SKRATTKRAMP ÄR ALDRIG FEL...

Då är utflykten slut och man är åter tillbaka i Stora Staden. Sportlovsresa till fjällen och då en härlig samvaro med lilla familjen. Bilen fullastad med packning, ungar och hundar då färden styrdes norrut. Redan vid första stoppet var vi osams på grund av sockerfall. En arg pojke utan energi samt en tvärilsk pappa med kraftigt sockerfall. Två energisökande som var i kraftigt behov av mat rök i hop i matsalen. Den andra pojken tog rollen om medlare medans kära lilla sambon var arg som ett bi och skulle byta bord.... Kanon!!! Efter påfyllnad av behållarna så var alla glada igen....

Mooooot fjällen!!! Men var fan är snön??? När det var typ 8 mil kvar så syntes det knappt någon snö i terrängen. Regnet slog mot rutan och frustrationen började att stiga.... GPS én körde ett eget race och ville att vi skulle svänga av in mot en frikyrka!!! Vi skippade rådet från roboten och fortsatte följa köerna mot fjällen. Sista stoppet och nu var det dags att köpa en bulle och ta en kopp kaffe. Grabbarna och jag stod och valde i disken då Herr Östermalm dånade in med sina två bortskämda barn. På en sekund stod han FRAMFÖR oss och ålade ut den bullen som min grabb skulle ha.... Skickade i väg en spydig kommentar, men bratzpappan verkade döv.... Fick frispel och skulle precis ta direktören i kalsongreppet. Såg lilla pojkens ögon och förstod att detta kanske inte var hans önskan. Som tur var fanns en bulle kvar till grabben varvid jag räknade till 10 och lät saken bero.... Noterade dock hans bil och smed en plan som innebar att jag skulle preja hans Jeep av vägen så fort jag fick chansen....

Nu plötsligt började snön dyka upp. Dock fortsatte det regna och det tog lite udden ur det goda humöret. Det ändrades då vi upptäckte vår fina stuga. Kanonfin med alla tänkbara nödvändigheter. Nu var vi lite trötta ville bara gå och sova.. Sista rundan med hundarna och som en bonus så började det hagla.... För er som inte fått hagel på näsan så kan jag säga att det gör ont. Har man dessutom uppåtnäsa så gör det skitont....

Vaknade till en underbar dag. Strålande sol och över en meter snö. Ned för att hyra skidor och köpa liftkort. Nu skulle bondpojkarna visa hur man dominerar i backen. Har ju sett på TV hur man gör så hur svårt kan det vara? Efter att ha blivit halvt ruinerad vid köpet av nödvändiga ting så stod vi nu längst ned i backen.

Stora grabben kastade på sig utrustningen, gled in i liftkön och var om uppslukad. Lillgrabben kom i pjäxor och skidor med lite hjälp, men var sedan helt utlämnad till snöns glidmassa i kombination med vinden. Han hittades gråtandes i höjd med parkeringen. Orden "suger", "skitsport" dök upp mellan tårarna och jag förstod då att det här kan ta tid.... Efter 15 minuter hade grabben lärt sig åka slalom och lift. Helt otroligt vad snabblärda dom är. Tack gode Gud då för det goda skrattet!

Lilla sambon bjöd på en underbar show då hon skulle ut på sin tur. Efter någon form av ofrivillig dans i pjäxorna så hade hon fått på en skida. Därefter ett fall likt en landsatt krabba på rygg och vykortet var fulländat. Jag har det dokumenterat på foto, men är förbjuden att visa upp det. Jag skrattade så jag hade skrattkramp. Här kom bönderna från Södra delen av Stora Staden och kom knappt fram till liftkön ens....

Till slut gick allt bra och samtliga åkare har alla kroppsdelar hela.

Vi fick några härliga dar däruppe, men man kan sammanfatta det med följande ord:
Skitdyrt
Dryga 08
Mycket snö

Allt som allt en grymt skön resa som vi gärna gör om. Självklart tävlade vi också. De tre männen i familjen gjorde upp i Skotercross. En tuff bana där man tävlar i att köra snöskoter så fort som möjligt. Gissa vem som vann?

Lägger ut lite bilder under morgondagen!

Må så gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Carro

Jag skrattar ihjäl mig... "Det är så stärkande i fjällen" eller hur det nu var;)
"Bratzen" finns överallt... på min tid (barndom) utefter kustvägen. Hala vägar och lite varstans stack det upp bakdelar av BMW och MB, fronten var inkörd i snövallen... förarna inte alltför sällan utrustade med halkiga sommarlofers på fötterna och tjocka dunjackor upptill. Begreppet 08 spottade farsan fram medan han pekade fulfinger åt dessa stackare... är det konstigt man är som man är;))

Postat av: Peter

Husse glöm inte kortet på sambon. Hon läser väl ändå aldrig din blogg, eller???? Dessutom tycker jag absolut att du kunde "provocerat" fram ett nödvärn, då hade det ju dessutom varit helt lagligt för dig att nyttja kalsonggreppet. Kan väl knappast betraktas som mer våld än nöden krävde........

2008-02-28 @ 23:51:41
URL: http://www.brukstorpets.se
Postat av: Magnus

Tja jag säger då det. Båtar är bättre och skidor är för dyrt att hålla på med. Nä hellre en kryssning till till Åland.

Ha det gott

2008-02-29 @ 00:51:17
URL: http://allsmaktigealma.blogg.se
Postat av: Ola S

och min enda kommentar är:
-tokiga 08:or.. åka till snön när vi har en sån bar och fin vinter. :D

*heja global uppvärmning*

Trevlig Helg

2008-02-29 @ 05:28:05
URL: http://ola-stein.se
Postat av: Husse

Carro! Dom åker fortfarande samma bilar, fast i dyrare modell. Kläderna har dock ändrats... Bara kalsongerna kostar mer än hela min utrustning...Och Peter! Hon läser bloggen, granskar den och är även beredd att anmäla mig till ombudsmannen om det behövs. Så någon bild på farsen blir det nog inte...
Magnus! Vad gäller din resa så ser vi fram emot en reseskildring och lite bilder... Ola! Borta bra, men hemma bäst.... Prisa klimatförändringarna! Har väl aldrig kunnat spåra så mycket som detta år...

Husse

2008-02-29 @ 09:37:07
URL: http://www.arek.blogg.se
Postat av: Madde

bara kludda ansiktsbilden på sambon och försvara dig med att det inte går att känna igen henne *S*
Körde du själv störtlopp i barnbacken och visade vem som var kung i pisterna? (iallfall barnpisterna)

2008-02-29 @ 14:47:59
URL: http://working-gsd.se
Postat av: Husse

Madde! Har sett på TV hur man gör. Omsatte det i backarna, men blev trots detta omkörd av ca 100 femåringar. Dom små jävlarna saknar ju helt känsla för vad som är farligt eller inte....

2008-02-29 @ 17:36:01
URL: http://www.arek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback