HUSSE BLEV STUM....

Tjena igen! Gammelgeten Arek här för att summera och förtydliga husses vecka. Två ord kan sammanfatta husse utförande av sin del i vårt jobb: INTE BRA! Husse har nog gått in lite för hårt och då med förhoppningen att göra ett riktigt bra avslut av året. Husses mål är att hylla uppfödarens lilla kennel och då få mig nominerad till "ÅRETS POLISHUND".

Det här har gjort att husse i stort sett tömt polisens bensinkonto i sin iver att hinna till alla jobb där jag kan göra nytta. Hans besvikelse vid misslyckanden har bara gjort honom mer motiverad, men samtidigt otroligt trångsynt. Husse har helt enkelt tänkt för mycket i stället för att låta mig sköta jobbet. Det är ju inte så att det är han som tar banditerna. Det är ju faktiskt jag!!!! Nåja! Vi skall inte förringa hans insatser i arbetet. Han förser mig ju trots allt med mat, vatten och en och annan korvbit. Man kan säga att han är min uppassare och chaufför.... - Ja! Det är en bra benämning på hans uppgifter.

De dagar som vi nu faktiskt haft ledigt så har husse även uppvisat en tendens till ångest. Det börjar bli dags för det årliga provet. Provet ligger till grund för om vi skall få fortsätta kampera ihop och fånga bus. Det är en hel del moment, men det mesta är grymt enkelt. Helt enkelt en "peace of cake.." Husse har därför inlett försäsongsträning inför provet och detta har inneburit en hel del roliga övningar och träningsmoment. Jag har hittills visat husse att jag kan allt, men på provdagen, den 5 oktober, så kommer jag att skämta lite med honom. På uppvärmningen skall jag vara ödmjuk och följsam, men väl när domarna dyker upp, så kommer jag att ställa till det för honom. Mest på skämt förstås, men det är ju grymt kul att höra honom väsa förbannelser genom mungipan. Allt för att hota upp mig till att bli till lags.. 

Det roliga är att han inte få röra mig på något sätt. Jag är alltså chef över situationen! Som vanligt.

I slutändan så tänkte jag dock se till att vi blir godkända....

I dag fick husse höra att det var en hel del folk som faktiskt läste om oss. Jag tror det gjorde honom glad. Han brukar muttra om hur tråkigt det är att skriva när det ändå inte är någon som läser. Tror till och med han funderade på att lägga av helt med bloggandet. Men kvittar det för då får vi mer tid att träna. Men om det nu är någon som följer mitt och hans tragiska liv så får ni gärna lämna ett litet tassavtryck eller kommentar.

Ska försöka få bengeten att lägga in ett par nya foton på mig också. Kanske kan lätta upp denna gråa sida om ni får se lite bilder från min värld....

Arek alias Gammelgeten

Kommentarer
Postat av: Alma

Hallo Gammelgeten
Klart husse ska lägga in lite nya bilder på dig. Annars får min husse fixa lite bilder på dig.
Ni får inte sluta skriva för då blir husse ledsen. Han följer er blogg med spänning.
Ha det gott
Tyranusaurus schäferus Alma

Postat av: Stonecrawler

*anonym nybliven läsare ger sig till känna*
Trevligt underhållande blogg!

2007-09-14 @ 17:04:53
Postat av: Peter

LÄGG INTE NER BLOGGANDET!!!
Detta är ju en av de roligaste och bästa bloggarna som finns!!!

2007-09-16 @ 07:20:38
URL: http://www.brukstorpets.se
Postat av: Julia

Arek! Se till att Husse fortsätter att blogga, Jag håller med att er blogg är en av det absolut roligaste jag har läst.

Jag fick tipset av en kompis och är min vana trogen och började från början och läser bloggen kronologiskt och tänker njuta av varje ord från era generöst delade äventyr :)

2009-05-11 @ 11:00:01
URL: http://hjulia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback