KOSTNADSFRI FÖRMÅN....

Mitt jobb är kul! Mitt jobb är flexibelt och varierande.... Tack vare mitt jobb så får jag vara med om en hel del annorlunda saker, typ gå på nakenshower....  I Statens tjänst så är man ju tvungen att genomföra vissa jobb även om dom kan anses som (o)trevliga.... Under nattpasset så gled jag och fyrbentingen in i Stora Staden. Detta då en driven man bestämt sig för att råna en butik. Mannen, initiativfull, men ej så intelligent, började med att berätta lite om sig själv inför rånoffret. Därefter lämnade han sin urdruckna ölburk kvar då han påbörjade sin flykt. Signalementen gick inte av för hackor eller vad säjs om följande attribut:

Kryckor och enorma hörlurar.

Lägg därtill till en haltande gång och ett smått säreget utseende. Trots alla hinder så lyckades denna brottsling ta sig igenom polisens finmaskiga nät. Tack vare uppmärksamma nattvandrare så kunde man åtminstonde få en riktning på den flyende, haltande rånaren. Då insatsledningen lade ihop pusselbitarna så dök ideén upp om att mannen kanske haltat in för att se en damshow på en känd dansteater..... Jag och geten var först på plats och träffade mannen som skötte kassan.

My God! När jag såg kassamannens biceps så höll jag på att flippa totalt. Sjukt stora och avundsjukan stegrades rejält. Glömde nästan ärendet eftersom jag helst av allt ville känna och klämma. Sansade mig och lyckades till slut ställa frågan:

Har du en gäst som är halt, bär kryckor och har ett litet säreget utseende?

Den, troligen, groteskt starke kassören lät meddela att så var fallet och att vi var välkomna ned och titta på honom. Trappan ned i showrummet, ut genom dörren och där satt den flyende rånaren. Och som han satt!!! Mannen satt tillbakalutad i en skön stol, med en grogg i ena handen och en öl i den andre. Själva showen kanske jag inte behöver beskriva, men jag kan meddela att jag fick ta till mitt allra proffsigaste yrkesknep för att inte glömma bort varför jag var där.... Rånaren hade bränt hela sitt byte på denna show och han såg inte ångerfull ut kan jag säga..... Hans harem för natten bestod av ca 8 mycket lättklädda damer. Polismannen med hund var också rätt nöjd, men funderade på om jag nu var tvungen att ta upp detta som en skattepliktig förmån.....

Banditen till fängelset, men ändå med ett smile på läpparna.... Vilken plan va? Rån-flykt-nakenshow-pengar slut-infångad av farbror blå.

När vi ändå befann oss i Stora Staden så passade vi på att titta runt lite på allt folk och de fina neontavlorna. En taxichaffis avbröt landsortspolisen och lät meddela att tre män nu slog ned en ensam man bakom vår polisbil. Shit! Dags att agera lät jag meddela Arek.

Rundpall och 300 meter bort så stod de tre hjältarna. Fortfarande kvar hos den medvetslöse mannen. Då de såg polisbilen så lade man så klart på en rem. Vägrade, trots den myndiga stämman, att stanna varvid jag fick kalla på min medhjälpare Arek. Geten förstod att om det skulle bli något bett så var han tvungen att bogsera Husse mot de flyende banditerna.

Morr och skall gjorde att de tre vände sig om. Man såg nu klart besvärade ut och funderade kraftigt på hur man skulle lösa situationen. Geten for fram i natten med kampskall och en blek förare i kopplet. De tre lät sig infångas och var klart hanterbara när dom såg hur nära det var att geten skulle slita sig från den senige mannen i polisuniform. Strax efter kom lite uppbackning och det visade sig att de tre varit beväpnade samt burit tandskydd... Till fängelset det blev....

I övrigt så var natten rätt lugn varvid vi ej lyckades få tag i någon att spåra upp. Kvällspassets stora mål för Husse var ju självklart att kunna vara med på hockeyn. Fått ledigt av chefen och drog mig inåt polisstationen. Väl inne så hade vädret förbytts till att bjuda på isgator och kraftiga snöbyar. Då slog rånaren till söder om söder och den nu lite besvikne Husse fick dra ditåt. Otjänligt att använda hund varvid jag ånyo kunde dra mig mot hockeyn. Nu var det dock kraftig tidspress kan jag säga. Då jag bytt om och lämnat polisstationen i min sunkiga Volvo så var det bråååååtooooom...

Isigt väglag, snöstorm och tidsbrist är ingen bra kombination, men Volvon fick jobba. Efter ett antal okontrollerade sladdar så var man äntligen framme hel och ren. Rusch ned till ishallen och snabbt ombyte. Matchen hade redan dragit igång, men nu var man i alla fall där. Första byten och svetten lackade.... Fan! Hade glömt ta av mig långkalsongerna. Höll på att svettas ihjäl..... Efter matchen, vinst med 8-4, så tror jag att jag tappat 8 liter i vätska. Vad lär man sig av det då?

Troligen ingenting!

Ha det nu så gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Ola S

Vad man lär sig av att spela hockey med långkalsonger vet jag inte. Att sport är vätskedrivande kanske?

-ehhh.. du råkade inte filma i lokalen som ni grep den haltande dåren i? Tänkte i bevis-syfte, eller så??

Trevlig Helg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback