GODA MINNEN.....

Man tror man befinner sig i en levande tillvaro, men vid närmare eftertanke så kör man ju runt rätt så mycket i samma gamla ekorrhjul.... Inte för att det är negativt på något sätt om man som jag trivs alldeles utmärkt med detta... Idrott, familjeliv, hundträning och jobb.

Som av en slump så var vi på fotbollscup i dag och där dök det upp en filur som jag känner mycket väl. Denne man var min bäste kompis under skolåldern, men då vuxenlivet drog igång så gled vi isär. Nu stod han där, något äldre, något fetare, men ta mej fan samma ansike... Såg inte ut som om han åldrats en sekund. Ålade mig fram och tilltalade honom glatt. Av hans min att döma så måste jag ha ändrat mig en hel del för han såg ut som om han just blivit påhoppad av ortens lokala psykfall. När hjärnan sorterat lite så föll bitarna på plats och känslan var precis som förr.... Minnena dök ju upp och vi garvade gott åt några utav dem... Säkert blir det inte lika roligt för er som ej var med, men här kommer ett par glada minnen ändå....

Skolåldern: Alla grabbar vet att killar måste brottas. Det hör liksom till. För er damer/tjejer som läser denna blogg så kan jag meddela att det bara är så. Våld var alltså ett naturligt inslag och denna dag var det match i kompisens rum. Och då i hans säng.... Brottningen och våldet blev våldsammare och våldsammare och efter en riktigt bra kamp så gick sängen i 1000 bitar. Två grabbar tätt omslingrade och fastlåsta i sängbotten då kamratens mor äntrade rummet genom dörren. Den minen hon uppvisade innan hon vände och gick ut gick inte av för hackor. Det rådde ingen tvekan om att modern just i det ögonblicket fått information om att hennes välartade son troligen var homosexuell.... Efter skrattkrampsattacken i sängbotten så gick vi ut för att förklara. Vet ej om hon trodde oss....

Vidare ut i natten för party. Ena parten klädd i fina vita byxor och då självklart i jakten på den fräschaste damen. In i tunnelbanan och självklart för ball för att åka i trappan ned. Nej självklart så måste man åka på det svarta bandet ned... Resultatet kan ni nog gissa, men jag kan säga att det såg ut som om en av oss var klädd i vita byxor och då med en svart bajsblöja utanpå.....

Blåsningar i form av att man trodde sig ha fått ett fint paket på posten. Finnig och med fet hy gled man in på posten för att hämta ut sin spännande present. Omärkt paket varvid man käckt tillfrågar den vackra kassörskan om hon möjligtvis kan ana vad som fanns i paketet. Ett fånigt flin tillbaka, men inget svar. Va fan! Fick även betala för mitt paket. 200 spänn.... Ut i friska luften och snabbt som fan sprätta bort pappret. 14 år och ståendes helt öppet på torget med 150 kondomer i handen.....Allt sammans skickat av bästa vännen....

Upp i körkortsåldern och in till Stora Staden i den fina Saaben. Ett litet arrangemang med spolarvätskaranordningen och kvällen skulle bli perfekt. In på den trafikerade vägen, strax innan övergångsstället så startade man anordningen för att spola rent fönsterrutan. Dock var ju anordningen vriden varvid personerna på övergångsstället var de som blev rentvättade. Går inte att beskriva de blickar man fick från de gående. 2 sekunder innan träff så hade dom flesta upptäckt vad som var på gång. Att därefter omsätta förståelse till förflyttning går inte... Skrattkramp i bilen och snabbt som fan iväg från platsen....

Party på helgnätter för att sedan åka i väg och jobba extra som flyttgubbar. Tunga lyft och så trasiga i avgassystemet efter festnätterna.... Herregud. Det bara sved i rumpan när arbetspassen var över... Ahhh! Riktigt goda minnen, men kontentan får bli att man ska vara rädd om sina vänner....

Hoppas jag inte tråkat ut er med denna text för i mina ögon är det grymt roliga minnen...

Må gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Ola S

Närå.. inte tråkade du ut mig iaf :D

Det är inte utan att en del saker känns igen :)

Postat av: Magnus

Hej
Inte tråkade du ut mig heller. Härligt med gamla minnen.

Ha det gott

Mvh Magnus

2008-02-17 @ 13:20:57
URL: http://allsmaktigealma.blogg.se
Postat av: Anna

Alltid kul att hitta sina gamla vänner och återuppleva gamla minnen. Lite vemodigt är det ju också, antar du berättade om dina stora förmåner inom ditt yrke för din forne bästis i avseendet att skryta litegrann? =D (*syftar på tidigare inlägg med halt rymling*)

2008-02-18 @ 12:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback