VILKEN ARTIST HAN ÄR....

Måste medge att sista dagarna varit liiiiteee sega. Blev tacklad av lagets största kille på fotbollsträningen och detta gav till följd att nacken inte riktigt varit i balans. Kulmen nåddes under torsdagens dagpass så nacken skrek om nåd. Det gick inte att titta vänster, höger eller rakt upp. Det passade i och för sig ganska bra då att vi hade trafikdag med massa kontroller av fordon. Då tittar man ju nedåt och in i bilen... Efter maten så var jag så stel att jag för ett ögonblick trodde jag blivit puckelrygg. Ledsnade på att bara se nedåt och beställde tid hos en kiropraktor. Vill inte prata om den behandlingen, men det var inte skönt. Gick därifrån med recept på Voltaren och förbud att jobba.

Då det var fredagsnatt så bröt jag förbudet och åkte till jobbet ändå. Olyckan grinade mig fortsatt i ansiktet då chefen tvingade mig att åka på norra sidan om stora staden. Regnade hela natten, hade ont i nacken och värst av allt. Otroligt få hundjobb. Två stycken hundjobb var allt vi fick och körtiden fram till dessa var 1 timme... Till och med en snigel hade hunnit undan polisen på en timme.. Gammelgeten såg bara förvånad ut då jag tog ut honom och förevisade spårlinan. Geten sniffade lite lätt i asfalten och begav sig sedan tillbaka in i buren igen.....

På lördagen hade vi sedan besök. För ca 8 månader sedan hade vi en valp hemma. Valpens kullsyster var nu uppe i stora staden och passade då på att hälsa på oss. Arek kunde uppföra sig ganska bra, men skulle hela tiden stjäla uppmärksamheten från den andra hunden. Som en äggsjuk höna, alternativt en instängd utråkad isbjörn, vankade Arek runt med sin leksak. Kom hela tiden fram och skulle kampa med leksaken. Därefter vandrade han ett varv runt bordet innan leken började igen. Och igen! Och igen!

Till slut kastade jag in geten i bilen och åkte till jobbet i stället. Inget spännande på hela kvällen och fortfarande grymt ont i nacken.

I dag däremot, så var det en stor dag för den lilla cirkushunden Arek. Polismuseét hade invigningshelg och skulle då ha hunduppvisning. Utvald var: Arek!. Ingen av de andra ville göra uppvisningen så vi fick göra det. Det var i alla fall en som uppskattade showen. Det var gammelgeten själv. Som han showade. Han fick visa hela sitt register. Pigg lydnad, saksök, narkotikasök, bita en flyende person, vakta en fångad person m.m. Jag tycker själv att uppvisningen var mycket bra tills Arek tog ett eget beslut.....

Arek låg placerad på marken och hade fått behålla bitarmen. Jag stod med mikrofonen och berättade lite om Arek för de uppskattningsvis 300 personerna som nu tittade på. Sorlet steg då plötsligt och en liten kille frågade: Varför juckar han med den?

Då jag vänder mig om så är geten i full gång med att försöka penetrera och göra valpar med skyddsarmen.... Såg inte helt bra ut då de flesta som var där var barnfamiljer. Nåja! Försökte förklara att Arek tyckte så mycket om armen och att han visade sin uppskattning på detta sätt.

Efter det fick man i stället klappa alla polishundar som var där och sen var showen över...

Nu går vi på fridagar igen. Ser fram emot att träna Arek lite på dessa för att sedan om möjligt få gripa en och annan tjuv då vi börjar jobba igen..

Må gott!

Husse


Kommentarer
Postat av: Madde

Förstår inte hur du kan gnälla så mkt över den fina norra sidan! Södra sidan är bara skräp *bott på båda sidor*
Fnissar gått åt våldtäckten på skyddsärmen, kompisens hund har dock en liten värre tendens en din get!
Den hunden juckar gärna på figgen om denna blir för passiv *S*

Postat av: Alma

Hallo
Nu har vi kommit hem ifrån storstaden.
Tack för den goda tårtan och tack till Arek som inte anföll mig och skällde ut mig. Lite spoky för "isbjörnen" var man men det gick bra.
Ha det gott och sköt om er
Vi höres
Mvh Alma med familj

2007-10-01 @ 11:30:42
URL: http://www.djupaskogens.se
Postat av: Eva-Maria

Modigt av Husse att våga ställa upp, självklart måste Arek visa alla vem som bestämmer över skyddsärmen :)
Har lagt upp en ny bild på våran lilla Clementine, en dam som Arek kanske gillar.
Ha det gott på fridagarna, vi ska ut i skogen och spåra nu!

2007-10-01 @ 12:44:24
URL: http://toys.blogg.se
Postat av: Arek o Husse

Madde! Du som bott på södra sidan måste kunna erkänna att solsidan alltid är bäst... Jobbmässigt så händer det mycket mer på södra sidan, vilket innebär att vi har det mycket roligare där...
Eva-Maria! Clementine såg ut att vara en riktig pärla... Spårningen kommer att gå galant....
Magnus! Det är bara att bjuda igen. Vi passerar säkert dina domäner vad det lider. Då inkasserar vi returen på tårtätandet...
Arek o Husse

2007-10-01 @ 14:51:43
URL: http://www.arek.blogg.se
Postat av: Madde

vet, gästboken verkar ha klappat ihopp för samtliga som har den!
Så nu blir det byte av leverantör av GB!
EFIT är jättekul, är förbestämda dagar så har du bara en dititalkamera så haka på nästa datum! 14 oktober eller 25 oktober!
mer info på: http://www.fototimmen.org/

2007-10-01 @ 21:02:18
URL: http://working-gsd.se
Postat av: Susan

Vi är i alla fall bäst på fotboll på södra sidan ;o)
Synd att man missade Arek show i söndags..

2007-10-01 @ 21:45:47
Postat av: Alma

Peter
Ni är så välkomna så. Bara hör av er i tid så fixar vi både tårta och träning om så önskas.
Hoppas du njuter av kaffet i Färjestads muggen?
Mvh Alma med familj

2007-10-02 @ 05:53:21
URL: http://www.djupaskogens.se
Postat av: Arek o Husse

Magnus! Kaffet smakar lite beskt i den koppen!!! Kan det vara märkningen på sidan? Susan! Du snackar om att ni är bäst på fotboll, men varje gång jag är med och spelar så har du gått och gömt dig... Dags att visa upp hur bra du är. Meddela mig tid och plats så dyker jag upp. Säsongen är kanske över, men jag är beredd att spöa dig i innebandy, badminton, golf. Ja allt du kan komma på!!!
P

2007-10-02 @ 20:26:37
URL: http://www.arek.blogg.se
Postat av: Peter

...........Beträffande det misslyckade avelsarbetet på skyddsarmen: Utan att känna husse så kommer jag ändå tänka på det i många fall sanningsenliga citatet: "Sådan husse, sådan hund"

2007-10-11 @ 23:42:46
URL: http://www.brukstorpets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback