HÖGT BLODTRYCK!!!!

Helgen har varit fri från hjältedåd på betald arbetstid, men i stället innehållit hjältedåd på annat sätt. Helgen har gått i idrottens tecken och självklart då med många mål från Husses klubba. Till en början var Husse placerad på sidan av planen och då som coach i den ädla sporten fotboll. Eftersom Husses adepter hade svårt att förstå de direktiv som skulle leda fram till vinst och då följdaktligen en vacker pokal, så slutade även denna cup i moll....

Efter intag av mat så var Husse att anses som nöjd igen. Detta eftersom i alla fall träningspåren som var utlagda till Arek i pauserna gick bra. Som avslutning på helgen så intog Husse skridskoarenan för att om möjligt visa god inställning, bra klubbteknik, ett antal vackra mål samt även ett par passningar till dom andra för att trygga lagmoralen. Kvällen blev alldeles underbar ur denna synvinkel. Husses kropp lämnade en sjö av svett efter sig vilket torde innebära att målet om det hårda jobbet var infriat. Då återstod målskyttet och dom målgivande passningarna för att säkra Husses självkänsla. När slutsignalen löd så hade Husses lag vunnit rejält och Husse själv hade petat in 5 mål och gjort likamånga målpass.

Nu var man uppvärmd och väl förberedd på vad veckan skulle kunna bjuda på. Det som var planerat skulle ske direkt på måndagsförmiddagen och då även detta med tema is. Lillgrabbens klass hade skridskoåkning på schemat och Husse var inbjuden att delta. Då i form av vuxenmedverkan och inte stjärna i tvåmålsspelet... Jag lovade att vara vuxen, men visste självklart att detta skulle brytas så fort jag fick på mig skridskorna och kontroll över pucken. Inte f-n ska några 11 åringar tro att dom kan dribbla av Hundenhetens stora stjärna....

Lillgrabben hade samma attityd! Han lät meddela att han skulle dominera trots att han bara åkt skridskor en gång i år.... Lill Husse drog på sig lämpliga skydd och så for han väl ut på isen. Och som han åkte.... Lill Husse visade sig vara rätt talangfull och  minst lika divig som sin far... Äpplet faller inte långt från trädet sägs det!!!!

När Husse fått ett antal småglin att börja grina för att dom inte kunde ta pucken så fick man väl skärpa sig lite. Låtsades tappa pucken och lät dom pippliga små glinen låna den ett par sekunder. Kickade sedan undan deras skridskor så att dom fick träna lite balett i stället för att hantera Husses puck.....

Efter att fröken visat ut Husse så bytte jag och Lill Husse om. Eftersom han var så blöt så skulle vi åka hem och byta om innan han åter skulle förpassas till institutionen som kallas skola. När vi glada i hågen gled ut från arenan och fram mot den fina vita Volvon så höjdes dock blodtrycket kraftigt... På Husses vindruta satt den rektangulära vita inplastade lappen och flinade mig rakt upp i ansiktet. What the fuck! - En böteslapp!!! Hade ju satt p-brickan och vi hade ju inte ens varit borta en timme.... Kände hur jag kokade upp och när vi kom närmare så satt fienden kvar i sin bil strax intill.

Lill Husse bad Husse skärpa sig och inte gå bärsärk. Lovade honom att snäppa upp mig, men gav ändå p-nissen ett tummen upp när jag passerade förbi. Blängde ilskt och var väl mest arg på mig själv att jag kommit försent. Upptäckte då på böteslappen att jag ej kommit försent utan gjort mig skyldig till följande allvarliga brott:

P-brickan var ej inställd på hel/halvtimme utan mitt emellan dessa markeringar........

Då gick säkringarna! Lill Husse flydde in i bilen och Husse löpte argsint mot p-nissen. P-nissen förklarade att man måste ställa in pilen på p-brickan på hel eller halvtimme. Har man inte gjort det så har man gjort fel och då får man böter.... Bet mig i tungan för att inte hota upp det lilla aset. Kände hur jag fick superkrafter och impulser att välta hans bepansrade bil. Ångrade mig ännu en gång då jag kom på att jag värderar mitt jobb högre än att kasta saker....

Fick ändå ur mig att han inte var snäll så här i jultider och att han nog kunde anses va en jävla idiot.....

P-nissen talade om att om jag kom tillbaka så skulle han riva boten och så skulle allt vara glömt. Husses blodtryck var dock inte i balans och Husse blev 5 år. Husse vägrade få boten avskriven på grund av att han ej önskade fjäska för fienden. Husse talade ånyo om för p-nissen att denne var en idiot. Därefter kastade Husse in sin bot i bilen och for i bredsladd därifrån. (Riktigt snygg sladd om jag får säga det själv).

Positivt: Husse fick motion och utlopp för sin ilska. (hockey i kombination med möte med p-nisse)
Negativt: Husse 5 år kunde inte svälja sin stolthet och få boten avskriven. I stället blev Husse flera hundralappar fattigare.

Life sucks!!!!

Men i natt jobbar vi igen. Då kommer allt vända sig till det positiva. Då ska vi ånyo axla hjälterollen och förhoppningsvis då på södra sidan om den Stora Staden.

Må gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Ola S

Tack för kvällens ASGARV!!!!



2008-12-15 @ 20:09:07
Postat av: Anna

Lapplisorna, vi älskar dem alla.. ;)

2008-12-15 @ 22:25:32
Postat av: Peter

Nu vill inte jag vara sådan men...........bör inte en POLIS veta att det inte heter böter när man parkerat fel???? På tomtmark heter det Kontrollavgift och på kommunal mark heter det Parkeringsanmärkning och den sätts av kommunala P-vakter eller POLIS.......hmhmmhhmmhmmm du kanske missade den lektionen på PHS......ASG.

Postat av: Jenny

Husse - barnsligt barnsligt, tänk vad mycket gottigt fikabröd du kunde fått för slantarna som boten kostade.... Eller en fiiiiiiiiin julklapp till Mattis!

Tycker för övrigt att The Ledgend börjar bli lite väl kaxig, vi får nog bowla ihop snart så han får bekänna färg.... Å det där om bloggandet för hans del......? Man ska ju blogga som sånt som är aktuellt i livet- kan man få läsare till en blogg om att "bli gammal"? Kan man inte det tycker jag vi överlåter bloggandet till dig my friend.

2008-12-16 @ 13:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback