DÅ VAR DET MÅÅÅÅNDAAAG!!!

Helgen är ju till för att vila upp sig, men det känns som det var typ 10 år sen man hann göra det sist. Helgerna har ofta ett späckat schema, men som självklart är självförvållat. Det man skall hinna, om man är ledig från jobbet, är ju det vanliga sociala engagemanget med släkt och vänner, fotbollscuper, träningar och sin egen idrott. Lägg därtill till den obligatoriska hundträningen så är tidsschemat fullbokat.... Trots detta så fick man förmånen att för första gången på länge följa utagningen till melodifestivalen. Har inte följt den på ett tag och jag kan väl säga att det ändrats lite från den tiden då man som grabb satt i soffan med mor och far....

Nu var plötsligt "Kebabrepubliken" med samt en kvinna som kunde 5-6 språk, men som fan inte kunde sjunga. Fick min välbehövliga vila fram till att någon som hette Carola gapade ut sitt budkskap och då hade tydligen alla sjungit klart.... Plötsligt var helgen slut och det var ånyo dags för jobb. Eftersom jag, inför dagpasset, går upp grymt tidigt enligt egen uppfattning, så hade jag lagt i ordning mina kläder lite fint i badrummet. Bara att åla sig upp på måndagsmorgonen, tvätta fram ansiktet, borsta tänderna och sedan klä på sig och gå....

Måndag morgon! Väckarklocken skrek ut sitt budskap och gjorde sig sedan omöjlig att fånga. Hal som en ål innan man får tag på den och kan stänga av det irriterande ljudet. Kallt! Vill inte gå upp, men vet att jag måste. Vrider mig och lägger mig åt andra hållet. Lovar att jag inte ska somna om, men vaknar 15 minuter senare av extraklockan. Thank God att jag hade den.... Järnet upp och ned till toan. Duschar och sätter på mig dom fina kallingarna, men upptäcker att halva pillevicken tittar ut genom ett sönderbitet hål.... Fan Bus! Kan inte valpjäveln låta kläderna vara.... Hämtar nya och dom verkar hela. Hoppar i dom och sätter mig på toasitsen för att följa upp med ett par långkalsonger. Iskall i röven och vid närmare kontroll så har även dom ett bithål. Denna gång dock i höjd med höger skinka.... Lånkalsongerna är även dom numera av fransig modell, men dom får duga.... Tung start på morgonen, men jag sätter på mig jackan och kastar mig ut för att stressrasta hundarna innan avfärd...

Hhurrr!!! Kallt ute! Drar upp dragkedjan på jackan för att värma mig, men den fastnar typ 3 cm upp. Sitter helt jävla stenhårt och går varken upp eller ned. Blir irriterad och våldsam, men det hjälper föga. Jacka sitter på trekvart och nu huttrar jag verkligen. Ser ut som om jag fått klä på mig själv för första gången... Nåja! Inget att göra åt. Jackan får sitta på sned... Hundarna far ut i mörkret och jag hör hur det smaskas och festas i skogen. Innan jag får upp den lilla lampan så är det försent och jag vill absolut inte veta vad hundarna hittat för gott....

Stressigt som f-n! In i bilen och full back iväg. Krasch!!! Denna gång hade jag glömt ta ut motorvärmarkabeln och vår vän GUD hade nu påmint mig om det den hårda vägen. Sladden och fästet numera historia. Slängde under bilen ungefär som burkarna gör på film när dom nygifta far i väg med bilen från kyrkan.....

Framme i tid på jobbet, men då återstod ju ändå ekipering och packetering av polisbil. Kändes som om jag fått en sträckning i magen när jag lyfte den stora väskan!!!! Äh! Var nog bara inbillning. En timme senare så försökte ryggen kompensera smärtan i magen varvid Husse numera såg riktigt ynklig ut. Kramp i magen och samma typ av smärta som ryggskott i ryggdelen. Kanon! Då hade vi inte ens börjat hundträningen.......

Gled fram på dressyrplatsen i ett försök att verka oberörd. Gick sådär! Bestämde mig för att låta gammelgeten få spåra lite i alla fall varvid ett flertal upptag och spår lades ut. Då var det dags! Geten var enormt laddad och jag talade om för honom att jag var rätt så sliten i ryggen. Tanken med detta var att han skulle ta det lite lugnt.

Efter 5 meters spårande så stod jag med spårlinan i handen. Eller rättare sagt: 12 meter lina i min hand, därefter luft och sedan 3 meter lina som hängde i Arek. Spårlinan hade gått av!!! Finns det ingen ände på eländet denna dag? Geten är ju som tur var rutinerad och fick köra alla dagens spår i så kallat frispårande....

Gav upp! Lämnade över Gammelgeten till en kille som vill bli hundförare. Han fick leka lite med Arek under dagen. Vad gjorde jag då? Jo! Det är ju hur lätt som helst att träna hund när man bara kan klaga på de andras metoder. Gick själv runt som en värsta besserwisser och mästrade dom andra under lydnad och skydd.

Måste säga att jag var grymt bra på detta!

Kolla även in lite bilder som jag lagt in nedan...

Må gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Madde

*ASG* Helt underbar dag, skrattar nästan så jag trillar av stolen!
Och fina bilder på fina hundar!

Postat av: Anna & Ally

Ibland är livet bra underbart... eller inte....

2008-02-19 @ 00:17:27
Postat av: Nini

*S*
Man ska inte skratta åt andras olycka....men jisses - jag trodde att JAG hade dåliga dagar?!?
=D

2008-02-19 @ 15:28:58
URL: http://badgirlnini.wordpress.com
Postat av: Peter

Varför stryker man inte måndagar ur kalendern bara???? Tänk vad mycket enklare livet vore då!!!!

2008-02-23 @ 13:40:32
URL: http://www.brukstorpets.se
Postat av: Marika

Hej!
Fick tips om er underbara blogg på forumet hundservern. Helt otroligt rolig läsning.
Vilken fruktansvärd dag ni haft.
Hoppas nästa måndag blir bättre.hihi
Kommer tillbaka flera gånger för att läsa om era bravader. Jättekul läsning och helt underbart skrivet!
Mvh
Marika
(hemsideadressen är sedan det fanns 3 schäfrar här hemma.)

2008-03-02 @ 08:23:29
URL: http://treschafrar.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback