ATT GÅ BÄRSÄRK...

Vilken start på dagen!!!! Planerarn ringde och erbjöd 10 timmar övertid. 10 timmar gnet! - Kan det bli bättre? Dels fina pengar, men inte minst en chans till jobba förutom de lagstadgade passen. Ännu en chans till hjältedåd och räddningsinsatser om än på dagtid.... Strax efter ringer verkstadskillen från 4 hjulingsfirman. Nymeckad och klar att hämtas lät han meddela. Priset var klart rimliga 400 buck!!! Tog ett tag innan jag förstod hans slang, men när det framgick till hjärna att allt trasigt bara kostade 400 kronor - ja då vart ju dagen ännu bättre.....

Gjorde klart för att hämta 4-hjulingen genom att hämta lite skyddskläder samt hjälm. Lillgrabben ville följa med och det va inte svårt att lista ut varför. Självklart ville den omyndige köra även han.... Drog på mig strumpor, stoppade i foten i skon och kände att det där jälva barret från granen gjorde lite ont genom strumpan. Tryckte till foten lite extra i skon för att få bort barret, men det blev precis tvärtom....

F-n!!! Ont något så förb----at!!! Slet av mig skon och ut föll något med ben. Shit!!! En banansspindel, alternativt svarta änkan, alternativt skorpion.... Dödstankarna slog i huvudet och hjärtat bultade för fullt. Troligast var väl att denna giftiga varelse kommit med bananbåten. Varför i helv-te köpte jag bananer i affären? Jag tycker ju inte ens om bananer. Troligen av snålhet och nu slår det tillbaka... Börjar känna mig dåsig! Ropar till sambon samtidigt som jag haltar in mot köket. Haltar tillbaka igen för att se vilken typ av lämpligt motgift jag skall be om när dom kör in mig till akuten... Men va f-n! Det där är ju ingen giftspindel. Det är ju en geting som ligger där och kravlar intill skon...

Hur i tusan kan ett getingbett göra så förbannat ont? Går plötsligt bärsärk med skon. Pulveriserar det lilla aset som har framkallat denna smärta. Uppskattar det till ca 25 slag med skon och vid kontroll så finns absolut inget kvar av getingen... Då börjar tvångstankarna igen....

Är jag allergisk? Troligen! Börjar känna hur det stramar i bröstet och hur andnöden slår till. Ska jag hinna till sjukhuset? Visst är det bara adrenalin som är motgift va? Snäpper upp mig igen och i stället för att lipa en tår så ropar jag på grabben så att vi kan åka iväg och hämta 4-hjulingen. Under resan dit så vaknar ånyo hypokondrikern till liv. Foten är ju alldeles kall! Amputera! Brukar det bli så efter getingbett? Under hela resan hem så letar jag efter lämpliga ställen att krascha 4-hjulingen när, inte om, allergichocken slår till. Puhhh! Äntligen hemma igen...

Två timmar senare så är den enda effekten av sticket en molande smärta och svullen fot. Ingen andnöd, ingen akuttransport till sjukan... Precis som vanligt! Precis som förra gången jag blev stucken - och gången innan det. Jag är inte allergisk. Varför kan inte psykhusse fatta det och uppföra sig som en vuxen när lilla getingen slår till?

Shit va jag är vek!

Husse


Kommentarer
Postat av: Madde

uuuurk för getingar! har viss fobi mot dessa djur dels då jag är allergisk och dels för att jag har 2 galna schäfrar som jagar dessa hemska flygfän varav en saknar motorik!



Såg din kaffemugg.... Sambon snubbla in på FBK shoppen i karlstad gissa utfallet :-S

Postat av: Ola S

:D

Härligt!!!!



Ha en bra kväll

2008-08-09 @ 21:23:07
Postat av: Peter

Hur gick det med hjältedåden och räddningsinsatserna då?????????????



25 slag???? Har du inte hört talas om det där med "inte" mer våld än nöden kräver??? Eller "ej uppenbart oförsvarligt våld"???? Du kanske var sjuk på de lektionerna...... Hoppas inte du är lika okontrollerbar mot buset som ni fångar!!! :o)

2008-08-10 @ 06:10:42
URL: http://www.brukstorpets.se
Postat av: Magnus o Alma

Löjligt, "stora" starka polisen som ska rädd oskyldiga är bang för en geting och slår ihjäl den som om det vore en stor boaorm. Löjligt ;)



Ha det gott och tack för senast

2008-08-10 @ 19:10:27
URL: http://allsmaktigealma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback