RÖRD TILL TÅRAR....

Som man och dessutom hundförare så förväntas man ju vara dominant, macho, allt i allo samt hörförare i svåra tider.Allt detta är naturligt och fungerar instinktivt och utan att mannen behöver fundera. För att vara lockande för det motsatta könet, alt. samma kön, så förnedrar han sig även i gymet fastän det är grymt tråkigt och troligen mer slitsamt än mödan värd....

När jag nu förnekas friheten att bestämma över mig själv,kan glömma sexuellt umgänge från min sambo samt får höra små kycklingljud från dom uppstudsiga barnen ja då måste jag börja fundera..... Den enkla anledningen till att jag önskade sluta blogga var att jag:

1 Mobbas på jobbet.
2 Ej tycker mig ha ådran att föra denna enhets talan.
3 Tycker mig ha fastnat i samma skrivtema.
4 Är på utbildning 90 procent av arbetstiden i stället för ATT FÅNGA TJYVAR!!!!

När jag sedan loggar in för att se om någon lämnat en avskedskommentar så håller datorn på att explodera av alla inlagda kommentarer. Skrattar till lite förvånat och börjar småläsa inläggen som skrivits.... Kände hur jag fick fukt i ögat och börjar tänka på att jag nog blivit gammal och sentimental. Upptäcker dock att förklaringen till tårarna är Tigerbalsamen som jag smörjt in dom slitna ljumskarna med och nu smetat av i tårkanalen... Shit vilken tur att jag inte blivit blödig, men framförallt att jag fått en ursäkt att förklara mig med inför barnen när jag nu sitter och småhulkar framför tangentbordet...

Shit vilka fina inlägg ni skrivit! Trodde för det första inte ens att så många läste om mitt och Areks bisarra liv.... Trodde ej heller att så många skulle bry sig om vi berättade om vår kamp i samhällets tjänst. Det här kanske kommer lite plötsligt, men... jag älskar Er!!! Skoja bara!!! Hi! Hi!.

Enligt min psykoligiska utvärdering på en av dom förbannade kurserna så är jag undvikande i min konfliktstil. Stämmer rätt bra faktiskt. Har troligen att göra med min dominerande sambo och dom psykotiska barnen, men det är faktiskt precis så jag är.... Eftersom mina chefer, osynliga vänner samt troligen även min sambo troligen ej bryr sig ett smack om jag virkar eller bloggar på min fritid, så känns det som att Ni är dom enda som är intresserade av våra dagliga äventyr.

Husse, i samråd med Arek, har därför beslutat sig för att kappvända ytterligare en gång. Husse och Arek fortsätter att berätta om vårt tragikomiska liv och då i form av bloggande. Jag kan inte lova att det blir underhållande eller gripande, men Ni ska få en dos av oss ändå....

Som avslutning vill jag tacka för dom fina inläggen, men nu glömmer vi dom och kör vidare i berättelsen om vårt liv....

Målet för år 2009 blir att Geten ska få bli Årets polishund. Delmålet att Husse får följa med på prisutdelningen...

Må gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Anonym beundrarinna

HALLELUJA!!!!! Undrens tid är ännu inte förbi! Åh vad jag blir glad att du har ändrat dig och bejakat din mjuka, blödiga sida istället.

1. Skicka Arek på alla som mobbar dig

2. Kanske har du inte ådran att föra talan för denna enhet men du har DEFINITIVT ådran att föra det skrivna ordet! Du skriver så sjukt underhållande att man inte längre behöver gå till gymmet för att träna magmusklerna. Det räcker med att läsa din blogg!

3. Det gör inget att du fastnat i samma skrivtema - det är det vi vill läsa om!!!!

4. Har du inte hört talas om mobilt bredband. Du kan väl sitta på utbildningen och blogga samtidigt? Dom utb. du tidigare har skrivit om har varit väldigt läsvärda...



Nu är det banne mig så jag t.o.m tror att jultomten kommer att dyka upp även hos dig i jul! Tack för att du fortsätter med din blogg!!!!!

2008-12-08 @ 20:50:13
Postat av: sassi

HURRA!!! :) Vad skoj att du vill fortsätta.

Postat av: Danne

Underbart!!!! Tack för kappvändningen.

Nu blev jag glad igen.



Skriv så tangentbordet glöder!



D

2008-12-08 @ 21:04:19
Postat av: Brandkvinnan

Tack! Julen (framtiden) är räddad :o)

2008-12-08 @ 21:12:52
URL: http://brandkvinnan.blogg.se/
Postat av: Stefan G

Roligt att läsa att du bestämt dig för en fortsättning

2008-12-08 @ 21:17:10
Postat av: Lina

Tack för kappvändningen, det var en bra julklapp!

2008-12-08 @ 21:30:36
Postat av: Tina

Säkert många runt om i landet som gläds åt att få fortsätta att läsa om dig och Arek´s äventyr..

Sen håller vi tummar för att Arek blir Årets Polishund 2009, och förhoppningsvis får väl husse följa med då?

En blogg som man kollar varje dag mao och är glad att den inte försvinner

2008-12-08 @ 22:02:09
Postat av: Daniel

YES!



Tack så mycket, jag blev faktiskt uppriktigt bedrövad utav beskedet att sluta! Har precis torkat svetten ur pannan efter mitt spasmatiska vågkörarpass på mitt hotellrum i norge (tanten som stod och kollade på mig igenom sitt fönster på andra sidan gatan ringde nog dina norska kollegor) och måste bara säga att ditt senaste beslut blev fruktansvärt uppskattat av både mig och min sambo! Och förståss våra hundar som varit överlyckliga men samtidigt ngt fundersamma över varför deras husse ökat träningsmängden med 200% sedan han snubblade över denna blogg.



Dessutom har du givit mig hoppet åter ifråga om bruk av skattepengar med dina rapporter om knark-sniffande och bus-tagande.



Återigen tack, du värmer många frusna svenssonstugor i vårat avlånga land!

2008-12-08 @ 22:11:02
Postat av: dsf

Underbart! då kan man njuta vilda historier ur

ett sjukt perspektiv igen då!

2008-12-08 @ 22:11:11
Postat av: Bus

Hallelulja vi är bönhörda.

2008-12-08 @ 22:42:39
Postat av: Angelina

Jippiii!

Lyckan är fullständig... loggade in på din blogg och förväntades att se Arek:s snygga uppsyn.

Men som de säger i reklamen "plötsligt händer det"!!

Du har ändrat dig!!!

Jag älskar dig oxå (missade raden där du skrev att du bara skojade)!!

Julen är räddad, jag kommer inte få några klappar och behöver det inte heller efter att ha fått din blogg åter.

Ok nu ska jag sluta mitt euforiska inlägg innan någon av dina kollegor kommer hit med ett åläggande att jag måste hålla mig minst 1 km ifrån dig och din familj. ;o)



Tack för att du ändrat dig!

God jul i förskott

Mvh

Angelina

2008-12-08 @ 22:53:07
URL: http://kiras.doggyblogg.se/
Postat av: fia

Tack och lov!



Jag har följt din blogg länge nu och varje gång jag läser den så ökar min längtan till jag är där du är nu! Jag blir bara mer övertygad om att mitt rätta kall är att bli hundförare. =)



Jag blev lite fundersam när jag läste inlägget om praon... Jag skulle också vilja praoa som hundförare! Hur gick han tillväga för att få följa med dig? Jag går första terminen på polishögskolan nu och har min första SAO i februari...

2008-12-08 @ 22:59:40
URL: http://fiadahlin.blogg.se/
Postat av: Veronica, Gaija och Zena

Jahaja... Här vänder man ryggen åt din blogg ett par dagar och vad göööör du? Du HOTAR oss med att sluta med bloggen! Håller med alla andra. Du fortsätter. Och om nu någon mobbar dig på jobbet så be dom göra egna bloggar så får vi se vem som vinner i flest blogginlägg och ännu bättre... Kommentarer! Och så kan du hälsa mobbarna att vi som kommnterar i din blogg inte gillar mobbare... Så det så!



Höll på att sätta julmusten i vrångstrupen när jag såg ditt inlägg om att du tänkt sluta. Dessutom så skriver du så roligt. ;O) Jag har tre bloggar ajg hållerigång och jag har aboslut inte lika många läsare på mina sidor. I och för sig så har jag ju en klagoblogg och det är bara för att jag ska få ut min frustration. Så där vill nog ingen med normal mentalitet läsa...



Men det du skriver är ju ren avkoppling! =O)



Go on old man! =O)

2008-12-08 @ 23:11:17
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/
Postat av: Anna

Givetvis fixar ni Årets Polishund nästa år, förhoppningsvis ser de där osynliga cheferna det här och placerar er i hetluften hela 2009. =)

2008-12-08 @ 23:52:30
Postat av: Fia

Härligt hussen och Arek!! Nu är julen räddad...Iaf bloggjulen..

2008-12-09 @ 00:21:26
Postat av: Minna

Tjoho !! Underbart !! Helt rätt beslut att komma tillbax !!

2008-12-09 @ 01:07:19
Postat av: Jenny

Jag menar det.. Inte kan du sluta, hade du gjort det hade jag sett till att du blivit än mer mobbad på jobbet och att vi på radion bara skickat dig på jobb i de norra delarna, oavsett vilket område du har.. :P

Det här är ju den blogg jag skrattar mest åt, hänvisar mest folk att läsa etc etc.

Keep up the good work!!

2008-12-09 @ 01:18:58
URL: http://veela73.blogg.se/
Postat av: Sanna

SEGER!!!!!



Klart jag vill läsa om er! Det är sådana här saker som håller hoppet uppe när man kämpar och försöker ta sig in på utbildningen och det mesta går i motvind!

Postat av: Bino

Välkommen "tillbaka" ;)

2008-12-09 @ 06:25:44
URL: http://web.telia.com/~u52804581/
Postat av: Carro

Såja, dutti pojke... äntligen någon som tar sitt förnuft till fånga. :)

Vi läsare behöver våra skratt och det där med att det fattas en ådra är ju kvalificerat skitsnack och mobberiet.... tja dina kollegor skulle säkert hitta något annat att retas över om de inte hade din blogg. ;)

2008-12-09 @ 07:23:20
URL: http://carrofunderar.wordpress.com/
Postat av: The Legend

Så ja. Det var väl inte så svårt?

2008-12-09 @ 08:16:01
Postat av: Linda & Lallo

Duktig pojke !!!!



Belöning för insikten: pinne till Arek en klapp på huvudet på husse ..... s



/Den tokiga blondinen med den galna mallen

2008-12-09 @ 09:04:15
URL: http://www.lallo.webb.se
Postat av: Mattias

Tack för att NI har tagit era förnuft tillfånga och återvänt till bloggandet. Man sitter och småskrattar när man läser bloggen.

2008-12-09 @ 09:11:04
Postat av: Anita

lättnadens suck ...MKT klokt beslut! :-)

2008-12-09 @ 09:24:15
URL: http://www.pressan.se
Postat av: Nettan

HÄRLIGT! Att du fortsätter blogga!!! Känns skönt att få läsa mer av dina och Areks berättelser! Och att få sig ett gott skratt då o då! Keep on!

2008-12-09 @ 10:20:15
Postat av: Jenny

Fasen här har man varit sjuk och inte läst din blogg på ett par dagar och när man sen ska uppdatera sig får man en smärre chock... Tur att du tog ditt förnuft till fånga, sluta blogga?? - Vad är det för påhitt? Vad skulle vi allihop göra på arbetstid om man inte kunde läsa din blogg? Inga fler såna tankar OK!!!!

2008-12-09 @ 10:44:48
Postat av: Jenny

TACK !!!!!!!!!!!!!!!

Det finns en Gud! Jag visste det.

1000 tennisbollar till AREK!

2008-12-09 @ 11:30:26
Postat av: Anonym

Åh vad skönt, ordningen återställd! =D

2008-12-09 @ 11:46:07
URL: http://www.ullisweb.se
Postat av: Johanna

Ja!

Har hittat hit ganska nyss och blev grymt besviken då du skulle sluta skriva..

Så bra att du har kommit på bättre tankar!

2008-12-09 @ 12:04:44
URL: http://tellen.wordpress.com/
Postat av: -Milou-

Härligt Husse! Nu blev jag glad!



Husse och Arek är humörpiller, verkligen. Att komma hit och läsa om era äventyr är höjdpunkten på bloggrundan!



2008-12-09 @ 15:30:24
URL: http://lappliisa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Yiiiiipppppiiiii!!! Fan vad glad jag blir! Vad skulle vi göra utan din härliga blogg....livet utan den skulle kännas mörkt och ganska tråkigt.... så alla möjligheter till ett gott skratt välkomnas! Goda skratt får man verkligen av era härliga äventyr.

Tack!

2008-12-09 @ 18:25:03
Postat av: Magnus

Ja jag tänkte väl det att du skulle komma tillbaka.



Inte visste jag att din fru bestämde hemma? Hmm det ska jag fråga nästa gång jag ser henne.



Ha det gott och fortsätt nu så ska du se att Gammelgeten blir åretspolishund. Då ska jag komma och bevista händelsen.



Ha det gott



MVh Magnus, Alma och Fenja

2008-12-09 @ 18:28:08
URL: http://fenjaochalma.blogg.se/
Postat av: Sosso, Ludde & Bonzo

ÅÅH vad skönt... framtiden e räddad!!

AREK-ÅRETS POLISHUND 2009 --> JAVISST! =)

2008-12-09 @ 22:11:38
URL: http://sossoludde.dinstudio.se
Postat av: Birre

Nu blev jag glad igen! :)

2008-12-09 @ 23:14:23
Postat av: Ola S

Kul att du bestämde dig för att vi som inte får ta del av era hjältedåd ändå får valuta för skattepengarna i form av underhållning!!!



Ni är grymma (trots boendet i fjollträsk)

2008-12-09 @ 23:59:51
Postat av: Moa

Oj oj! Här har man nästan deppat ihop totalt i tron om att det inte kommer komma några nya inlägg på den enda bloggen jag följt, så gör man en liten avstickare in på sidan för att läsa gamla inlägg och vad hittar man!? :) Uppenbarligen är vi många som du gjort lyckliga igen genom att visa att du är man nog att ändra dig! :)



Jag håller tummarna för Arek och Husse i polishunds-SM!



Ta hand om er där ute!

2008-12-10 @ 00:24:59
Postat av: Johanna, Millie & Muhze

Kul kul kul att du fortsätter skriva!

2008-12-10 @ 01:21:04
URL: http://madaboutdogs.blogg.se/
Postat av: The Mu mother

Sådär jag! Visste väl du skulle ta ditt lilla förnuft till fånga! Hoppar upp en meter i luften o slår ihop klackarna...

Det här ingår ju bara i din lilla 40-års kris vet du väl...!? Vi vet det. Såh! You are back on track! Puh!

2008-12-10 @ 21:51:25
URL: http://mandastankar.blogg.se/
Postat av: Vinterkärringen

Ett enda ord räcker egentligen, BRA, kör på i samma stil och så får vi läsbloggare chans se dig på Hund-2009(stora Stockholm) nästa år när Arek tar mot priset för bästa Polis Hund!

2008-12-12 @ 10:16:46
Postat av: Stora Stadens åklagarkammare

Beslut om åtalsunderlåtelse



Chefsåklagaren i Stora Staden meddelar härmed beslut om åtalsunderlåtelse enligt 20 kap 7§ rättegångsbalken.



Åtal icke väckt mot: Areks husse



Uppgifter om det inträffade:

Areks husse misstänks för att 2008-12-06 hotat med att omedelbart upphöra med uppdateringar av hans så kallade ”blog” vid namn ”POLISHUNDEN AREK” och således gjort sig skyldig till olaga hot genom att på detta sätt framkalla allvarlig fruktan för att man inte längre skulle kunna följa Areks och Areks husses eskapader.



Det undersökta brottet och lagrum:

Olaga hot

Brottsbalken, 4 kap. 5§.



Målsägande:

Allmänt åtal



Motivering:

Areks husse har via sin ”blog” meddelatt att han har uttfört en så kallad ”kappvändning” och ämnar att fortsätta uppdatteringen av densamma. Även fast brott kan styrkas anses hastigheten denna ”kappvändning” utfördes i att vara av sådan förmildrande grad att åtal inte bör förekomma.



F Antasi

Chefsåklagare

Stora Stadens åklagarkammare

2008-12-12 @ 10:59:39
URL: http://www.aklagare.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback