HAR DET VÄNT....

.... Kanske har det vänt nu! Vaknade till en underbar morgon. Strålande sol och inga regnmoln i sikte. Hade redan bestämt att skippa hundträningen under ett par dagar och då bara njuta av lite promenader och lek. Drog ut till golfbanan tillsammans med polishundarna Kling och blivande Klang. Vi gjorde entré på den, som vi trodde, avstängda golfbanan och då på den västra sidan. Denna sidan har man även förlagt drivingranchen på och det ligger följdaktligen lite golfbollar där.... I dag for Arek och hans vän Bus ut på banan i ca 50 km i timmen. Glada skall blandat med bett i varandras nackskinn. Skillnaden i dag, mot dagarna innan, var att i dag kom bollarna susandes ut på banan i ca 100 knyck.... Va fan! Hundfolk är halvskadade och tar sällan paus, men golfarna!!! Undrar om inte dom slår alla rekord...  På en vattensjuk golfbana så vandrade dessa entusiaster runt för att få en liten boll i ett hål..... Imponerande!

Kan dock säga att någon utav golfparen troligen saknar två par bollar för dessa kom Arek och Bus bärandes på.... Snabbt som 1000 an försvann vi från banan och upp i skogen. Hade ju setat fint om valpen även lagt en "kaka" på den fina greenen.

Efter en underbar tur i skogen så var vi tillbaka i tätorten. Fortfarande utan krav på lydnad, dressyr och spårande. En liten Frolic här och en liten Frolic där... Bus gör 10 mässiga vändningar i förväntan på en kladdig godisbit. Arek då! Ja han bara kommer och käkar en Frolic utan att behöva göra något speciellt i motprestation. Lördag hela veckan lyser det i ögonen på honom... Men som sagt! Vi har ett par dagar ledigt innan vi kör igång igen.

Lilla sambon har även kikat på ett hus som hon ville ha. Säger att allt i vårt fina lilla slott bara går sönder. Ett besök på banken och lilla sambons drömmar hade slagits itu....Banken var villig att ha oss som kund, men då man visade siffrorna för hur mycket vi skulle betala så började både jag och lilla sambon att fnittra..... En månadskostnad på 25 000 pengar bara för att bo??? Vi tackade för oss och smög hukandes ut från banken och drog vidare mot landet.... Vi får nog bo kvar!!!

Då ringde den tatuerade mannen från motorcykelfirman. Nu har allt vänt.... Farbror Tatuering lät meddela att jag numera kan titulera mig fyrhjulingsägare och att denna kan hämtas redan nästa vecka. Yeahh!!! Nu har allting vänt. SMS ade vänner och bekanta för att glänsa, men fick följande till svar:

Fyrhjuling? Är inte det lite töntvarning?

Vad fan svarar man på det???

Man svarar inget på det utan man gasar bara vidare mot nästa fik....

Må nu gott!

Husse

P.S Kolla bilden i nästa sekvens så ser ni pärlan.....

Kommentarer
Postat av: Madde

min personliga åsikt är att det finns iget konstigare folk än orienterare!
Golfare ligger väl också hyffsat högt upp på listan!

Postat av: Veronica och Gaija

Golfare är galna människor! Dom bör man akta sig för! Det gör ONT när bollarna tar på en! Men.. Om man samlar ihop nog många bollar och säljer tillbaka dom till golfklubben så kan man nog tjäna en hacka. Du får lära hundarna att apportera golfbollar (akta bara för kvävningsrisken).

Vet du om att du kan lägga in bilder direkt i samma inlägg? *kliar mig i skallen* Jag har letat och letat bilderna som du pratat om och till slut kände jag mig hum i duvet som hittade dom i egna inlägg. Eller gör du så bara för att förvirra? ;O)

2008-01-17 @ 23:48:04
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/
Postat av: Magnus o Alma

Hej
Var det drottningsholms slott som ni tittade på? Måste varit det om ni skulle betala 25000 i mån. Himska siffror. Jag tycker det är mycket med 6500 i hyra på en lgh som jag tittat på.
Ang 4-hjulingen. Vissa växer aldrig upp.;-)

Kan vara skönt för både 2-beningar och 4-fyrbeningar att bara vara utan krav.

Ha det gott

2008-01-18 @ 00:30:02
URL: http://allsmaktigealma.blogg.se
Postat av: Ola S

Blir det inte lite krångligt att ta med hundarna på en fyrhjuling? Eller hur har du tänkt? :D

Ha det bäst

2008-01-18 @ 01:30:27
URL: http://ola-stein.se
Postat av: The Legend

Hmm.
Fick inget SMS om att fyrhjulingen åter var i spel. Hmm. Är väl avbokad från vänskapslistan.
Du kommer ändå fegköra så Kling & Klang kommer springa förbi dig, inget större problem att få med hundarna alltså.
Golfare högt upp på listan över konstigare folk?? Hallå? Vad är det för människor som besöker bloggen. Skärpning. Fråga Husse hur kul han tycker det är. Han älskar att få stryk i golf.

2008-01-18 @ 08:30:54
Postat av: Husse

Veronica! Jag försöker inte förvirra någon! Är dock helt kass på datorer. Du får vara glad att det ens kom in en bild i datorn....Magnus! Tråkigt med lilla sambon - hoppas det löser sig till slut. Men vad är det dom säger: "Det är svårare att hitta en bra hund än en ny kärring. Och Magnus! Du ska också få prova min 4-hjuling när du kommer förbi. Då kommer du också vilja ha en.. Ola! Hundarna ska inte med på fyrhjulingen... Det är bara jag som ska ut och blåsa ut lite av inneboende aggressivitet. Och på så sätt bli mer human i mitt övriga umgänge...

Till The Legend! Tack för fotograferingen av hundarna. Tack vare dig så tar det en halv dag att logga in i mina system... Och vad gäller vänskapslistan så är du ej avbokad. Vill minnas att jag inbjöd dig till hockeybockeyn!!! Mitt lag vann kan jag meddela... Och du ska självklart få prova min 4-hjuling.... Bara du inte fegar lika mycket som när du skulle tävla mot mig i simhallens hopptorn...

Husse

2008-01-18 @ 14:10:13
URL: http://www.arek.blogg.se
Postat av: Kahan

Yo Petta.
Väldigt bra att du köpt en 250 cc fyrhjuling. Oooo...vilka tävlingar vi ska ha, du och jag. Du med din 250 cc och jag med mina 950 cc MER och två hjul
;))

2008-01-18 @ 15:18:43
Postat av: Carro

Grattis till leksaken på fyra hjul. Jag lånar ungarnas minisak emellanåt. (172cm lång kvinna på minifyrhjuling;)
Jag brukar baxa upp pappisen mellan mig och styret och resten av gänget springer bredvid.... Så det går så bra att ha med sig jyckarna på tur:)
Ha så kul.
//Carro

2008-01-18 @ 15:37:16
URL: http://dizzla.blogg.no/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback