VÄLKOMNA!

Hallo! Välkomna att följa min och husses verksamhet i rikets tjänst. Jag har fått möjligheten att fylla in med lite egna reflektioner och då för att få lite balans på denna blogg. Husse har en förmåga att fly verkligheten lite väl ofta och förstärka upp historier och händelser lite väl mycket. Vet inte om husse har nämnt något än om hur vi träffades?

Min gamla familj hade ingen möjlighet att ha mig kvar. Jag erbjöds att bli polishund och tänkte att jag kunde pröva det ett tag. Jag hade ju sett ett och annat program på Tv och att åka runt med en tuff polis i en fin bil kunde jag faktiskt tänka mig. Döm om min förvåning när det var dags för äventyret. Mattis ropade ut mig och meddelade att min nya familj kommit. Jag hade precis fått pedikyr och våpet som klippte klorna gjorde det lite väl aktivt.... Jag blödde lite från pulpan, men var ändå rätt så laddad över att träffa min nya husse. Jag skuttade ut i full fart för att göra ett bra intryck, men blev mäktigt förvånad då jag såg packet som stod där och väntade. Grabben, husse, var bland det tunnaste jag sett och frugan såg inte allt för tuff ut hon heller. Dom hade även med sig två små tvåbentinga, men dom kastades in i bilen blixtsnabbt.

Den bleka, tunna killen, som nu skulle bli min husse svalde djupt flera gånger. Jag fick hjälpa honom fram och in i bilen så att vi kunde åka. På vägen mot mitt nya hus så verkade vi leka tysta leken. Efter ett tag så fick jag komma ut och den tunna grabben, min husse, släppte mig till och med lös. Det visade sig vara värsta busgrabben och vi hade riktigt roligt på promenaden hem.

Nya huset visade sig vara helt okay och så även min nya familj.

Sedan dess har åren gått och jag och husse har haft riktigt trevligt. Han är inte fullt så mesig som han ser ut. Påminner lite om Dr Jekyl and Mr Hyde måste jag säga. Ena sekunden trevlig och nästa full av svordomar. Jag skulle kunna berätta 100 saker om den mannen, men jag tycker vi ser framåt istället för bakåt....

Under åren har vi haft en hel del roliga jobb och det är inte alltid tack vare husse som vi lyckats kan jag säga. Jag kommer att berätta lite om ett par roliga händelser och så även om hur jag har det när jag inte är på jobbet.

Ha det nu bra så hörs vi!

Arek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback