ENSAMMA IGEN...

Ännu en gång har familjen Zoo lämnat i från sig ett fyrbent djur. Efter att ha prövat den pigga lilla Kurre så tog jag beslutet om att lämna honom åter. Rent dressyrmässigt så var han underbar, men det fanns ju som sagt lite andra brister. Slutbeslutet kom efter att han gjort ett antal oprovocerade bettförsök mot barn. Efter att han nästan "klippt" en 12 åring så kände jag att läget blev ohållbart. Kurre fick åka tillbaka till sin familj efter beslut av cheferna.....

Rent allmänt så rullar livet på ändå. Allt är som vanligt lite upp och ned. Nu när det vankas vår så är det ändå grymt skönt. Ljust tidigt på morgonen och även ljust till sent på kvällen. Man får mycket energi och detta tog vi ut på att åka till en bilfirma i jakt på en V 70. I bland blir det lite fel! Upptäcker man det inte själv så är det ju tur att man har uppmärksamma barn som kan påminna en om när det blir lite fadäser i verkligheten. Jag tycker ju att VolvoV 70 är en fin bil. Den ska vara svart och ha mörk inredning. Tonade rutor är bra och så även en dragkrog. På firman fanns det ju 10000 Volvobilar, men inte den färgen jag ville ha. Då jag och den lille grabben vandrade ned längs med gången så syntes ju dock en sån som jag ville ha....

Glatt uttalade jag att "där står det något svart!". Vi vandrade nedåt mot bilen, men grabben drog mig i armen och ville stanna till. Lillgrabben pekade rakt mot bilen och frågade om jag verkligen menade farbrorn som stod vid bilen... Frågande tittade jag upp och såg att där stod en mörkhyad man!!!! Shit! Jag menade ju bilen - inte den mörkhyade mannen....

Antingen var mannen väluppfostrad eller så hade han inte hört min felsägning. Vi kunde gå förbi mot bilen utan att han nockade oss eller kastade verbala ord... -Jag fick mig en tankeställare i alla fall....

Dagens ungdom är ju otroligt hippa och smarta. Även de yngsta är väldigt medvetna om moderiktiga saker och så även mina barn. Vi vuxna är ju att anses som pinsamma. Säger vi något inför kamrater m.m så är vi knappt välkomna tillbaka till skolan. Döm därför om min förvåning när min son lät meddela att jag såg riktigt cool ut i mina solglasögon. Kunde knappt tro mina öron!!! Att få en som komplimang av en gosse i den åldern är ju som att vinna högsta vinsten på Lotto...

Annars är man väl på väg utför antar jag.... Fick detta bekräftat på fiket sist. Stod som tvåa i kön och framför mig stod en dam. Tänkte i min ensamhet att "kan inte kärringjäveln snabba på lite". "Typisk medelålderskärring med beslutsvånda". Ännu ett biträde kom till kassan och tog då upp beställningen av han som stod BAKOM mig!!! Kände hur säkringarna gick, men typiskt svenskt så stod jag kvar helt tyst medans svetten började lacka ut från huvudet.... Det var ju för f-n min tur.....

När den första kärringen fått sina varor så var jag tvungen att utbrista. "Är det min tur nu?". Förvånat tittade biträdet upp och ursäktade sig. - Jag trodde du var i sällskap med damen framför..... Shit! Ser jag lika gammal ut som hon tänkte jag! Fick min beställning, men hade helst velat ha 10 starköl för att dämpa min åldersnoja.... Fan för unga biträden!!!!

På natten sen var det dags för jobb. Geten var i toppform, men det blev inget gripet. Dock ett grymt bra spår runt halva förorten efter ett par biltjuvar. Geten spårade i högt tempo, men efter någon kilometer runt på gångvägarna så kom det en katt från ingenstans. Katten ställde till det lite och då vi skulle börja om så passade geten på att byta spår. Från en parkerad bil och ned till villatomt. Geten nästan ringde på dörren varvid jag var säker på att jag nu var hemma hos busarna. Efter samtal med den näst intill ihjälskrämda människan i dörröppningen så stod det klart att Geten lurat mig på villospår. Efter detta så fick vi aldrig upp spåret, men Arek ville hjälpa till mer ändå.... Geten visade tydligt att det fanns något vid parkeringen.

Jag kopplade loss honom och svansen for rakt upp. Han for ut på parkeringen och visade tydlig vittring vid en parkerad bil. Han for runt, men kom aldrig till skall. Jag lyste med lampan i bilen, på bilen och under bilen, men jag kunde inte se någon bandit. Geten gav sig inte utan for runt bilen om och om igen. Då såg jag vad han hittat åt Husse. Kattjäveln!!! Varje gång Arek var på vänster sida så var katten på höger sida. När Arek skiftade sida så skiftade katten sida.... Tack Arek!!!!

Fick erkänna för övriga poliser på plats att Hundenheten förlorat ännu en match....

På vägen därifrån fick geten värsta rosselatacken. Lät som om han svalt en fågel varvid jag stannade till bilen. Arek, alias kon Rosa, for ut i diket och började beta gräs. Inte lätt att äta frostigt gräs om man inte har några tänder.... Efter 40 minuters ätande så var den lilla kon nöjd och kunde hoppa in i bilen igen... Själv höll jag på att frysa i hjäl medans jag iaktog den fyrbente gräsklipparen under sin jakt på färskt gräs...

Må gott!

Husse

Kommentarer
Postat av: Magnus Svensson

Ledsen för din skulle men tror ändå att du gjorde rätt med Kurre.
Håller ögonen öppna för att se om jag hittar något som kan passa.

Ha en bra dag

Postat av: Anna

Trist med Kurre, men det var förmodligen det rätta beslutet.

Kolla med http://www.hassemans.se/ om de har någon hund som kan passa dig annars kanske det finns nån bra valp, de har ju leverat en stor mängd polishundar så något gör de ju uppenbarligen rätt i avelsarbetet. Kan tipsa om Molars kennel också.

2008-04-15 @ 19:49:43
Postat av: Veronica och vilda vovvar

"Schlike schlugt beschlut" som man säger på Pitebondskan. ;O)

Lycka til med att hitta en bra och funktionsduglig kompis! Dom finns det gäller bara att hitta dom. =O)

2008-04-15 @ 23:11:46
Postat av: Nini

Trist att det inte funkade med Kurre :(

Kul att läsa om din åldersnoja. Jag ser fram emot den dagen jag får sluta visa leg på systemet. ;)

2008-04-16 @ 11:51:58
URL: http://badgirlnini.wordpress.com
Postat av: Eva-Maria

Kan inte låta bli att tipsa dig om http://www.aclip.se/ - kommer inte vara några problem för dig att klara en malle, dessutom behöver inte Arek konkurrera om finaste Schäfern i familjen om han får en mallegator som kompis ;)

2008-04-17 @ 07:48:03
URL: http://toys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback