PUST! HELG IGEN!

Jag och Arek har ju ett väldans bra schema. Vi jobbar oftast 3-4 dagar och är lediga flera dagar i sträck. Oftast under arbetsperioderna så är vi lediga mycket på dagarna vilket innebär att vi hinner med en hel del. När det drar i hop sig till helg däremot, då är schemat alltid späckat. Fotboll är temat och den måste jag säga tar en hel del tid, men är inget jag skulle vilja missa. Båda barnen kör fotboll och det blir 3-4 träningar i veckan. Jag är även tränare till ena laget, spelar själv i ett lag, deltar i ett korplag i fotboll samt ett korplag i hockeybockey....

Oftast skall allt komprimeras till helgerna vilket gör att man springer från en grej till en annan. Det är dock otroligt roligt och som helgen börjat nu så ligger vi ju även på plussidan vad gäller vinster. På fredagskvällen var det hockeybockey och där blev det vinst, lördag förmiddag var det korpfotboll och då blev det vinst. I morgon är det match mellan korplaget och ett div 5 lag. Förra gången var det vi i korplaget som drog vinstlotten och jag räknar med att vi vinner även i morgon.

På eftermiddagen sen så blir det dubbla fotbollsträningar och däremellan ska vi försöka motionera och träna lite hund. Arek blir helgrinig då han får jobba för lite. Så fort man tittar på honom morrar han. Då vi var ute i bilen idag så tittade jag på honom i backspegeln. Försökte berätta för honom att jag skulle lägga lite övningar på eftermiddagen, men han verkade missförstå. Det endas om hördes från buren därbak var ett morrande....

Har för en liten stund sedan varit ute och hängt upp en jacka i skogen samt lagt ut en dold väska under en gran. Meningen är att Arek, under sin promenad, skall känna vittringen av sakerna och springa dit. Arek är tränad att börja skälla på mänsklig vittring och tanken är att han skall göra det nu också. Om han lyckas hitta föremålen så får han en belöning i form av sin lekboll. Arek tycker detta är helkul! Arek har dock lite svårt med att bara sitta still och skälla. Han vill gärna provsmaka på jackan också.....

Under morgondagen skall vi även träna lite saksök. Vi kör en inlärningsmodell som en hundguru lärt oss. Jag följde guruns koncept inför polishundsmästerskapet och vi har aldrig haft så bra poäng som då.... Hoppas bara att det inte var tur....

Nu ska vi gå ut och köra vindmarkeringsövningen. Tycker det är viktigt att träna sådant. Dels för att hunden tycker det är kul, men framförallt att Arek lär sig att alltid ha nosen påkopplad. Vi har en annan modell i spårarbetet, men det berättar jag om en annan gång.

Ha nu en forsatt god helg!

Husse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback