VI REGNAR BORT...

Uppskattar det till att vi skulle haft ca 1.5 meter snö nu om regnet som fallit följt sin genetiska tidsplan och då format sitt flöde till att bli snö.... I miljömedvetna dagar som dessa så börjar man ju misströsta och tro att snön kommer att utebli, likaså solen, men ta mej f-n inte regnet. Varje dag är ju en ny dag. Husse kollar aldrig vädret för det är ju sällan det stämmer med vad yrkesgruppen som kallar sig metrologer uppger. Så när Husse vaknar ur sin Törnrosasömn efter nattlig vila så är jag alltid helt säker på att solen ska skratta mig i ansiktet och bjuda in mig till en härlig dag av lek o bus. Sista veckan känns det som om jag aldrig kommer att få uppleva fint väder igen och tyvärr innebär ju dassigt väder mindre aktiviteter från banditerna... Det har varit väldigt få hundjobb sista dagarna så i stället för att hjälpa, alternativt stjälpa, så har vi fått koncentrera oss på träning av våra gudomliga kroppar. Både Arek och jag verkar ha vissa delar av kroppen som ej är mottagliga för träning och när man då stirrar i spegeln på dessa ytor, och då i kombination av den likbleka hyn, ja då blir man f-n inte positivare......

Till skillnad från mina barn, sambo och arbetskamrater så dömer ju i alla fall inte Geten mig för mitt utseende. Det är väl därför vi "hänger" med varandra. Nu är det väl inte så att han uppskattar min närvaro eftersom han, så fort jag lägger mig intill honom, morrar och lämnar platsen med en suck. Han är väl snarare med Husse för att Husse brukar träna honom till att få göra roliga saker. Skit samma! Vi är ju i alla fall polare.....

Har ju fått många trevliga kommentarer om bloggandet och så även från min gode vän "The Legend". Han brukar ju uttala sig och har gjort så även nu. Han funderade själv på att börja blogga och jag måste säga att jag önskar honom varmt välkommen. Om "The Legend" började blogga om sitt liv och alla dess missöden - ja då skulle ni få många goda skratt. Det roliga med honom är att han är att anses som en högt uppsatt chef, social och trevlig i sina bästa stunder, men med en tävlingsanda som inte alltid är helt sund.... The Legend tävlar inom sport, bilkörning - ja typ allt. Tack vare sin fina tävlingsinstinkt så har han fått cykla till jobbet ett antal gånger i stället för att ta bilen, köpa ny sportutrustning efter att denna har krossats efter misslyckade insatser m.m m.m. "The Legend" har även en otrolig förmåga att råka ut för missöden under sina tjänsteresor så bara det kan vara värt att läsa om.

Sist men inte minst så är "The Legend" en utmärkt fotograf med egen hemsida. Han får själv välja om han vill lägga ut sin adress dit, men det är många fina foton att titta på. Det roliga i den kråksången, tycker jag, är att det är som att ha tjuren Ferdinand framför sig när man umgås med denna lirare. Ena stunden ett litet foto på en blomma. För att i nästa stund förlora i sport mot Husse, och då bli som när Ferdinand sätter sig på den lilla getingen.... He! He! He!

På sista lektimmen när vi farbröder brukar träffas och spela hockey, ha kul och bara umgås så visade han ånyo spår av dålig sportsmannaanda. När spelet gick lite emot så stapplade han ut till sargen, höjde sin nyinköpta klubba och gjorde flisved av den. Klubban kostade ca 300 spänn och var knappt använd....

Som sagt! Vi får hoppas han tar sig kraft att skriva ned om sitt miserabla liv. Hoppas även han nämner alla förluster han inkasserat mot Husse under årens lopp..... Bara att nämna om dessa kan nog generera skrivjobb i ett par veckor....

Vad gäller min gode hårboll Arek så har ju inte han haft så mycket att göra sista dagarna. Lite jobb och dåligt väder har gjort att han är lite extra uppe i varv på grund av sin energi. Så pass att han idag tog sig rollen som byggarbetare. Och då i en sådan firma som river ned gods - inte upp.... Under några dagar här så har arbetare befunnit sig i skogen och mätt upp, målat och satt ned pinnar efter alla sina beräkningar. I dag var dagen D för att sätta ned pinnarna i marken och Husse har sett hur dom har stått i regnet under hela dagen, pysslat och knåpat med blöta papper och fuktiga pinnar.

När Arek nu var på promenad så upptäckte ju han att det var färsk mänsklig vittring på pinnarna. Då Husse gick gömd under sin huva och då i skydd för all blöta, så ville den ludne imponera och visa sina kunskaper. Vad har Husse lärt honom under otaliga träningspass? - Jo att apportera in sådant som luktar människa. Såg inte att han hämtade dom två första pinnarna, men när han kom med den tredje så trodde jag han ville leka.... När han kom med den fjärde pinnen så såg jag att den var märkt med ett nummer och uppmärkt med lite andra siffror. Hängde av mig regnluvan och såg då vad min gode vän hade hittat på....

Där pinnarna tidigare suttit, i en rak och fin linje med jämna mellanrum, fanns nu bara kaos. Pinnar låg huller om buller, uppdragna och förflyttade. Och intill den femte pinnen stod nu Geten, frenetiskt tuggande och dragandes för att få loss även denna... Shit! Arek! NEJ!!!!

Som tur var så var alla pinnarna numrerade. Chansade på att dom hade varit i nummerordning och satte tillbaka dom så gott det bara gick. Hoppas inte någon ska bygga ett hus där bara för då finns det nog risk att dom får ett extrarum som ej var planerat.... Typiskt Arek! Har han tråkigt så hittar han på saker.....

Må nu gott!

Husse





Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha - BusArek slår till på nytt!!



En ny blogg med skojiga historier hade aldrig varit fel - Mer skratt i vardagen!!!

Postat av: Magnus

Japp jag ser fram emot att få läsa The Legends blogg.

Det är trist med regn. Hoppas det slutar så ni kan göra lite jobb.



Ha det gott

2008-12-12 @ 18:33:36
URL: http://fenjaochalma.blogg.se/
Postat av: Irene

Jadu de lovade snö här nere också men det lyser med sin frånvaro. Bilhelvetet frös fast i går på alla fronter, jag kom inte in i den så jag fick cykla...Med min tur så lär det väll bli snöstorm i morgon när vi har sista sökpasset. Trillade av vägen i början av i år när vi fick svart halka, jyxen och jag klarade oss men det var värre med bilen. Du får flytta ner till Malmö vi har en inbrottsvåg i mitt kvarter just nu. de knackar tydligen in balkongens nedre ruta och tar sig sen in, de kan gärna komma hem till mig för Taiga hade nog uppskattat lite kul på egen hand med dem. Men av någon konstig anledning så hoppar de över min lgh och tar mina grannars i stället.

Hade varit kul om The Legend hade velat delge sin hemsideadress och sen börjat blogga :)

/ Irene

2008-12-12 @ 20:22:24
Postat av: Erika

Vi ses på stora stockholm, där Arek får sitt ben och Biabädd och DU

Berömelse, vackra ord och aplåder, jag kommer att vara där!

ps Du skrämde slag på mig, först trodde jag Arek var Död,

av bilden och rubriken att dömma.

2008-12-12 @ 21:18:34
Postat av: Ola S

Ahh.. ordningsmakten på vandaliseringsturné?

Hittar man inget bus så får man busa själv? eller?



:D



trevlig helg

2008-12-12 @ 21:20:04
Postat av: Nettan

HAHAHA! Sitter med ett leende på läpparna och läser Areks senaste påhitt, kan nästan tro han är släkt med min påhittiga hårboll.. Och till The Legend börja gärna skriva du med..Trevlig helg!

2008-12-13 @ 09:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback