och så även Arek. Då polismannen sprang mot fönstret så gjorde även Arek det. Arek hade dock en annan plan och i denna innefattade det ett bett i den springande polismannen. Shit!! Veva in spårlinan i världsrekordfart. 15 cm innan Areks fullbett så var linan styv och polismannen räddad. Herregud vilket proffsigt ingripande.... En gripen dock! Lovade patrullen på plats en tårta om dom skippade att berätta om vårt fina ingripande....

Kaxigt meddelade jag södra sidan att norra tagit ledningen. Inget svar, men 10 minuter senare kom det kaxigt att södra sidan nu ledde med 2-1. Shit! Ny jakt. Vidare mot en byhåla där allmänheten sett två killar försöka tillgripa en bil. Vi var först på plats och grabbarna satt kvar i bilen. Tog ut den ylande Geten och stegade fram mot grabbarna. Talade om att det var dags att kliva ur. Geten fick frispel - missförstod helt ordern - och ämnade hämta ut grabbarna själv. Geten fäktade med sina klor och slog ihop sina käftar i sin jakt på lite kött. Grabbarna gav upp utan motstånd och lade sig så fint på marken....  Meddelade södra sidan att norra ånyo tagit täten i tävlingen!

10 minuter senare kom repliken från den vackra sidan! Två nya gripna! Shit! Ledning med 4-3 till södra sidan. Tyvärr kom jag aldrig i fatt, men 3 gripna på en natt får väl ändå anses som godkänt. Temat för natten verkar ha varit inbrott i apotek. Killarna som går in där är ofta drogpåverkade och saknar uppfattning om tid och rum. Blir ofta kvar lite för länge i sin iver att hitta lite lördagsgodis....

Bus då! Ja valpen alltså! Han har fått vara hemma och bara växa på sig. Det tycker inte Bus är så kul. Han har varit så sorgsen. Det sista jag såg innan jag åkte till jobbet var hur lillgrabben försökte hålla i valpens halsband då vi gick ut genom dörren. Det gick väl sådär. Lillgrabben åkte pulka efter valpen ända fram till den stängda dörren. Sedan satt Bus där hela kvällen och suckade... Sista gången jag lämnar honom hemma.....

Bus är inte helt okay idag. Bus! Vill du berätta varför?

Hejj! Ja hal ätitt nogot rutTet! Ja pluttar heLa tiden. Huse sägger at ja splutlackelar.... Ja ätEr fisk o lis!

Ja Bus

Kommentarer
Postat av: Ola S

Hur går det med nyårslöftet egentligen?
.. tycker att Arek borde fått tugga konstapel faktiskt.. då kunde du ju briljerat med det i tävlingen? 3bus + 1konstapel :D

Postat av: Magnus o Alma

Håller med Ola. Hur var det med nyårslöftet?

Det verkar ha vänt. Ni var ju så besvikna innan i månaden. Efter regn så kommer sol.

Ha det nu gott så hörs vi.

Mvh Magnus o Alma

2008-01-23 @ 00:40:23
URL: http://allsmaktigealma.blogg.se
Postat av: The Legend

Det var INTE Bus som hade skrivit det sista, det var Husse själv.......
Petta....Nyårslöftet..............??

2008-01-23 @ 07:10:43
Postat av: Emma & Pyrrah

Hahahaha, du har berättandets konst ;) Hit kommer jag komma oftare!

//Emma m holländare

2008-01-23 @ 10:13:12
URL: http://www.freaklechics.se
Postat av: Husse, Bus o Arek

Angående nyårslöftet! Jag håller löftet stenhårt. Får äta en semla, godis och läsk en dag i veckan. Har hittils varit på lördagar... Bara för att det bjuds tårta så behöver man inte ta....

2008-01-23 @ 15:24:28
URL: http://www.arek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback