HUSSE GÅR PÅ PILLER....

Husse har spelat fotboll hela livet, vill alltid vara bäst och har mången god ursäkt om segern glider över till någon annan. Husses kropp börjar ta stryk! Inte blev det bättre när jag var och tittade på honom för två veckor sedan. Husse och hans lagkamrat kunde inte enas om vem som skulle ta bollen och framförallt om man tillhörde samma lag. Konsekvens av oenigheten blev en krock. Från håll hördes det hur husses nackkotor flyttades som ett radband för att sedan eventuellt hamna tillbaka i hyfsat rätt läge.

Husse körde vidare, men har malt om att han haft ont i nacken och ej velat nicka. Husse är dock envis och har fortsatt träna trots att nacken inte är vad den borde har varit. Under denna tid så har jag observerat hur husse masserat och gnidit sin ömma hals, men ändå kört på i jobb och träning med mig. Tills för tre dagar sedan.... Plötsligt var husse sned i nacken. Konsekvens av detta: Kunde ej träna, har ej kunnat sova, men har ändock tränat med mig. Tills idag.....

Vi har haft trafikdag i idag. Det betyder att jag inte får göra ett skit. Husse får stoppa massa vanliga människor, mala samma ramsa om att dom skall visa körkort och blåsa i en alkometer. Husse har haft ont. Mycket ont, men ändå kört på. Vid lunch såg han inge smidig ut och tog därför beslut om att besöka kotknäckaren.... Återkommer om det.

Innan dess så var vi på jobb. Man misstänkte inbrott då en typisk tjuv, hur nu dom ser ut, hade lämnat sin bil och gått upp i skogen. Man misstänkte att han tog en runda för att göra inbrott längre bort i ett hus. Med sig hade han en ryggsäck. Vi var jättenära den platsen och jag blev hyperglad när husse svarade att vi skulle dit. Det betyder ju att jag skulle få göra något istället för att bara ligga i bilen....

Vi var först där och hade bara haft en framkörning på 2 minuter. Busen hade gått upp i skogen så det skulle vara en peace och cake för lilla mig. När husse lastade ur mig så lät anmälaren meddela att han var mycket glad över att vi kunde komma, men undrade varför det tagit nästan en timme innan vi kom dit????? Nu var husse förbannad. Inte på anmälaren, inte på banditen, men på polisradion. Varför i h--v..te larmade dom ut detta så sent... Det visade sig även att banditen ej gått upp i skogen utan längs med en gångväg...

När vi ändå var där så ville husse ändå att vi skulle köra på. Eftersom han tog med spårlinan så förstod ju även jag att det var jobb på gång. Då kopplar jag på stora nosen.

Vi följde gångvägarna och husse läste mig bra måste jag säga. Varje gång jag vindade in något mot stora skogen så gick han efter mig dit. Vi träffade på flera hundrastare och vandrare. Efter typ den 10 vindmarkeringen så for vi ånyo upp i skogen och vem kom där? Jo den utpekade banditen och han såg mycket överraskad ut. Husse domderade och beordrade den stackars kraken. Han fick vända ut och in på det mesta han bar med sig, men vi kunde inte bevisa något brott. Dock fanns han med i många dåliga register, så det var nog mer en slump att han inte hunnit göra något än.

En rolig grej som jag och husse tränat på är att då vi träffar på någon misstänkt person då vi är ensamma, så är planen att jag skall vara lite olydig. Jag skall försöka komma åt banditen och husse skall då skrika åt mig att jag skall ligga kvar. Husse säger alltid: Ligg ner nu för f-n! Vi ska inte ha några onödiga bett!. Det brukar göra att banditerna kraftigt lugnar ned eventuella planer på att försöka fly eller anfalla husse... Hur kul som helst att se!

Det sista banditen frågade innan han gick var om husse hade nackspärr. Vi vandrade sedan tillbaka till anmälaren och berättade om vårt lilla äventyr. Han tackade så mycket och innan vi åkte frågade han husse om husse hade nackspärr. Då åkte husse direkt till polisstationen, ställde in all utrustning och åkte ned mot kotknäckaren.

Innan vi fick komma in till Herr Tortyr så tog husse med mig på en promenad. Där träffade vi på ett av de finaste djuren jag vet. Kottätaren! Dom är så fina och luktar så gott. Så roligt att se dom klättra. Jag brukar bli så fin när jag ser dom säger husse. Svansen och öronen rakt upp samtidigt som jag bjuder på ett litet "Voff". Undrar hur dom smakar?

Kotnäckarn då! Jo han höll husse fången en timme ungefär. Husse kom tillbaka rosenröd, men lika sned som förut. Husse mumlade något om att kotknäckarn tyckt att husse var omedgörlig. Husse fick några rosa tabletter som skulle göra gott samt  en lapp. Lappen visade tid för kotknäckarens revansch. Vi får se om husse vågar gå dit igen...

Nu var det tänkt att vi skulle jobba natt i morgon. Kotknäckaren har förbjudit husse att jobba på grund av nacken. Jag sätter dock 10 hundkex på att vi stämplar in på jobbet som vanligt i morgon. I alla fall om jag känner husse rätt.

Kan avsluta med en kul grej som hände på trafikkontrollen. Husse hade stoppat tre husbilar som nu stod på rad. Han malde sin ramsa om körkort, men fick bara ett ansikte som utstrålade ett frågetecken. Husses första impuls var nog att använda pepparsrpayen, men han backade undan och tittade på registreringsskyltarna till bilarna i stället. Tyskar! Vad i hel--vete heter körkort på tyska? Husse tittade vädjande på mig, men jag bara flinade. På något sätt fick han fram ett papper och verkade nöjd. Han vandrade bak till nästa bil och upptäckte att även dom var från Tyskland. Husse mumlade något om att vi var invaderade och nöjde sig sedan med att bara låta dom blåsa i alkometern. Nu hörde jag inte vad han sa för att få dom att blåsa i alkometern, men jag kan gissa att det inte var klockren tyska då det enda språk han behärskar är Rövarspråket....

Må gott!

Arek


Kommentarer
Postat av: The Legend

Men Petta, du gammal...? Nääääääää?
Ursäkter vid förluster......du....? Näääääää?
Jävlas med busar, du....? Nääääääää?
Men du är duktig som fixade träningarna med nackont.
Nu har Legenden dåligt samvete.

2007-09-28 @ 10:28:35
Postat av: Madde

Tassar in och önskar en trevlig helg! Ta det lungt med husse!

Postat av: Husse

Madde! Tack för hälsningen! Ha en trevlig helg även Ni. Gammelgeten ska jobba i helgen och ska absolut inte ta det lugnt med husse. Ju fler hundjobb desto bättre. Nacken kan vilas då vi går i pension. (Prisa Voltarentabletter). Till The Legend! Inte behöver du ha dåligt samvete. Du som bara tvingades åka utomlands, titta på fin sport, uppleva riktig publikkänsla samt även smaka på god öl... Inte ska du ha dåligt samvete för mig.... Hämnden kommer nästa golfrunda. Du vet att jag numera kan sikta med S-klubban..

2007-09-28 @ 14:43:16
URL: http://www.arek.blogg.se
Postat av: Ola S

Inge kul med nackont, rätt tjurskalligt att inte vila då ;)
Hoppas ni fångar mycke bus i helgen, så att vi som inte roar oss med sånt får ngt kul att läsa till veckan :)
Ha en trevlig helg i vilket fall som :)

2007-09-28 @ 20:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback