JAG ÄR EN USEL HUNDFÖRARE...

Vill alltid vinna. Vill alltid vara bäst! Tycker själv att jag är rätt bra på mitt jobb och brukar ju framhäva det i denna blogg. Även om inte jag gör det bra, så har ju Gammelgeten räddat mig och på så sätt dragit med mig i det positiva. Nu har jag dock nått botten.....

Kontroll av två personer som man trodde gjorde inbrott. Då jag nästan var framme så lät man meddela att de misstänkta tjuvarna lämnade i bil och då åt det håll som vi kom från. Såg ljussiluetten och gjorde mig klar. Av med bilbältet och på så sätt löpklar om något oväntat skulle ske. Bilen rundade hörnet, på med blåljuset samt helljuset rakt in i bilen. Allt perfekt och bilen verkade stanna till....

På en sekund så vänder händelseförloppet! Två muskelberg flyr bilen varvid apjärnan kopplar in hos hundföraren. Ut ur bilen på en sekund och börjar löpa efter banditerna. Avståndet ca 50 meter så detta kommer jag att vinna.... Kommer i flykten på att jag är hundförare, men nu inte har någon hund med mig. Geten sitter kvar i bilen som ett fån.... Fan! Hur kan jag glömma hundjäveln.....

Då kroppen vänder åter för att hämta geten så ser jag att banditernas bil körs av osynliga mannen. I full fart dånar banditbilen in i min fina polisbil. Shit vilken smäll! Geten galen därbak och då jag öppnar buren så flyger han ut och drar iväg. Jag kutar efter och försöker få åtmindstonde lite koll på geten, men det går sååååådäääääär. Geten springer först i fel riktning och jag sprintar efter och skriker som en liten tjej (gällt skrikande) för att få ordning på hunden. Geten har slagit dövörat till, men vänder åter och far ut bland tomter, berg och bostadsområden. Efter ca 200 meters löpning har jag fått ordning på geten,  men vad har nybörjaren glömt då? - Jo! Spårlinan ligger kvar i bilen.... F-n igen! Hur lätt är det att frispåra ett flyktspår.

Vi gjorde ett försök i alla fall, men det gick åt heeeeelveete! Geten for hela tiden i väg för att slakta banditer. Jag kom på efterkälken och ville inte att geten ensam skulle anordna en slaktplats. Därför fick jag ju stanna honom hela tiden vilket gjorde att hans spårrytm hela tiden förstördes. Kunde inte låta honom fara i väg för då hade jag aldrig hittat banditernas likdelar. Stor risk även för att geten skulle skadas då terrängen var vidrig. Här fanns höga berg, stora stup och andra faror. Vid ett tillfälle var geten på väg över en bergskant som var brant som Himalayas bergskammar. Efter en bra spurt så kom vi ned mot centrumområdena och där var morgonrusningen i gång.

Geten drog in i bostadsområdet med god fart och tillsammans såg vi hur en mörk skugga försvann bakom ett hörn. Geten efter och då såg jag att det var en kvinna som verkade vara på väg till jobbet. Försökte få henne att stå still för att ej försvåra spårningen, men kärringen bara fortsatte gå. Vände sig om några gånger och tittade på mannen i uniform som försökte hålla tillbaka sin varg samtidigt som han skrek som besatt.... När jag äntligen fick stopp på kärringen så visade det sig att hon hade Ipod (musikapparat) och trott att jag skrek på hunden. Tror ni kärringen stod kvar sen ändå? Näe! Vissa vill man bara...... (vill inte säga vad jag kände i min frustration)

Ni förstår säkert hur denna story slutade. Självklart fick jag tapp.....

Summa sumarum av alla klantigheter:
Spring inte efter själv om du har hund.
Glöm inte hunden.
Glöm inte spårlinan när du ändå hämtar din hund.
Glöm inte bilnycklarna i bilen.....

Kamraterna på jobbet säger att jag måste bjuda på tårta eftersom jag gjort så mycket klantigheter... Är beredd att hålla med!

Kurre då! Jo han har ju upptäckt tjusningen med jobbet. Först påkörd i sin fina polisbil. Sedan ut och skälla lite på folk i omgivningen. Därefter gå på promenad, anträffa ett livsfarligt sopkärl och då anfalla detta.....Han har även, den hårda vägen, lärt sig hur genomskinliga fönster ser ut.....

I går var vi och träffade Kurres gamla familj. Dom är grymt trevliga, berättade om Kurres ADHD och att han blivit ormbiten. Det förklarar dom två huggtänderna på nosen.... Nyfikenheten har sitt pris.....

I dag ska vi träna igen. Eftersom snön dykt upp så blir det lite välbehövlig lydnadsträning.

Må gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Ola S

Äsch. Dina "misslyckanden" blir ju rolig läsning :D
De få tillfällena ni klantar till det är inget du ska deppa över, det gör inte jag.

Men bra att det gick väl med djuren i bilen!

ha de gött

2008-04-09 @ 10:58:31
Postat av: Syster

Du är fan inte klok....skratt. Hur kan så mycket hända en enda person...

2008-04-09 @ 14:41:34
Postat av: Bus

Skrattar så jag gråter.

Tänk att få vara en fluga på väggen :D

2008-04-09 @ 15:01:59
Postat av: Husse, Arek o Kurre

Ni är för snälla! The Legend sade det ända rätta:

"Du är en jävla sopa"

Och som sagt. Man måste ju ned på botten för att uppskatta toppen. Så nu tar vi nya tag.... Hej på dig Bus förresten! Hoppas du har det bra...

Husse

Postat av: Draken

....världsklass! Ni 2 är bäst

2008-04-09 @ 16:45:20
Postat av: Nini

Jag dör av skratt! Men det är så där, går en sak fel - så går allt fel.
It's. The. Law!! ;)

2008-04-09 @ 17:26:10
URL: http://badgirlnini.wordpress.com
Postat av: Magnus o Alma

Att du aldrig lär dig. Hur f-n ska ni två kunna bli årets polishund om DU ska klanta dig på detta viset?

Hoppas det går bra på lydnaden idag. Kör hårt Kurre.

Ha det

2008-04-10 @ 09:31:16
URL: http://allsmaktigealma.blogg.se
Postat av: Veronica F och hundarna

Hmmm... Jag höll på att dö när jag läste din blogg i dag! Alltså. Hade jag varit dig så hade det gått till lika dant! För jag är precis så där. Men ajg är jämt så där! Tur jag inte är polis för jag skulle få den svenska poliskåren att framstå som ena riktiga galenknoppar! *asg*

Nåja. Du lär väl aldrig göra om ett sådant där jobb? ;O)

2008-04-10 @ 14:22:49
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback