TAR DAGEN SOM DEN KOMMER....

hEj! Mit nammn e Bus! Ja é snart 7 monader o jag vil bli Pollishund.....

Huse är min Huse, men bara på papperet. Ja é så liten at jag göl som jag vil..... HussE vill tlo att ja kan Alt som Arek kan. Hul ska jA kuna allt som hann kAn? Ja é liten o hann é gamal.... Ja é polishund iNom mej o ska visa Huse det senarre.....

Nu vil jA belätta hul min dag kan se ut:

Morgonkiss med mattis. Mattis tlåkig! Fål aldrig gå lös. Bala i koppel... Skiitmatte.... Morgonlek med Huse på polisstattionen. Kul med bol och dlagkamp i trasa. Kul, menn Huse altid sur föl att JAg innte vill koma till honom med leksakken....

Luncshprommenad o sedan spåla upp min mat i skogen. Kuuuul tyker jag.. o gott!!! Lek i dlessyrtältet....- Huse alltid sur föl att jag inte komer med bollen.... Plomenad igen...... Hem till barnen o lek i huset... O sedan kvällsplommenader.....

I dag hal jag haft lite tlåkigt, men okså kul.... Först sita i bilen o sen massa plommenad. Sett foglar i vattnet som jag ville jaga. Foglarna blev inte räd så då blev jag räd.... Morra o skälde, men fogeln hela tiden kvar.... Roligast ida var när Huse satt på toa... Ja tog tag i hans tlöja o drog... Huse glad först, men arg då jag drog loss honom från toastollen.... He! He!He! Dlagkamp é roligt....

Hitade även gul snö idag. Mumsss!!! På sena plomenaden hittadde ja också en plåtburk med gult vatten i... Huse arg, men jag var snabb.... Huse sa "loss", "ge fann i ölen". Ja hann drika jätemycket innan Huse hann fram.... He! He! He!

I molgon komer HuSse bli arg näR han ska gå ut.... - Ja har bittit av hans skosnörren...He! He! He!

Hej Då!

buS


Kommentarer
Postat av: Alma

Heja Bus
Bara hitta på dumheter. Tidsnog så får du också känna på verkligheten.

Ha det gott

Alma

Postat av: Ett gäng schäfrar

Ja att ha dragkamp är roligt, man kampar tills föraren trillar omkull så man kan springa runt med svansen i vädret och verkligen visa att föraren bara är så svag och kass!

När ska du ta över sofforna och sängarna då? Vi kan ju tala om att det är lätta saker att äga med tiden, det vet vi eftersom vi äger sofforna och sängarna. Våra förare får be om lov att låna smala delar av sängarna på nätterna. ;) Jobba på Bus, en polishund behöver sova bra!

2008-02-18 @ 12:15:54
Postat av: Labradåren Lukas

Hej Bus!
Du verkar vara en rolig och påhittig prick. JAg och min Matte läser din blogg då och då så nu tyckte jag det var dags att vi gav oss till känna.
Min Matte är en sån där Sthlmare från början men nu har hon tagit sitt förnuft till fånga och bosatt sig på Gotland sen 7 år tebax.
Busa på!

2008-02-18 @ 21:33:14
URL: http://www.labradaren.se
Postat av: Nini

*asg*

Underbart att läsa när ens egen hund är vuxen och har slutat med såna här dumhe...jag menar sötheter :)

2008-02-19 @ 13:05:14
URL: http://badgirlnini.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback