DEN PATETISKE....

Alla som känner Husse vet att han är en mycket impulsiv och känslosam människa. Instruktörer och bedömare brukar ge betyget 10, alltså högsta betyg, för initiativ. Därefter brukar man följa upp med betyget för omdöme och detta brukar tyvärr sluta på 0.... Detta har gjort att Husse hamnat i diverse trubbel, haft ett antal brutna ben i kroppen samt tagit allt för förhastade beslut i svåra frågor... I kategorin händelser så är ju den ludne den som brukar rädda mig med sin aggressivitet och vad gäller de brutna benen i kroppen så läker ju dessa efter ett tag. Vid ett besök på akuten på grund av att vänster axel nu satt på höger sida, så ämnade man ge Husse droger. Man varnade för att Husse kunde bli fräck i munnen av den ansenliga mängden droger, men man varnade också för en viss risk för biverkning....

Den cocktailshakade Husse tog ej notis om varningarna utan blev så där lagom käck när han rullades in mot röntgen. Den luttrade sjuksköterskan fick veta hur LÄÄÄÄÄCKER hon var, men rörde inte en min trots att Husse var vardagsfräsch i pungskydd och svettiga kläder.... Luttrad som hon var så skickade hon över en spypåse till Husse i stället. Husse försökte ragga vidare, men avbröts abrubt av att något lämnade magsäcken i 200 km och vandrade uppåt längs med strupen. Försöket att avbryta formel ett loppet med maginnehåll slutade endast med en hulkning. Därefter en kaskad av godsaker som nu rann ned för mungipan och vidare ned längs med kläderna.... Till och med den tårögde Husse förstod nu att lägga av med att försöka få ragg på akutens egen höna. Fick i stället känna förudmjukelsens härliga känsla under ett antal minuter..... Shit va läcker man é.....

Vad gäller de förhastade besluten så har jag väl slutat med fotbollen ett antal gånger, blivit avsatt som tränare på grund av osportsligt uppträdande, men strax därfter har Husses egen styrelse ( mig själv, mig själv och mig själv) återinsatt den allsmäktige i verksamheten igen... Vad gäller bloggandet så följer det ju samma mönster tyvärr.... Ett förhastat beslut om att nu jävlar får det vara nog.... Därefter ett par snälla ord och så sitter Husse klistrad framför tangenterna igen.... Fuck va ja är patetisk....

Känns dock härligt att va tillbaka efter min långa frånvaro från bloggvärlden. Vill tacka än en gång för alla härliga kommentarer. Visste inte det var så många som följde skiten, men det känns riktigt bra att veta att Ni faktisk är intresserade av hur det går för Geten.

Han, den ludne, är ju riktigt het just nu. Som en vildhäst far han runt och då pigg som en lärka. I går och i dag har vi spårat hårda spår i tätort. Husse är ju smått psykotisk så fort det går lite dåligt. Förra veckan spårade han ju skitdåligt - typ ett spår - och då föll hela världen ihop. Tänkte att allt nu var slut! Arek kan inte spåra längre..... I går och i dag så har han i istället spårat gudomligt i grymt svåra och störningstäta områden. Plötsligt så är han Kung igen.... Hur knepig är en hundförare? Man kan ha 100 lyckade spår, men så fort det blir en miss så faller världen ihop.... I dag jobbar vi kväll igen och nu djävlar ska någon få träffa Arek efter ett lyckat spår eller sök. Känner mig grymt laddad och hoppas på att hårbollen känner likadant....

Som uppladdning kollade vi in hunddressören "Cesar" på TV i går. Han höll på med lite "schhsss-ljud" och petade hundstackarna lite i sidan när dom var olydiga. Arek fick bli den lilla provrörsråttan för att kolla hunddressörens kunskaper. Så fort Arek gjorde minsta felbeteende på promenaden idag så fick han ett halvt karatefinger i sidan. Detta samtidigt som jag utstötte "schssss-ljudet". Geten verkade smått konfunderad över beteendet, men han höll sin position och rang i alla fall...

He! He! Geten ska aldrig veta vad som händer. Husse é grym... He! He!

Nu ska Husse lägga sig i ett varmt bad, läsa tidningen och köra mental träning där team Arek och Husse ingår i det vinnande laget. Därefter drar vi till jobbet och omsätter drömmandet till verklighet.

Må nu gott och än en gång!
- Tack för allt stöd i skrivandet!


Kommentarer
Postat av: Bus

Patetisk?

Nja snarare manlig, men fan så rolig.

2008-12-09 @ 13:23:12
Postat av: Peter

Härligt att du är tillbaka.............vad vore livet utan kaffe, er blogg efter en dags sömn efter en natt där man slitit hårt i sitt anletes svett.

Postat av: Anita

...varma bad o läsa tidning är väl oxå en i raden av dina omvända beslut?? flin ...vart placerade du jamaren denna gången innan du sjönk ner i det sköna vattnet?? ;-))

2008-12-09 @ 14:56:34
URL: http://www.pressan.se
Postat av: Anonym

tur att jag gick in och kollade bloggen, fast jag sett att den skulle läggas ned. Nu finns goda chanser till skratt framöver...

2008-12-09 @ 20:19:58
Postat av: En kollega på södra sidan av den stora staden

Eftersom jag nu blivit inkommenderad till krim och inte får vara ute och skrämma bus som Arek sedan kan spåra så måste jag ju ha något skoj för mig på dagarna. Är därför MYCKET tacksam att Husse fortsätter sitt bloggande!

2008-12-09 @ 20:56:06
Postat av: Ola S

Skönt att du också är patetisk, så jag slipper vara ensam om det inom oss av han-kön ;).



Lycka till med busfångandet

2008-12-10 @ 00:03:47
Postat av: Moa

Äh, jag är så glad över att ni är tillbaka att jag så här på kvällskvisten skulle kunna dra iväg och hitta på ngt bus och springa som en gasell från platsen bara för att ni skulle få bli lika glada som jag är! :) Funderade över om det vore bra att ta på sig en ärm som Arek kan bita i som belöning!



Men vid närmare eftertanke har jag kommit fram till att jag borde stanna hemma, framförallt av två anledningar:

- att bli gripen av Husse och Arek (eller någon annan) förstör mina framtidsplaner,

- att det troligtvis finns andra som gör Husse och Arek glada genom denna typ av aktivitet!

2008-12-10 @ 00:37:53
Postat av: U

HURRA!!!! Du e tillbaks!!!!!!!

2008-12-10 @ 10:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback